УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 11 клас. Відповідності. В6

Додано: 1 березня 2021
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 31 раз
12 запитань
Запитання 1

Поєднайте епізод твору з його жанром.

Жанр твору                      

1 соціально-побутова драма               

2 соціально-психологічний роман                                  

3 історичний роман                                  

4 соціально-побутова повість

 Уривок із твору

А «Карпо й Лаврін купили й собі по коняці. А так як на одному коні далеко не заїдеш і багато не завезеш, то вони спрягались кіньми під одну хуру й ділились заробітками пополовині…»

Б  «Максим хоч і хотів би мати зятем Сидора, ще такого молодого, а

вже унтер-офіцера, та, пригадавши своє гірке московське життя, непосидяче та невільне, сам згоджувався з дочкою...»

В «У лісі щось загомоніло, струмок зашумував, забринів, і вкупі з його водами з лісу вибіг “Той, що греблі рве” – молодий, дуже білявий, синьоокий, з буйними і разом плавкими рухами…»

Г «Пішов Кирило Тур, похилившись, у своїй відлозі з горбом. Ніхто б не пізнав тепер його молодецької ходи, ні високою стану. Так собі, наче горбатий дід. Ось добирається він до Сомкової глибки…»

Д «Тепер, наживши кровавим потом копійку, спішив, щоб багатому Терпилові показатись годним його дочки; но вмісто багатого батька найшов мать і дочку в бідності і без помощі…»


варіанти відповідей

1Д 2Б 3В 4А

1Д 2В 3Г 4А

1В 2Б 3Г 4А

1Д 2Б 3Г 4А

1Д 2Б 3Г 4В

Запитання 2

Співвіднесіть жанр твору та уривок із нього.

Епізод твору                                                                                   

1 герой розповідає про відвідання театру в Харкові 

2 конфедерати вбивають титаря,  забирають його дочку

3  героїня знайомиться з Василем на весіллі подружки

4  батько виряджає сина в місто на службу до земського суду

Назва твору

А «Маруся»

Б «Гайдамаки»

В «Мартин Боруля»

Г «Наталка Полтавка»

Д «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

варіанти відповідей

1Г 2Б 3А 4В

1Д 2Б 3А 4В

1Г 2Д 3А 4В

1Г 2Б 3Д 4В

1Г 2Б 3А 4Д

Запитання 3

Визначте, кому з митців належить наведене висловлювання.

Письменник                       

1 В.Підмогильний            

2 М. Хвильовий                

3 М.Коцюбинський         

4 Леся Українка

Висловлювання

А « Дуже був занятий своїм оповіданням, але нарешті

скінчив. Називається воно “Тіні забутих предків”… Не знаю, чи воно вдалося  мені, але коли б я хоч трохи переніс на папір колорит Гуцульщини і запах Карпат, то й з того був би задоволений…»

Б «Ім’я мого роману – “Сотник Шрамко і його сини” – картина того дивного й загадкового часу, який настав після смерті Богдана Хмельницького. На сцені будуть діяти Брюховецький і Сомко…»

В «“Місто” я почав писати зовсім для себе несподівано – воно, за первісним задумом, мало бути кіносценарієм, і то комедією»

Г «Се драма-казка, за термінологією Гауптмана (так він зве свій “Потоплений дзвін”), але я не знаю, як би се могло по-нашому зватись»

Д «Невже і герой новели був колись, як він говорить, “главковерхом чорного трибуналу комуни”?  Нічого подібного! Це просто марення зарозумілого плутаника. У кращому разі він міг хіба що відступати з більшовиками!»

варіанти відповідей

1Б 2Д 3А 4Г

1В 2Д 3А 4Г

1В 2Б 3А 4Г

1В 2Д 3А 4Б

1В 2Д 3Б 4Г

Запитання 4

Установіть відповідність між тво­ром і суголосним йому мотивом.

1 «У теплі дні збирання винограду»          

2 «Балада про со­няшник»                            

3 «Як добре те, що смерті не боюсь я...»   

4 «Блакитна Панна»


А гімн весні як сим­волу любові, жит­тя і натхнення

Б філософське осмислення сенсу життя

В талант бачити кра­су в повсякденні                                      

Г синівська любов до Батьківщини і віра в повернення на рідну землю

Д юнацька закоханість 

варіанти відповідей

1Д 2В 3Г 4А

1Б 2Д 3Г 4А

1Б 2В 3Г 4А

1Б 2В 3Д 4А

1Б 2В 3Г 4Д

Запитання 5

Установіть відповідність між назвою літературного твору та наявним у ньому міфологічним образом.

Твір                                                      Міфологічний образ

1 «Мойсей»                                       А Нявка

2 «Тіні забутих предків»                Б Меркурій

3 «Кавказ»                                         В Прометей

4 «Лісова пісня»                               Г Азазель

Д Русалка 

варіанти відповідей

1Г 2А 3В 4Д

1Г 2А 3В 4Б

1Г 2А 3Б 4Д

1Г 2Б 3В 4Д

1Б 2А 3В 4Д

Запитання 6

З’ясуйте, яка обставина вплинула на написання твору.

Обставина                                        Твір

1 бій під Крутами                            А «Пам’яті тридцяти»

2 нацистська окупація                   Б «Любіть Україну»

3 невиліковна хвороба автора    В «Contra spem spero!»

4 розлука із землею батьків          Г «Зачарована Десна»

Д «De libertate» 

варіанти відповідей

1Д 2Б 3В 4Г

1А 2Д 3В 4Г

1А 2Б 3Д 4Г

1А 2Б 3В 4Г

1А 2Б 3В 4Д

Запитання 7

Установіть відповідність між персонажами одного твору

Персонаж                                          Персонаж

1 дядько Тарас                                 А Баронова-Козино

2 Фійона                                             Б Карпо Ярковий

3 поштар Левко                              В Самійло-косар

4 прабаба Марусина                     Г доктор Тагабат

                                                              Д Медвин

варіанти відповідей

1Г 2Д 3Б 4В

1А 2Д 3Б 4В

1А 2Г 3Б 4В

1А 2Д 3Г 4В

1А 2Д 3Б 4Г

Запитання 8

Визначте, про якого митця йдеться у висловлюванні.

Письменник                                       

1 І.Карпенко-Карий                       

2 І.Котляревський                           

3 Т.Шевченко                                   

4 Г.Квітка-Основ’яненко

Висловлювання

А «Для свого часу був кращим знавцем української літературної мови, виробленої на народній основі; він найактивніше утверджував думку про її великі естетичні спроможності та широкі перспективи, довів цю здатність, написавши перший прозовий твір нової української літератури»

Б «У його творі закодовано вибір, що невблаганно поставав перед українським комуністом, роздвоюючи його свідомість: вибір між вірністю фанатичній догмі й синівською любов’ю до Матері-України…»

В «Його поема – самобутній і глибоко національний твір, де стародавніх троянців і латинян переодягнено в жупани й кобеняки українського козацтва ХVІІІ ст., що замінило собою Вергілієвих героїв…»

Г «Він був одним із батьків новочасного українського театру, визначним артистом та при тім великим драматургом, якому рівного не має наша література…»

Д «Я добре знав, що живопис – моя майбутня професія… І замість того, щоб вивчати її глибокі таїнства під проводом великого Брюллова, я компонував вірші, за які позбавили мене волі… справді, дивне це невгамовне покликання…»


варіанти відповідей

1Г 2В 3Д 4А

1Б 2В 3Д 4А

1Г 2Б 3Д 4А

1Г 2В 3Б 4А

1Г 2В 3Д 4Б

Запитання 9

Установіть відповідність між подіями одного і того ж твору

1 герой знімає фільм про матроса Богдана                            

2 герой, знищений і принижений, пішов до дівчини. Гуляючи в парку, він грубо схопив її в обійми й стиснув так сильно, що та аж розплакалася

3 герой наймає вчительку «правильних проізношеній», яка вчить його грамотно говорити «по-руському»                              

4 герой бачить діда «в старих срібнофольгових шатах»

А герой зустрічає лева біля Десни

Б герой застерігає бути обережним біля глибокої ковбані,бо в ній живе великий сом, який з’їв панського собаку

В герой готовий убити рідного сина, щоб той не завадив  здійснити задумане

Г заробивши грошей, герой купив новий одяг і переїхав до кімнати знайомого

Д уява героя мандрує слідом за дією, що відбувається то в Місті, то в Італії, на острові Ява, в Румунії

варіанти відповідей

1Б 2Г 3В 4А

1Д 2Б 3В 4А

1Д 2Г 3В 4А

1Д 2Г 3Б 4А

1Д 2Г 3В 4Б

Запитання 10

Розпізнайте жіночий образ, опосередкована вказівка на який простежується в уривку.

Уривок                                                                                             

1 Як боляче пальчика серп розітнув… Як болісно серце мелодія крає…    

Ти дух, що розбуджує душі від сну, Ти мрія, що їх осяває…                           

2 Чого дивлюся в море, у тумани. Чого, як тінь, блукаю уночі. …                  

Бряжчать мені невільницькі кайдани. А я шукаю сховані ключі.                    

3 Ой, пішов ти в море, Мусієчку, – голосила вона мовчки, – та й слід          

твій солона вода змила. … Ой, подми, вітре-трамонтане, оджени в море

негоду та оджени й тумани…

4 Вилами розхитували трони, Руйнували все старе дотла,

Тільки би Шевченкова Мадонна В сніжне небуття не полягла!..

Жіночий образ

А Катерина

Б Маруся Богуславка

В Ярославна

Г Мавка

Д Галя Вишняківна

варіанти відповідей

1Д 2Б 3В 4А

1Г 2Д 3В 4А

1Г 2Б 3Д 4А

1Г 2Б 3В 4А

1Г 2Б 3В 4Д

Запитання 11

Визначте, до якого літературного напряму (течії) належить твір, уривок з якого наведено.

Літературний напрям (течія)                      

1 реалізм                            

2 імпресіонізм                   

3 експресіонізм                 

4 бароко

Уривок

А «Замкни в достатку бджолу, чи не помре з туги в той час, коли можна їй літати по квітоносних лугах? Що гірше, ніж купатися в достатку і смертельно каратися без природженого діла?»

Б «Врешті стаю. Мене спиняє біла піна гречок, запашна, легка, наче збита крилами бджіл. Просто під ноги лягла співуча арфа й гуде на всі струни. Стою і слухаю…»

В «Молодиці все сиділи одна проти другої, все шили й понашивали од злості таких безконечників, що потім прийшлось їм довго випорювать та розплутувати. Вони шили, а скоса все поглядали на того капосного віника, що стояв у кутку, під мисником…»

Г «Як уходили назад до хати, то ціла хата заридала. Як би хмара плачу, що нависла над селом, прірвалася, як би горе людське дунайську загату розірвало – такий був плач. Жінки заломили руки і так сплетені держали над старою Іванихою, аби щось ізгори не впало і її на місці не роздавило…»

Д «Первий запорожець був здоровенний козарлюга. Пика широка, засмалена на сонці; сам опасистий; довга, густа чуприна, піднявшись перше вгору, спадала за ухо, як кінська грива…» 

варіанти відповідей

1В 2Б 3Г 4Д

1В 2Б 3Д 4А

1В 2Д 3Г 4А

1Д 2Б 3Г 4А

1В 2Б 3Г 4А

Запитання 12

Увідповідніть митця з висловлюванням про нього.

1 Іван Карпенко-Карий

2 Іван Франко              

3 Пантелеймон Куліш    

4 Тарас Шевченко

А «Він був сином мужика – і став володарем у царстві духа. Він був кріпаком – і став велетнем у царстві людської культури… Десять літ він томився під вагою російської солдатської муштри, а для волі Росії зробив більше, ніж десять переможних армій…»

Б «Це була досить на той час смілива думка – дати українською мовою історичний роман, а надто після «Тараса Бульби» Гоголя, і треба сказати, що автор зі свого завдання вийшов досить добре…»

В Письменник показав «ту прірву, у яку затягує людину філософія вседозволеності, «віднімання свого», винищення світу в ім’я побудови на порожньому місці нового, створеного за умоглядними, утопічними теоріями…»

Г «Він був одним із батьків новочасного українського театру, визначним артистом та при тім великим драматургом, якому рівного не має наша література…»

Д «Він змальовує дорогу древніх євреїв до Ханаану як до їхньої омріяної, Богом обіцяної національної держави і свободи. Це ж очевидна аналогія з українською нацією та її шляхом – шляхом не сорока років, а цілих століть – до своєї свободи й державності…» 

варіанти відповідей

1Г 2Д 3Б 4А

1Г 2Д 3Б 4В

1Г 2Д 3В 4А

1Г 2В 3Б 4А

1В 2Д 3Б 4А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест