Українська література. Підсумковий тест. 10 клас.

Додано: 11 грудня 2022
Предмет: Українська література, 10 клас
Тест виконано: 19 разів
12 запитань
Запитання 1

Коли ми уперше зустрічаємося із Кайдашевими синами?


варіанти відповідей

у Спасівку;

коли жнива кінчались і починалась возовиця;

на Великдень;

на Петра й Павла.

Запитання 2

Уривок «Діло з грушею скінчилось несподівано. Груша всохла, і дві сім’ї помирились. В обох садибах настала мирнота й тиша» у творі «Кайдашева сім’я» є

варіанти відповідей

зав’язкою

розвитком дії

кульмінацією

розв’язкою

Запитання 3

Прочитайте рядки з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького:

«Кайдашиха помила по лікті руки й кинулась зі злістю на діжу, як на свого ворога. Тісто в діжі аж запищало і неначе заплямкало губами під її руками. Мелашка знала, що не вгодила свекрусі, і стояла ні в сих ні в тих серед хати та дивилась на замазані руки». В уривку використано

варіанти відповідей

фразеологізм та синекдоху

порівняння та літоту

персоніфікацію та оксиморон

порівняння та фразеологізм

Запитання 4

Про яку героїню повісті сказано: «До природної звичайності української селянки в неї пристало щось вже дуже солодке, аж нудне. Але як тільки вона трохи сердилась, з неї спадала та солодка луска, і вона лаялась і кричала на ввесь рот»?

        

варіанти відповідей

 про Палажку;

Параску;

    Кайдашиху;

Мотрю.

Запитання 5

Укажіть хибне твердження:

варіанти відповідей

«Кайдашева сім'я» - реалістична повість;

«Кайдашева сім'я» - соціально-побутова повість;

«Кайдашева сім'я» - енциклопедія народознавства;

«Кайдашева сім'я» - соціально-психологічна повість.

Запитання 6

Хто з персонажів повісті був «... дуже богомільний, ходив до церкви щонеділі не тільки на службу, а навіть на вечерню, говів два рази на рік, горнувся до духовенства, любив молитись і постити; він понеділкував і постив дванадцять п'ятниць на рік, перед декотрими празниками»?


варіанти відповідей

Кайдаш;

Балаш;

Карпо;

  Лаврін.

Запитання 7

 Укажіть рису, яка не є притаманною жанру соціально-психологічного роману.

 

варіанти відповідей

Великий обсяг;

 багатоплановість сюжету;

  невелика кількість персонажів;

настрої, почуття, душевний стан дійових осіб висвітлено шляхом

проникнення в найглибші кутки душі.

Запитання 8

Вкажіть причини часових зміщень, поєднання теперішнього і минулого в романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:

варіанти відповідей

авторський задум , спрямований на композиційне урізноманітнення твору;

намагання автора надати своєму твору справді епічного звучання;

прагнення автора відтворити цілісну картину буття через закономірний зв’язок явищ і подій;

уможливлення розкриття авторського стилю і творчої манери.

Запитання 9

Укажіть, кого з персонажів роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» названо «польовою царівною».

варіанти відповідей

Дочку Максима Галю;   

дружину Максима Явдоху; 

дружину Грицька Христю;

 матір Чіпки Мотрю.

Запитання 10

Визначте головну проблему роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні».

  

варіанти відповідей

Неможливість реалізації творчих задумів героя за умов кріпацтва;

конфлікт між багатими і бідними як головний конфлікт XIX ст.;

конфлікт «пропащої сили» з патріархальним середовищем пореформеного села;

конфлікт батьків і дітей (Мотря і Чіпка).

Запитання 11

Чому Націєвський, герой твору І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля», втік від нареченої, дочки Борулі Марисі?


варіанти відповідей

він злякався Миколи, попереднього жениха Марисі;

вона виявилася не дуже багатою;

подумав, що вона чекає дитину від іншого;

вона виявилася дуже некрасивою.

Запитання 12

Серед названих ідей трагікомедії «Мартин Боруля» провідною є:


варіанти відповідей

викриття бюрократизму в новому капіталістичному суспільстві;

висвітлення тогочасної судової системи;

осміювання міщанства як руйнівника здорової народної моралі, звичаїв і традицій;

висміювання людей, що соромляться бути собою, надмірно  захоплюються  

модою.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест