1. Що стало наслідком підписання СРСР угоди, уривок з якої процитовано: «...Держави-учасниці поважатимуть права людини та основні свободи, включаючи свободу думки, совісті, релігії та переконань, для всіх, незалежно від раси, статі, мови та релігії...»?
2. Установіть відповідність між прізвищами митців і фактами їхньої творчої біографії.
1.О. Гончар 2.О. Довженко 3.С. Параджанов 4.П. Загребельний
А.кінорежисер, автор фільмів «Земля», «Поема про море», кіноповістей «Україна в огні», «Зачарована Десна»
Б.письменник, громадський діяч, автор трилогії «Прапороносці», романів «Тронка», «Собор», «Берег любові»
В.поет, автор збірок «Протуберанці серця», «Корінь і крона», сценаріїв до фільмів «Криниця для спраглих», «Камінний хрест»
Г.кінорежисер, автор фільмів «Українська рапсодія», «Квітка на камені», «Тіні забутих предків», «Колір граната»
Д.письменник, журналіст, автор романів «Первоміст», «Роксолана», «Я, Богдан», сценарію до фільму «Ярослав Мудрий»
3. Яка особливість економічного розвитку України 1970 — початку 1980-х рр. підтверджується поданими нижче даними?
«У республіці, на яку припадало 2,6% території СРСР, було побудовано майже 40% атомних енергоблоків, продукувалося близько 40% усієї радянської сталі, 34% вугілля, 51% чавуну. ...частка промисловості, що працювала на споживчий ринок, становила 29%, а в розвинутих країнах цей показник сягав 50–60%...»
4. Про активізацію дисидентського руху в Україні в другій половині 1970-х рр. свідчить
5. Яке визначення відповідає поняттю «номенклатура»?
6.Які завдання ставила перед собою Українська громадська група сприяння виконанню Гельсінських угод?
7. Одним із проявів політико-ідеологічної кризи радянської моделі розвитку України в 1970 — на початку 1980-х рр. є
8.У листі до Президії Верховної Ради СРСР В. Стус писав:
«...Репресії 1972 р. показали, що в дискусії з українськими «дисидентами» влада не знайшла більш переконливих аргументів, ніж застосування сили, а умови в таборах переконали мене у тім, що простір застосування цієї сили не знає кінця»
.Перехід влади до застосування сили проти українських дисидентів спричинено
9.Укажіть ключові положення Конституції УРСР 1978 р.
10. Особливість дисидентського руху в Україні в 1970–1980-х рр. полягала в тому, що рух
11.Особливість розвитку освіти України середини 1960 — початку 1980-х рр. — це
12.Прочитайте уривок з історичного документа та виконайте завдання 17–19.
«Цей славнозвісний і водночас “багатостраждальний” твір мало не скинув з п’єдесталу вже визнаного класика соціалістичного реалізму. Центральний образ роману – пам’ятка козацької минувшини… Основна увага в ньому приділена викриттю негативних явищ радянської дійсності, таких як бюрократія, кар’єризм, безправ’я селян, чиновницьке недбальство, зневажливе ставлення до довкілля й пам’яток історії та культури...»
Хто є автором твору, про який ідеться в уривку з документа?
13. Яка подія дала поштовх процесу міжнародного визнання України як незалежної держави?
14.Установіть послідовність подій суспільно-культурного життя, що відображені в цитованих документах.
А.«...Репресії показали, що в дискусії з українськими «дисидентами» влада не знайшла більш переконливих аргументів, ніж застосування сили, а умови в таборах переконали мене у тім, що простір застосування цієї сили не знає кінця...»
Б.«Комуністи у своїх виступах піддали критиці новий роман О. Гончара «Собор». Висловлюючи жаль, що зрілий майстер художнього слова як у кривому дзеркалі показав працю, побут, духовний світ металургів і колгоспників Подніпров’я…»
В.«Зворотною стороною буржуазного націоналізму є безрідний космополітизм, який проявляється в плазуванні та низькопоклонстві перед іноземщиною. Безрідний космополітизм є зброєю в боротьбі проти соціалізму...»
Г.«Низька технічна оснащеність наукових лабораторій, різке зниження життєвого рівня і соціальна незахищеність призвели до масового виїзду багатьох вчених за кордон, переходу їх до комерційних структур…»
15.Установіть відповідність між періодами історії України та описаними подіями.
1.Відлига (1953–1964 рр.) 2.Застій (середина 1960 — початок 1980-х рр.)
3.Перебудова (1985–1991 рр.) 4.Незалежність (1991 — початок XXI ст.)
А.«...Засідання рекомендує, щоб Українська Радянська Соціалістична Республіка і Білоруська Радянська Соціалістична Республіка були запрошені стати членами — засновниками пропонованої міжнародної організації...»
Б.«Понад мільйон осіб, винних у порушенні антиалкогольного законодавства, зазнали адміністративних стягнень. У Закарпатті та в Криму знищили виноградники унікальних сортів. Цукор став гостродефіцитним продуктом...»
В.«В оголошенні про утворення Української Гельсінської групи її засновники підписалися справжніми прізвищами і навіть вказали свої адреси. Вони мали намір діяти виключно на легальних засадах...»
Г.«Нарешті ми сіли за стіл переговорів. Єльцин представляв на зустрічі Росію, Фокін — Україну, Шушкевич — Білорусь… На зустрічі було сформульовано принципи майбутньої співдружності…»
Д.«У рік святкування 300-річчя возз’єднання України з Росією Президія Верховної Ради СРСР прийняла Постанову "Про передачу Кримської області зі складу РРФСР до складу УРСР"».
16. Як називалась парламентська опозиція у Верховній Раді УРСР (Верховній Раді України 1-го скликання, 1990-1994 рр.)?
17.Повноправним суб’єктом міжнародних відносин Україна стала,
А.набувши членство в Раді Європи.
Б.проголосивши Декларацію про державний суверенітет.
В.ухваливши Основні напрями зовнішньої політики.
Г.здобувши визнання державами світу незалежності країни.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома