1945 рік в історії України пов’язаний із :
Про яку міжнародну організацію йдеться в уривку джерела?
«Засідання рекомендує, щоб Українська Радянська Соціалістична Республіка і Білоруська Радянська Соціалістична Республіка були запрошені стати членами-засновниками пропонованої міжнародної організації…»
Хто очолював урядову делегацію УРСР на Сан-Франциській (1945 р.), Паризькій (1946—1947 рр.) та Дунайській (1947 р.) міжнародних конференціях?
Процес повернення на батьківщину військовополонених і цивільних осіб , які опинилися за межами своєї країни в результаті війни, - це :
Чим було зумовлене таке повідомлення сільгоспвідділу ЦК КП(б)У: «З лютого 1946 р. почався масовий наплив населення Брянської, Калузької, Орловської, Одеської, Полтавської, Київської, Вінницької та інших областей у західні області України за хлібом…»?
Назву якої держави пропущено в тексті?
"Установити, згідно з рішенням Кримської Конференції, державний кордон між Союзом РСР і ...вздовж "Лінії Керзона" з відступом від неї... від п’яти до восьми кілометрів..."
Вкажіть рік проведення насильницького переселення українського населення Холмщини, Лемківщини, Підляшшя до Північної і Західної Польщі:
Військово-політична операція польської комуністичної влади, що полягала в депортації українського населення з південно-східних регіонів Польщі до її північно-західних земель
З яких українських земель було депортовано українців під час операції «Вісла»?
Процес післявоєнної відбудови в Україні (1945 – початок 1950-х рр..) характеризувався
Слова Й.Сталіна: «М’якотілість! Вас обманюють, спеціально доповідають про таке, щоб вас розжалобити і примусити використати резерви», адресовані першому секретареві ЦК КП(б)У М.Хрущову з приводу повідомлень про значні жертви під час
Укажіть один із заходів розв’язання владою проблем відбудови важкої промисловості України в другій половині 1940-х – на початку 1950-х рр.
Чи відображено в уривках з історичних джерел особливості економічного розвитку УРСР у період післявоєнної відбудови (1945 – початок 1950-х рр.)?
1. «...Характерним для цього періоду було суттєве зниження плану закупівель зерна, підвищення у 1,5 – 2 рази цін на сільськогосподарську продукцію, збільшення капіталовкладень у сільське господарство».
2. «...Темпи промислового розвитку Західної України були вищими, ніж на сході УРСР. У роки четвертої п’ятирічки тут споруджено понад 2,5 тис. великих і середніх промислових підприємств».
Що стало однією із причин операції «Вісла»?
Уривок з історичного джерела «Улітку 1946 р. потік сільського населення з центральних і південних областей у західні області України не зменшився. У червні органами транспортної міліції УРСР було знято тільки з товарних поїздів 62 400 осіб, а за дві останні декади липня – 97 633 особи…» доречно використовувати, характеризуючи
У джерелі вказано на
«Від імені Уряду Української Радянської Соціалістичної Республіки ми маємо честь подати таку заяву Конференції Об'єднаних Націй у Сан-Франциско, скликаній із метою створення Міжнародної Організації в справі підтримання миру і безпеки: УРСР була об'єктом численних іноземних вторгнень... тому перебуває в числі держав, які найбільш заінтересовані в охороні своєї безпеки від нападів агресорів"
Яку політику ілюструє джерело?
"Дорогий товарищу Сталін! Ми, граждани всіх районів Чернівецької області, тобі піддані і визволені з румунського ярма, просимо не накидати своє ярмо залізне, бо ми не годні його носити. Ми німця помагали бити, щоб краще жити, но наші урядники дуже нас угнітають. У колгоспи заганяють, людей невинних арештовують, хлібоздачу беруть поверх норми так, що чоловіка оставляють голодного, а до того ще й позичку (займ) велику кажуть дають".
У якому році Українська РСР стала членом Організації Об’єднаних Націй?
Операция "Вісла" - це...
Особливість процесу післявоєнної відбудови народного господарства України (1945 – початок 1950-х років) визначалася
1.першочерговою відбудовою важкої промисловості та енергетики.
2.спрямуванням основної частини капіталовкладень у соціальну сферу.
3.пріоритетним розвитком сільського господарства як джерела фінансування промисловості.
4.опорою лише на власні сили та ресурси Радянського Союзу.
5.відсутністю достатньої кількості кваліфікованої робочої сили.
6.використанням фінансової та технічної допомоги за «планом Маршалла».
Ухвалені рішення: «Швидкими темпами переселити українців і змішані сімї на повернуті території (насамперед у Північну Пруссію), не створюючи компактні групи, та не ближче ніж 100 км від кордону…»започаткувало реалізацію
У яких цитованих документах відображено особливості культурно-ідеологічних процесів в Україні в період післявоєнної відбудови (1945 – початок 1950-х рр.)
1. «...незважаючи на своє тринадцятилітнє існування, Інститут історії України не розробив і не видав ....маркистсько-ленінської історії України. Працівники Інституту запозичили в істориків Антоновича, Грушевського положення, що...призвело до відродження буржуазно-націоналістичних настанов у питаннях історії України...»
2. «...багато хто з наших письменників жалкують, що вони й досі не створили художніх творів про такого справжнього героя українського народу, як Трохим Лисенко. ...Ми показали б у своїх творах значення мічурінської школи і цим самим зробили б велику справу для нашої партії...»
Що стримувало «радянізацію» Західної України в другій половині 1940-х – на початку 1950-х рр.?
Уривок з історичного джерела «Особи, які відстоюють принципи формальної генетики, неспроможні зрозуміти геніальної вказівки Леніна про те, що “пізнання людини не є... пряма лінія, а крива лінія, що безмежно наближується до ряду кіл, до спіралі”...» доцільно використовувати, характеризуючи явище
Укажіть прізвища діячів, які відіграли важливу роль у розвитку культури України в другій половині 1940 – на початку 1950-х років.
1О.Гончар 2В.Сосюра 3В.Симоненко 4С.Параджанов 5Ю.Яновський 6Л.Костенко
Із якою метою в Україні наприкінці 1940 – початку 1950-х рр.. розгорнуто кампанії боротьби проти «космополітизму» та «низькопоклонства перед Заходом»?
політична кампанія з переслідувань вчених- генетиків, заперечення генетики як науки - це
Оберіть правильні співвідношення
Суть "ждановщини " полягала у... (оберіть 1 правильну відповідь)
Згадуючи про шалений тиск Кремля на початку хлібозаготівель 1946 р., М. Хрущов (на той час перший секретар ЦК КП(б)У) у своїх мемуарах зазначав: «План встановлювався вольовим методом, хоча в органах преси і офіційних документах він «обґрунтовувався» науковими даними... При цьому виходили головним чином не з того, що було вирощено, а з того, скільки можна одержати в принципі, вибити в народу в засіки держави. І ось почалося це вибивання. Я бачив, що рік загрожує катастрофою. Чим це скінчиться, важко було передбачити...». Чим це скінчилося?
Що було характерним для розвитку сільського господарства УРСР в період перших повоєнних років?
Назву якої держави пропущено в тексті?
"Установити, згідно з рішенням Кримської Конференції, державний кордон між Союзом РСР і ...вздовж "Лінії Керзона" з відступом від неї... від п’яти до восьми кілометрів..."
Голова Ради Міністрів М.Хрущов, секретар ЦК КП(б) Л.Каганович, уповноважений Міністерства заготівель СРСР по Українській РСР В.Калашніков доповідали Сталіну "...колгоспи, дадгоспи і селянські господарства УРСР, викогнуючи соціалістичні зобов’язання і дані Вам обіцянки, 10 жовтня 1947 р. достроково виконали державний план хлібозаготівель на 100, 3%. Здовання хліба понад план продовжується..."
Чому СРСР потребував наднормових хлібозаготівель у голодний рік?
У якому році Українська РСР стала членом Організації Об’єднаних Націй?
Вкажіть країну, підписанням договору з якою 1947 року остаточно було визначено повоєнні кордони УРСР :
Яку політику ілюструє джерело?
"Дорогий товарищу Сталін! Ми, граждани всіх районів Чернівецької області, тобі піддані і визволені з румунського ярма, просимо не накидати своє ярмо залізне, бо ми не годні його носити. Ми німця помагали бити, щоб краще жити, но наші урядники дуже нас угнітають. У колгоспи заганяють, людей невинних арештовують, хлібоздачу беруть поверх норми так, що чоловіка оставляють голодного, а до того ще й позичку (займ) велику кажуть дають".
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома