Процес повернення на батьківщину військовополонених і цивільних осіб, які опинилися за межами своєї країни в результаті війни, – це
Утворення наркомату закордонних справ УРСР (1944 р.), вступ республіки до Організації Об’єднаних Націй (1945 р.) — це факти, що свідчать про
Про яку міжнародну організацію йдеться в цитованому документі?
«Засідання рекомендує, щоб Українська Радянська Соціалістична Республіка і Білоруська Радянська Соціалістична Республіка були запрошені стати членами-засновниками пропонованої Міжнародної Організації…»
Кореспондент газети «Saturday Evening Post», відвідавши в 1945 р. Україну, написав: «Те, що дехто намагається зобразити як російську славу, було, насамперед, українською війною. Жодна європейська країна не постраждала більше від глибоких ран, нанесених своїм містам, своїй промисловості, сільському господарству, людській силі».
Описаний у документі стан України став офіційною підставою для
Укажіть один із заходів розв’язання владою проблем відбудови важкої промисловості України в другій половині 1940-х - на початку 1950-х рр.
Чи відображено в уривках з історичних джерел особливості економічного розвитку УРСР у період післявоєнної відбудови (1945 — початок 1950-х рр.)?
«...Характерним для цього періоду було суттєве зниження плану закупівель зерна, підвищення у 1,5 — 2 рази цін на сільськогосподарську продукцію, збільшення капіталовкладень у сільське господарство».
«...Темпи промислового розвитку Західної України були вищими, ніж на сході УРСР. У роки четвертої п’ятирічки тут споруджено понад 2,5 тис. великих і середніх промислових підприємств».
Особливість процесу післявоєнної відбудови народного господарства України (1945 – початок 1950-х років) визначалася:
1. першочерговою відбудовою важкої промисловості та енергетики
2. спрямуванням основної частини капіталовкладень у соціальну сферу
3. пріоритетним розвитком сільського господарства як джерела фінансування промисловості
4. опорою лише на власні сили та ресурси Радянського Союзу
5. відсутністю достатньої кількості кваліфікованої робочої сили
6. використанням фінансової та технічної допомоги за «планом Маршалла»
Хронологічні рамки якого явища історії України є зайвими в ланцюжку: «1921 – 1923 рр., 1932 - 1933 рр., 1941 – 1945 рр., 1946 – 1947 рр.»?
Укажіть причини голоду 1946-1947 рр. в Українській РСР. (Три варіанта відповідей).
Ухвалення рішення: «Швидкими темпами переселити українців і змішані сім’ї на повернуті території (насамперед у Північну Пруссію), не створюючи компактні групи, та не ближче ніж 100 км від кордону...» започаткувало реалізацію
«Поява шкідливого нарису історії української літератури об’єктивно допомагає найлютішим ворогам українського народу – українсько-німецьким націоналістам. Президія Спілки та її голова т. Рильський не вжили заходів, щоби вчасно перешкодити проникненню в радянську літературу ворожих тенденцій... Журнал “Вітчизна” (ред. Яновський) надає місце статтям і творам, які пройняті буржуазною ідеологією, міщанськими поглядами на життя, аполітичністю...»
Проявом якої політики партійно-радянського керівництва УРСР є наведений уривок документа?
Доповнить твердження: "На початку 1950-х рр. науковцями АН УРСР під керівництвом С. Лебедева було
Яка подія відбулася раніше?
Яка подія відбулася раніше?
Назвіть події, що відбулися у один рік:
Листівки такого змісту: «Переселення є наслідком дій УПА. Це важке, але необхідне рішення, яке забезпечить населенню спокійне життя в нових умовах, створених владою на інших територіях Речі Посполитої. Ті, хто не підкоряться наказу і залишаться в околицях, охоплених переселенською акцією, вважатимуться бандитами...» поширювалися
Що стало одним із наслідків в 40-х рр. XX ст. урядом Польщі заходів, про які йдеться в уривку з документа:«... Швидкими темпами переселити українців і змішані сім'ї на повернуті території (насамперед у Північну Пруссію), не створюючи компактні групи проживання й не ближче ніж 100 км від кордону...»
Назвати українські землі з яких було депортовано українське населення під час операції "Вісла".
Який п’ятирічний план став планом відбудови?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома