Українська мова

Додано: 9 березня 2021
Предмет: Українська мова, 2 клас
Тест виконано: 252 рази
36 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання.  

      (1)Розвиднилося. (2)Сонце вмило своє ще заспане від сну обличчя й розпустило промені, сповіщаючи про те, що настав ранок. (3)Нам час починати сходження на найвижчу гору Українських Карпат – Говерлу, яка була вкрита туманом. (4)На Говерлу ходять тільки добрі люди, настирливі, залюблені не лише в туристичні подорожі, а й у рідну природу.  (5)Щоб не хворіти треба любити висоту.

      Відокремленим означенням ускладнене речення

варіанти відповідей

перше

друге

третє

четверте

п'яте

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання.  

      (1)Розвиднилося. (2)Сонце вмило своє ще заспане від сну обличчя й розпустило промені, сповіщаючи про те, що настав ранок. (3)Нам час починати сходження на найвижчу гору Українських Карпат – Говерлу, яка була вкрита туманом. (4)На Говерлу ходять тільки добрі люди, настирливі, залюблені не лише в туристичні подорожі, а й у рідну природу.  (5)Щоб не хворіти треба любити висоту.

      Відокремленою обставиною ускладнене речення

      

варіанти відповідей

перше

друге

третє

четверте

п'яте

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання.  

      (1)Розвиднилося. (2)Сонце вмило своє ще заспане від сну обличчя й розпустило промені, сповіщаючи про те, що настав ранок. (3)Нам час починати сходження на найвижчу гору Українських Карпат – Говерлу, яка була вкрита туманом. (4)На Говерлу ходять тільки добрі люди, настирливі, залюблені не лише в туристичні подорожі, а й у рідну природу.  (5)Щоб не хворіти треба любити висоту.

      Помилка пунктуаційна є в реченні

       

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

п'ятому

Запитання 4

ПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

  

варіанти відповідей

«Нема України без верби і калини», - кажуть у народі.

  

   «Що се, що?, кричить Бертольдо. Гей, ловіть співця, в’яжіте!»

    


    «Оце завтра з Хведьком прийдемо сюди, - подумав Марко».

 

    Дідусь промовляє тихо, урочисто – «Щасливі діти, що народились у лагідний час, в безпечну годину!»

  

 «О, та ви стали справжніми гуцулами!, - казав старий Бойчук».

Запитання 5

У якому варіанті допущено помилку при прямій мові

варіанти відповідей

Лис Микита хвалився:" Я прийду в місто і вкраду курку".

" А хто живе в цьому будинку?"- поцікавився Тимко.

"Я встигаю, бо Демко допомагає",- сказала мати усміхаючись і гордо добавила- Весь у батька."

"Насуплю брови,- говорить зима,- і вітер з морозом повіє".

Запитання 6

 Укажіть речення, у якому однорідні члени — присудки.

варіанти відповідей

 Мавка йде до калини, швидко ламає на ній червоні китиці, звиває собі віночок.

 3 берега на берег можна добутися баржами або човнами.

Життя, немов ріка, пливе в майбутнє, у завтрашнє, у безкрає

Запитання 7

Кому перед як (мовначенемовнібияк ініж і тощо) потрібно поставити в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Це місто прекрасне як усмішка долі.

Руки зробилися як лід.

Дівчина мов пісня.

Максим почервонів як рак.

Запитання 8

Тире між підметом і присудком ставиться в усіх реченнях, ОКРІМ

варіанти відповідей

Двічі по два чотири.

Мої слова не зброя а ридання. 

Душа моя пустка холодна й німа.

Ці квіти спогади про світлі дні.

Запитання 9

 Укажіть речення, що відповідає схемі.

О, О і О


варіанти відповідей


Мене весь час то палило, то морозило.


Зерно і камінь, суша і вода достойні буть зображені в картині

Любить він такі ночі безвечірні, цю тишу і якусь таємничість у всій природі.

Оркестр шалів, погрожував, благав, журивсь і плакав скрипок голосами, то шквалом бурі тишу розривав, то озивався десь під небесами.

Запитання 10

Укажіть речення, де зв’язок між однорідними членами речення здійснюється за допомогою розділового сполучника.

варіанти відповідей

Радіють молодій обнові берези, клени і явори.

Моя мати перша в світі навчила мене любить роси, легенький ранковий туман, п’янкий любисток, м’яту, маковий цвіт, осінній город і калину.

Людина має бути не тільки здоровою, а й гарною.

Неначе човен в синім морі то виринав, то потопав.

Запитання 11

Укажіть речення з однорідними членами (розділові знаки опущено).

варіанти відповідей

За городом срібною гладінню розлився ставок за ставком верби до води похилилися за вербами на пагорбі хати біліють.

Собака стояв під грушею і не зводив з Сашка здивованих очей.

Уночі несподівано знявся північний вітер небо скоро затяглося хмарами

Уже сонце скотилось до заходу і степова трава лисніла червоним одлиском

Запитання 12

.Однорідні члени речення - це:

варіанти відповідей

другорядні члени речення

члени речення, які відповідають на одне й те питання та відносяться до одного й того самого члена речення

члени речення, що становлять граматичну основу

однакові частини мови, які узгоджуються у роді, числі, відмінку

Запитання 13

 7.Знайдіть складне безсполучникове речення: 

варіанти відповідей

Здоровенний дуб розлігся, розширився своїм кострубатим гіллям, так що аж темно під ним (М. Коцюбинський).

Реве, стогне хуртовина, котить, верне полем (Т. Шевченко).

Історія — це біографія народу, його жива душа (3 журналу).

Все про жовтень людині говорить: і каштанів розгонистий дзвін, і річок прохолода прозора, і червоні вітрила калин (Ф. Гарін).

Тим часом надворі вечоріло, жара спадала (І. Нечуй-Левицький). 

Запитання 14

6.Знайдіть складнопідрядне речення:

варіанти відповідей

Місяць схиляється на захід, золотіє, втрачає чітку металевість контурів (3. Тулуб).

У неділю рано, як сонечко грало, виряджала мати дочку в чужу стороночку (Нар. творчість).

Минулеє вмерло, і вмерли гучні ті згадки про долю криваву (Б. Грінченко).

Погулявши коло бджіл і наївшись огіркових пуп’янків, натрапив я на моркву (О. Довженко).

А Орися росла собі, як та квітка на городі (П. Куліш). 

Запитання 15

5. Знайдіть складне речення:

варіанти відповідей

В тихому осінньому погідді осокори стояли під сонцем, наче вилиті з прозорожовтуватої вощини (І. Цюпа).

Десь спереду гукнув паровоз і здригнулись вагони (А. Головко).

Першим порухом Олени було бігти, попередити, захистити (І. Вільде).

Пурхне очеретянка понад водою, сяде на комишину і гойдається разом із нею (М. Коцюбинський).

Д) Тоді бійці, товплячись біля вікон, з радістю впізнавали штурмовані свої верховини, голосно звертались до них, як до живих істот (О. Гончар).

Запитання 16

4. Знайдіть речення, у якому потрібно виділити вставне слово (розділові знаки пропущено): 

варіанти відповідей

Повітря було наскрізь сухе не випадала навіть роса на світанку (О. Гончар).

Вершники здавалось зрослися з підібраними грудастими кіньми (М. Стельмах).

Було очевидно що вчора про підготовку до нападу ніхто нічого не знав ( М. Стельмах)

Дахи в український селах були переважно солом’яні (3 журналу).

У виробах народних майстринь Полісся переважають здебільшого червоний та чорний кольори (3 журналу).

Запитання 17

3.  Знайдіть речення, у якому потрібно ставити кому між однорідними означеннями (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

А над усім тим густо стелиться дух свіжого степового сіна (С. Васильченко).

Незабаром у плавні прийшла тиха спокійна осінь (3 журн.).

В зеленім березовім гаю над Дністром весело щебетали пташки (І. Франко).

Як я вас люблю лісові осінні гості (О. Донченко).

Вишгород розкинувсь по широкому невисокому шпилі (І. Нечуй-Левицький).

Запитання 18

2. Знайдіть речення, у якому допущено пунктуаційну помилку:

варіанти відповідей

І раптом, налетів шквальний вітер, здійняв у повітря здорову хмару пилу (С. Васильченко).

На сивій од роси траві по долу пасуться коні (Григір Тютюнник).

Жебонять голоси, як весною набрана з річки вода (В. Терен).

А тим часом у таборі запорожців почалися незгоди (М. Слабошпицький).

Молодий парубок сидів на возі і навіть не поганяв волів (І. Нечуй-Левицький)

Запитання 19

1. Знайдіть речення з дієприкметниковим зворотом, що відокремлюється комами (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Буде бите царями сіянеє жито! (Т. Шевченко).

Долинка вишита сонцем пускає їм в очі веселі сліпучі зайчики (М. Стельмах).

Рівно й спокійно дише натомлена з праці земля (М. Рильський).

На випускний вечір до закинутої в полтавські степи школи не приїздили ні Тичина ні Вишня (П. Загребельний).

Маленькою хмаринкою темніє над глибоким яром закинутий у степу хуторець (С. Васильченко). 

Запитання 20

Укажіть речення, у якому присудок виражений фразеологізмом.

варіанти відповідей

Семеро одного не ждуть.

Він і думати не смів про навчання.

Хлопець цілий день бив байдики.

Запитання 21

Укажіть речення зі складеним іменним присудком.

варіанти відповідей

Усі чекаємо дощу.

Сьогодні небо золотаве.

Люблю осінь.

Запитання 22

Спонукальним є речення

варіанти відповідей

 Жінки втомились бути непрекрасними.

За правду, браття, єднаймось щиро.

Весна прийшла, та якось несподівано!

Шматок землі, ти звешся Україною.

Запитання 23

Складений підмет вжитий у реченні:

варіанти відповідей

І захлиналась наша переправа шаленим шквалом полум'я й води (Л.Костенко)

Любить свій край - це для народу жити, боротися за юне, за нове (В.Сосюра)

Хто топиться, той за соломинку вхопиться (Нар.творчість)

Меланка з Гафійкою теж заробляли (М.Коцюбинський)

Запитання 24

Знайдіть речення, у якому є прикладка.

варіанти відповідей

Нафта — це кров землі і наша перемога.

Рідна мова — найдорожчий скарб народу.

Тут задзвенів схвильований і гнівний голос Кобзаря і всіма барвами ма­льовничої України заграла палітра Шевченка-живописця.

З товщі літ випростовує силу народ, кущ калини в піснях піднімається вгору.

Запитання 25

Прочитайте текст, виконайте завдання до нього (окремі розділові знаки пропущено)


(1) Учитель це вихователь людини високого інтелекту, красивої й емоційно багатої особистості. (2) Тому він не може обійтися без книги, без цілого світу художніх образів. (3) Книга велика сила, це правда. (4) Слава тому вчителеві, який на все життя прищеплює юному серцю любов до художнього твору, до його правди, до його краси (за О. Гончарем).

 

Складений дієслівний присудок ужито в реченні

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 26

Прочитайте речення.

Слова повинні буть покірні чуттям (1) і помислам твоїм (2) і рими мусять бути вірні (3) як друзі (4) в подвигу святім.


Кому треба поставити на місці цифр

варіанти відповідей

1,2

1,3

2,3

2,4

Запитання 27

У реченні "Помилувавшись біля Неви (1) казковими Сфінксами(2) які сьогодні були кумедно хмурими (3) бо розтавала паморозь (4) пригріта сонцем (5) я почвалав на величезний (6) постійний міст" коми треба поставити на місці цифр рядка

варіанти відповідей

1,2,3,4

2,3,4,5

3,4,5,6

2,3,5,6

Запитання 28

Перед однорідними членами речення треба поставити двокрапку, а після них - тире в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Слово може стати і ніжною запашною квіткою і живою водою і гострим ножем і розжареним залізом і брудом

А тим часом місяць пливе оглядать і небо і зорі і і землю і море та глянуть на люди що вони говорять щоб Богові вранці про це розказать

Усе на світі неземними узами чебрець і сніг журавку і печаль єднає мудро благовісна музика

Сміється небо і вершини підкови згублені в полях і хміль повитий на балконі і місяць в синіх небесах

Запитання 29

Прочитайте речення.

Як ви знаєте(1) перпетуум-мобіле – це вічний двигун(2) над винаходом якого(3) людство довго билося(4) аж доки не усвідомило неможливість такого пристрою(5) зважаючи хоча б на тертя та закони механіки.

Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ


варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 30

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей

«Може, у цій лісовій хатинці ховається зараз Мавка» – подумалось мені.

Мені сказав розумний садівник: «Коли пересаджуєш дерево, роби це з любов’ю».

«Краса і мудрість – писав Еріх – не розкіш, не привілей, а радість, дарована всьому світу».

Мирослав Дочинець радить – «Не виставляй напоказ усе, що маєш, – завтра вже нікого не здивуєш».


«Стерегти ліс», – сказав Харитон – «треба не рушницею, а любов’ю».

Запитання 31

Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.


Приклад речення:

1 Десь недалеко вдарив грім – луна котилася глухо, грізно, довго.

2 Ні талановитий учень, ні досвідчений учитель, ні сивий академік – ніхто не може знати всього бодай з окремого питання будь-якої науки.

3 Моя мати – наївність, тиха жура і добрість безмежна.

4 Розмалюю я половину героїв у позитивні тони, а половину – у негативні, як це наймодніше зараз.

Випадок уживання тире:

А тире при відокремленому означенні

Б тире в складному безсполучниковому реченні

В тире на місці пропущеного члена речення

Г тире при однорідних членах речення

Д тире між підметом і присудком

варіанти відповідей

1Б,2Г,3Д,4В

1Б,2А,3Д,4В

1Б,2Г,3А,4В

1Б,2Г,3Д,4А

Запитання 32

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Унизу,(1) за Ворсклою,(2) розгорталася в заобрійну далеч мальовничі простори рідної Вкраїни,(3) звідти попід самі вікна підступало море народного життя з його журбами й радощами,(4) з чародійними пісенними вечорами,(5) сповненими поезії,(6) яка бентежила душу то піснею-задумою,(7) то лукавим жартом,(8) то щемкою сльозою.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1 і 2 – при уточнювальній обставині

кома З – між частинами складносурядного речення

коми 4, 7 і 8 – між однорідними членами

кома 5 – при відокремленому означенні

кома 6 – перед підрядною частиною складного речення

Запитання 33

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак або його відсутність).

Семен заплющив очі,(1) заколисаний тою чудовою тишею,(2) що буває виповнена всякими згуками:(3) і дзвінкою піснею жайворонка,(4) і дзижчанням польових мух,(5) і тихим(6) мелодійним шелестінням стиглого жита,(7) підрізаного серпами.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації в рядку

варіанти відповідей

коми 1 і 7 виділяють відокремлені означення

кома 2 розділяє головну й підрядну частини

двокрапка 3 стоїть після узагальнювального слова

коми 4 і 5 розділяють частини складносурядного речення

на місці цифри 6 коми немає, оскільки означення є неоднорідними

Запитання 34

Позначте речення, у якому НЕ ПОТРІБНО виділяти комами поширене означення



варіанти відповідей

Місячним сяйвом залиті мріють сади.

Гудуть з вітрами до світання дощем оплакані сади.

Степ оповитий тишею дихав пахощами росяних трав.

Я небесами пійманий тремчу.

Налита сонцем і вітрами хлюпоче веслами весна.

Запитання 35

Поширене означення НЕ відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущені)


варіанти відповідей

Балка вкрита садками вилась попід горою.

Птахолови минали березовий гай пронизаний пасмами світла.

Усіяна колосками земля пахне літом.

Невідомий нікому я сідаю на лавку слухаю і дивлюся.

Блискучий та легкий сніг здається падає прямо на серце.

Запитання 36

З'ясуйте, який розділовий знак треба поставити на місці крапок.

Розділовий знак

1кома

2тире

3двокрапка

4дужки

Приклад

АВ житті мені весь вік тужити … не жити.

БСхилився вечір до землі і срібним сяйвом ріки стелить ... Б.-І. Антонич...

ВВона прийшла ... заквітчана і мила... і руки лагідно до мене простягла.

ГІ розкажім собі обіймами... про тишину над оболонями.

ДБо така вже природа агави ... вона цвіте, щоб умерти, й умирає, щоб цвісти.

варіанти відповідей

1-В, 2 -А,3-Д, 4 -Б

1-Г, 2 -А,3-Д, 4 -Б

1-В, 2 -Г,3-Д, 4 -Б

1-В, 2 -А,3-Г, 4 -Б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест