Визволення всієї території України від німецьких окупантів та їхніх союзників відбулося
Яка подія часів Великої Вітчизняної війни стала темою для створення зображеної карикатури?
Терміном «Голокост» світова історіографія позначає геноцид, здійснюваний нацистами в роки Другої світової війни, проти
У якому році відбулися події, що стали підґрунтям для створення зображених пропагандистських плакатів?
Оберіть правильну відповідь, встановивши відповідність між подіями радянсько-німецької війни (1941–1945 рр.) та їхніми результатами й наслідками.
1 Київська оборонна операція
2 Битва за Дніпро
3 Корсунь-Шевченківська операція
4 Карпатсько-Ужгородська операція
А завершення визволення території УРСР, створення передумов для наступу радянських військ на будапештському напрямку
Б оточення та розгром угрупування німецьких військ, створення передумов для остаточного визволення Правобережної України
В зрив плану блискавичної війни Німеччини проти СРСР, затримка наступу ворога на московському стратегічному напрямку
Г прорив оборони противника на Перекопському й Сиваському напрямках, визволення Кримського та Керченського півостровів
Д завершення визволення Лівобережної України та Донбасу, створення сприятливих умов для визволення Правобережної та Південної України
Коли з’явився цитований наказ Верховного Головнокомандувача Збройних Сил СРСР: «Війська 1-го Українського фронту в результаті стрімко проведеної операції... штурмом оволоділи столицею Радянської України містом Києвом... Зі взяттям Києва нашими військами захоплено… плацдарм на правому березі Дніпра, важливий для вигнання німців з Правобережної України»?
Унаслідок Другої світової війни до складу УРСР увійшли українські землі, що у міжвоєнний період (1921–1938 рр.) перебували у складі
Радянсько-німецька війна завершилася
У роки радянсько-німецької війни українськими вченими
Які події радянсько-німецької війни відбулись упродовж 1944 року?
1. Визволення Донбасу.
2. «Битва за Дніпро».
3. Корсунь-Шевченківська наступальна операція.
4. Депортація кримських татар до Середньої Азії.
5. Львівсько-Сандомирська наступальна операція.
6. Утворення Українського штабу партизанського руху.
Результатом наступальних операцій радянських військ, здійсненних у серпні–грудні 1943 р., було
Перебіг подій якого періоду Великої Вітчизняної війни відображено на карті?
Початком визволення території України від нацистської окупації став контрнаступ радянських військ у ході
Монументом, зображеним на фото, увічнено події
У грудні 1942 року розпочато
Установіть послідовність подій часів Другої світової війни.
А визволення Києва від нацистських окупантів
Б створення Української повстанської армії (УПА)
В проголошення Акта відновлення Української Держави
Г проведення Корсунь-Шевченківської наступальної операції
Проаналізуйте фрагмент історичного документа
та виконайте завдання до нього.
«Першим від союзників Акт підписав генерал Макартур. Далі під цим текстом поставили підписи представники всіх союзних країн, які воювали проти Країни Вранішнього Сонця. Від Радянського Союзу поставив підпис під документом 41-річний генерал-лейтенант Кузьма Дерев'янко...»
В уривку йдеться про капітуляцію
Укажіть характерні риси нацистського окупаційного режиму в Україні в роки радянсько-німецької війни (1941–1945 рр.).
Установіть відповідність між подіями (процесами) Другої світової війни на території України та їхніми наслідками.
1 встановлення «нового порядку» в Україні
2 поразка Червоної армії в Україні
3 приєднання Західної України до СРСР
4 визволення території УРСР від нацистської окупації
А евакуація матеріальних і людських ресурсів у східні регіони Радянського Союзу
Б вивезення працездатного населення на примусові роботи; економічне пограбування окупованих територій
В радянізація, депортація частини населення у східні регіони Радянського Союзу
Г окупація території Карпатської України угорськими військами
Д початок відбудови зруйнованого війною господарства
Встановіть відповідність між історичними діячами та їхніми характеристиками
1 Іван Кожедуб
2 Олексій Берест
3 Василь Порик
4 Амен-Хан Султан
А український радянський військовик, Герой України, лейтенант Червоної Армії, що встановив, разом з М. Єгоровим та М. Кантарією, Прапор Перемоги на даху німецького Рейхстагу о 21.50 30 квітня 1945.
Б національний герой кримськотатарського народу. Радянський льотчик-ас, учасник Другої світової війни. 30 червня 1945 року за успішне проведення 603 бойових вильотів, збиті особисто 30 літаків противника різних типів і 19 літаків ворога, збитих в групових боях, удостоєний звання двічі Героя Радянського Союзу. З 1947 до 1971 року — льотчик-випробувач. Заслужений льотчик-випробувач СРСР, єдиний радянський льотчик, який випробував понад 50 типів літальних апаратів: ним випробувано в повітрі 107 одиниць техніки.
В відомий під партизанськими псевдонімами «Базиль», «лейтенант Громовий» — активний учасник руху опору на теренах Франції упродовж Другої світової війни, командир партизанського загону, що боровся проти нацистських окупантів, лейтенант Червоної Армії, Герой Радянського Союзу.
Г радянський військовий та політичний діяч, двічі Герой Радянського Союзу, Герой Соціалістичної Праці, перший Маршал Радянського Союзу. У 1925—1940 роках нарком з військових і морських справ і нарком оборони СРСР. У 1953—1960 роках номінальний глава Радянської держави (Голова Президії Верховної Ради СРСР).
Д радянський військовик українського походження, льотчик-винищувач, найрезультативніший ас в авіації Антигітлерівської коаліції за весь час Другої світової війни. На його рахунку 64 повітряні перемоги. Тричі Герой Радянського Союзу. Маршал авіації.
Проаналізуйте фрагмент історичного документа й виконайте завдання
«Українці Закарпаття! Цей рік уписується в історію закарпатської землі як ще одна чорна дата. Замість згаданої свободи цей рік приніс тільки зміну окупантів – ... прийшли московсько-більшовицькі пригноблювачі, які своєю окупаційною практикою залишили далеко позаду своїх попередників. Захопленням Закарпаття Червона Москва завершила, в основному, насильницьке об’єднання всіх українських земель, надівши своє ярмо на шию всьому українському народу»
Про події якого року йдеться в листівці?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома