№2 Україна в період загострення кризи радянської системи

Додано: 15 січня 2023
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 140 разів
10 запитань
Запитання 1

Що спричинило хвилю арештів і насильства щодо українських дисидентів у 1972—1973 рр.?

У листі до Президії Верховної Ради СРСР В. Стус писав: «…Репресії 1972 р. показали, що в дискусії з українськими «дисидентами» влада не знайшла більш переконливих аргументів, ніж застосування сили, а умови в таборах переконали мене у тім, що простір застосування цієї сили не знає кінця».

варіанти відповідей

зміна вищого керівництва КПУ

акція дисидентів під час перегляду в кінотеатрі «Україна» в Києві фільму «Тіні забутих предків»

заснування дисидентами Української Гельсінської групи

видання дисидентами журналу «Український вісник»

Запитання 2

Як Конституція УРСР 1978 р. визначала соціально-економічний лад, що існував у республіці?

варіанти відповідей

«соціалізм, що розвивається»

«розвинений соціалізм»

«реальний соціалізм»

«переможний соціалізм»

Запитання 3

Одним із завдань Української Гельсінської групи було:


варіанти відповідей

ознайомлення світової громадськості з порушенням прав людини в УРСР

засудження фактів втручання СРСР у внутрішні справи країн Східної Європи

відновлення в правах неправильно звинувачених, незаконно засуджених осіб

внесення до Конституції УРСР положень про свободу слова та віросповідання

Запитання 4

Що стало приводом для усунення П. Шелеста з посади першого секретаря ЦК КПУ?


варіанти відповідей

книга «Україно, наша Радянська»

підтримка М. Хрущова на Жовтневому пленумі ЦК КПРС 1964 р.

«Празька весна»

судовий процес над УРСС

Запитання 5

Укажіть прояви політико-ідеологічної кризи радянського ладу в середині 1960-х – на початку 1980-х рр.


варіанти відповідей

поява концепції «розвиненого соціалізму»

стрімка русифікація середньої та вищої освіти

посилення репресій проти інакомислячих

формування багатопартійності

започаткування масового страйкового руху

придушення повстань політв’язнів ГУЛАГу

Запитання 6

Спроби економічних реформ у другій половині 1960-х рр. передбачали


варіанти відповідей

ліквідацію монополії держави у сфері зовнішніх торговельних зв’язків.

впровадження семирічного плану розвитку народного господарства.

дозвіл на індивідуальну підприємницьку діяльність.

розширення господарської самостійності підприємст

будівництво шкіл і дитячих закладів з фондів підприємств

розширення мережі профілакторіїв і баз відпочинку на підприємствах, премії передовикам виробництва

Запитання 7

«Самвидав» - це один із методів боротьби дисидентів у СРСР й УРСР, що полягав у

варіанти відповідей

поширенні серед населення української національної символіки.

написанні листів-протестів до вищого партійно-радянського керівництва.

.

неофіційному виготовленні та розповсюдженні літературних і публіцистичних творів.

друкуванні в державних засобах масової інформації критичних матеріалів

Запитання 8

Із якою подією пов’язані діячі, зображені на фото?




варіанти відповідей

заснуванням Української робітничо-селянської спілки

повстанням політичних в'язнів у Норільському концтаборі

акцією протесту в кінотеатрі «Україна» проти арештів дисидентів

створенням Української Гельсінської спілки

Запитання 9

Прочитайте уривок з інтерв’ю колишнього голови КДБ УРСР М. Голушки:

«У карних кодексах… було передбачено відповідальність за антирадянську агітацію та пропаганду, наклепи на існуючий лад (ст. 62, 187 КК УРСР), застосування яких асоціюється із переслідуванням за інакомислення».

Відповідні статті Кримінального кодексу використовувалися владою для боротьби з


варіанти відповідей

дисиденством. 

номенклатурою. 

 «лисенківщиною».

 багатопартійністю.

Запитання 10

У статті 6 Конституції УРСР 1978 р.

варіанти відповідей

обмежувалося втручання КПРС в економічний розвиток

ішлося про створення умов для розвитку багатопартійної системи в УРСР

 проголошувалася реабілітація жертв сталінських репресій

КПРС проголошувалася керівною силою радянського суспільства та ядром його політичної системи

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест