Що спричинило хвилю арештів і насильства щодо українських дисидентів у 1972—1973 рр.?
У листі до Президії Верховної Ради СРСР В. Стус писав: «…Репресії 1972 р. показали, що в дискусії з українськими «дисидентами» влада не знайшла більш переконливих аргументів, ніж застосування сили, а умови в таборах переконали мене у тім, що простір застосування цієї сили не знає кінця».
Як Конституція УРСР 1978 р. визначала соціально-економічний лад,
що існував у республіці?
У 1970—1974 рр. видавався журнал «Український вісник», який ставив перед собою такі завдання: «Необхідність такого позацензурного видання в Україні давно назріла… «Вісник» міститиме без узагальнень інформацію пропорушення свободи слова й інших демократичних свобод, про судові і позасудові репресії в Україні, про порушення національного суверенітету, про спроби дезінформувати громадськість, про становище українських політв’язнів у тюрмах і таборах, про різні акції протесту тощо…». У якій формі здійснювалося це видання?
Установіть відповідність між іменами митців та назвами їхніх творчих здобутків.
Яке економічне поняття є тотожним поняттю «застій», яким характеризують розвиток СРСР та УРСР у 70 — на початку 80-х рр. ХХ ст.?
Що було характерним для українського дисидентського руху середини 1950 — початку 1960-х рр.?
Одним із завдань Української Гельсінської групи було:
Що стало приводом для усунення П. Шелеста з посади першого секретаря ЦК КПУ?
Укажіть прояви політико-ідеологічної кризи радянського ладу в середині 1960-х – на початку 1980-х рр.
. Які поняття пов’язані з розвитком дисидентського руху в Україні в 1960–1970-ті рр.?
Із якою подією пов’язані діячі, зображені на фото?
Політичний та громадський діяч провідників кримськотатарського національного руху, правозахисник, учасник дисидентського руху, політичний в'язень.
За свої політичні погляди був виключений з ВНЗ та сім разів був судимий. Всього він провів п'ятнадцять років у місцях позбавлення волі.
Голова Меджлісу кримськотатарського народу (1991—2013)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома