Українська Центральна Рада

Додано: 20 жовтня 2022
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 122 рази
13 запитань
Запитання 1

Яку позицію займала Українська Центральна Рада у відносинах з Тимчасовим урядом Росії?


варіанти відповідей

А

намагалась знайти компроміс щодо термінів реалізації національних прав українського народу


Б

підбурювала неросійські народи до розвалу Російської імперії силовими методами


В

ігнорувала будь-які спроби Тимчасового уряду налагодити переговорний процес


Г

повністю підтримувала заходи Тимчасового уряду на придушення національних рухів


Запитання 2

Українська Центральна Рада створена в


варіанти відповідей

А

березні 1917 р.


Б

червні 1917 р.


В

серпні 1917 р.


Г

листопаді 1917

Запитання 3

Коли було ухвалено цитований документ?

«Однині Україна стає Українською Народною Республікою.

Не відділяючись від республіки Російської і зберігаючи єдність її, ми твердо станемо на нашій землі...

До Установчих Зборів України вся власть творити лад на землях наших, давати закони й правити належить нам, Українській Центральний Раді...»


варіанти відповідей

А

липень 1917 р.


Б

червень 1917 р.


В

листопад 1917 р.


Г

грудень 1917 р.

Запитання 4

Територію якого державного утворення позначено на карті жирною лінією?

варіанти відповідей

А

Української Народної Республіки (листопад 1917 р.)


Б

Української Держави П. Скоропадського (квітень 1918 р.)


В

Української Народної Республіки (січень 1919 р.)


Г

Української Соціалістичної Радянської Республіки (березень 1921 р

Запитання 5

У який період Української революції схвалено цитовані документи?

«Хай буде Україна вільною. ...Так сказали виборні люди з усієї Землі Української. Сказавши так, вони вибрали з-поміж себе нас, Українську Центральну Раду, і наказали нам... творити новий лад вільної автономної України».

«...На час до вирішення справи про місцеве врядування Установчими Зборами по справах місцевого врядування Україною вищим органом Тимчасового уряду є Генеральний Секретаріат, котрого призначає Тимчасовий уряд...».


варіанти відповідей

А

березень — серпень 1917 р.


Б

серпень — листопад 1917 р.


В

листопад — грудень 1917 р.


Г

грудень 1917 р. — січень 1918 р

Запитання 6

Яке гасло українського національно-визвольного руху відповідає змісту Першого Універсалу Української Центральної Ради?


варіанти відповідей

А

«Уся влада Радам!»


Б

«Автономію Україні!»


В

«Геть Тимчасовий уряд!»


Г

«Хай живе незалежна Україна!»

Запитання 7

Положення Другого Універсалу та їх оприлюднення Українською Центральною Радою (УЦР) були


варіанти відповідей

А

відповіддю УЦР на Ультиматум Раднаркому радянської Росії.


Б

компромісом між УЦР і делегацією міністрів Тимчасового уряду.


В

декларацією УЦР основних засад соціально-економічних перетворень.


Г

закликом УЦР до українізованих частин не залишати позицій на фронті.

Запитання 8

Укажіть портрет діяча, про якого йдеться в цитованому документі:

«Він залишався романтиком, навіть очолюючи перший український уряд — Генеральний секретаріат, він жив більше емоціями та образами, ніж реаліями повсякденного життя. Пафосом, його революційним ідеалізмом були просякнуті навіть акти державної ваги — Універсали Центральної Ради, до творення яких він мав безпосереднє відношення».

варіанти відповідей
Запитання 9

Наприкінці червня 1917 р. до Києва прибула делегація міністрів Тимчасового уряду. Під час переговорів із представниками Української Центральної Ради сторони дійшли компромісу.

У якому уривку з історичних джерел зафіксовано одну з умов досягнутого компромісу?

варіанти відповідей

А

«Влада на території Української республіки віднині належить виключно радам робітничих, солдатських і селянських депутатів; …в центрі — Всеукраїнському з’їздові рад… його Центральному виконавчому комітетові…»


Б

«…на землі Республіки Української має бути забезпечено всі свободи, здобуті всеросійською революцією: свободу слова, друку, віри, зібрань, союзів, страйків, недоторканності особи…»«…на землі Республіки Української має бути забезпечено всі свободи, здобуті всеросійською революцією: свободу слова, друку, віри, зібрань, союзів, страйків, недоторканності особи…»


В

«…визнаючи, що доля всіх народів Росії міцно зв’язана, …ми рішуче ставимось проти замірів самовільного здійснення автономії України до Всеросійського Учредительного Зібрання…»


Г

«Однині Україна стає Українською Народною Республікою. Не відділяючись від Російської Республіки, ми твердо станемо на нашій землі, щоб помогти, аби уся Російська Республіка стала федерацією вільних народів…»


Запитання 10

Який документ В. Винниченко назвав «...не чим іншим, як цинічним і провокаційним порушенням угоди 16 липня й одвертим бажанням видерти з рук українства всі його революційні здобутки...»?




варіанти відповідей

А

резолюцію Харківського з’їзду рад "Про організацію влади на Україні"

Б

постанову З’їзду народів Росії "Про федеративний устрій Російської держави"


В

"Тимчасову інструкцію Генеральному Секретаріату Тимчасового уряду на Україні"


Г

"Маніфест до українського народу з ультимативними вимогами до Української Ради"

Запитання 11

Пробувши кілька тижнів у Петрограді, втративши всяку надію одержати якусь відповідь від Временного Правительства, Делегація Центральної Ради після тих принижень, яких зазнала в передпокоях міністерських і Ради робітничих депутатів, повернулася, без всякої офіційної відповіді… до Києва. А в той час… Правительство, нарешті, вирішило й ухвалило одкинути домагання Української Центральної Ради».

Якою була головна вимога української делегації в Петрограді?

варіанти відповідей

А

визнання автономних прав України


Б

затвердження права мати власні збройні сили


В

конституційне закріплення прав і свобод людини


Запитання 12

Яка подія вплинула на рішення Української Центральної Ради ухвалити Третій Універсал?


варіанти відповідей

А

корніловський заколот



початок Лютневої революції


В

липнева криза Тимчасового уряду


Г

більшовицький переворот у Петрограді

Запитання 13

Хто був першим командуючим українізованого корпусу російської армії?

варіанти відповідей

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест