Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Розвиднилося. (2)Сонце вмило своє ще заспане від сну обличчя й розпустило промені, сповіщаючи про те, що настав ранок. (3)Нам час починати сходження на найвижчу гору Українських Карпат – Говерлу, яка була вкрита туманом. (4)На Говерлу ходять тільки добрі люди, настирливі, залюблені не лише в туристичні подорожі, а й у рідну природу. (5)Щоб не хворіти треба любити висоту.
Відокремленим означенням ускладнене речення
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Розвиднилося. (2)Сонце вмило своє ще заспане від сну обличчя й розпустило промені, сповіщаючи про те, що настав ранок. (3)Нам час починати сходження на найвижчу гору Українських Карпат – Говерлу, яка була вкрита туманом. (4)На Говерлу ходять тільки добрі люди, настирливі, залюблені не лише в туристичні подорожі, а й у рідну природу. (5)Щоб не хворіти треба любити висоту.
Відокремленою обставиною ускладнене речення
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Розвиднилося. (2)Сонце вмило своє ще заспане від сну обличчя й розпустило промені, сповіщаючи про те, що настав ранок. (3)Нам час починати сходження на найвижчу гору Українських Карпат – Говерлу, яка була вкрита туманом. (4)На Говерлу ходять тільки добрі люди, настирливі, залюблені не лише в туристичні подорожі, а й у рідну природу. (5)Щоб не хворіти треба любити висоту.
Помилка пунктуаційна є в реченні
ПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні
У якому варіанті допущено помилку при прямій мові
Укажіть речення, у якому однорідні члени — присудки.
Кому перед як (мов, наче, немов, ніби, як і, ніж і тощо) потрібно поставити в реченні (розділові знаки пропущено)
Тире між підметом і присудком ставиться в усіх реченнях, ОКРІМ
Укажіть речення, що відповідає схемі.
О, О і О
Укажіть речення, де зв’язок між однорідними членами речення здійснюється за допомогою розділового сполучника.
Укажіть речення з однорідними членами (розділові знаки опущено).
.Однорідні члени речення - це:
7.Знайдіть складне безсполучникове речення:
6.Знайдіть складнопідрядне речення:
5. Знайдіть складне речення:
4. Знайдіть речення, у якому потрібно виділити вставне слово (розділові знаки пропущено):
3. Знайдіть речення, у якому потрібно ставити кому між однорідними означеннями (розділові знаки пропущено):
2. Знайдіть речення, у якому допущено пунктуаційну помилку:
1. Знайдіть речення з дієприкметниковим зворотом, що відокремлюється комами (розділові знаки пропущено):
Укажіть речення, у якому присудок виражений фразеологізмом.
Укажіть речення зі складеним іменним присудком.
Спонукальним є речення
Складений підмет вжитий у реченні:
Знайдіть речення, у якому є прикладка.
Прочитайте текст, виконайте завдання до нього (окремі розділові знаки пропущено)
(1) Учитель це вихователь людини високого інтелекту, красивої й емоційно багатої особистості. (2) Тому він не може обійтися без книги, без цілого світу художніх образів. (3) Книга велика сила, це правда. (4) Слава тому вчителеві, який на все життя прищеплює юному серцю любов до художнього твору, до його правди, до його краси (за О. Гончарем).
Складений дієслівний присудок ужито в реченні
Прочитайте речення.
Слова повинні буть покірні чуттям (1) і помислам твоїм (2) і рими мусять бути вірні (3) як друзі (4) в подвигу святім.
Кому треба поставити на місці цифр
У реченні "Помилувавшись біля Неви (1) казковими Сфінксами(2) які сьогодні були кумедно хмурими (3) бо розтавала паморозь (4) пригріта сонцем (5) я почвалав на величезний (6) постійний міст" коми треба поставити на місці цифр рядка
Перед однорідними членами речення треба поставити двокрапку, а після них - тире в реченні (розділові знаки пропущено)
Прочитайте речення.
Як ви знаєте(1) перпетуум-мобіле – це вічний двигун(2) над винаходом якого(3) людство довго билося(4) аж доки не усвідомило неможливість такого пристрою(5) зважаючи хоча б на тертя та закони механіки.
Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Приклад речення:
1 Десь недалеко вдарив грім – луна котилася глухо, грізно, довго.
2 Ні талановитий учень, ні досвідчений учитель, ні сивий академік – ніхто не може знати всього бодай з окремого питання будь-якої науки.
3 Моя мати – наївність, тиха жура і добрість безмежна.
4 Розмалюю я половину героїв у позитивні тони, а половину – у негативні, як це наймодніше зараз.
Випадок уживання тире:
А тире при відокремленому означенні
Б тире в складному безсполучниковому реченні
В тире на місці пропущеного члена речення
Г тире при однорідних членах речення
Д тире між підметом і присудком
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Унизу,(1) за Ворсклою,(2) розгорталася в заобрійну далеч мальовничі простори рідної Вкраїни,(3) звідти попід самі вікна підступало море народного життя з його журбами й радощами,(4) з чародійними пісенними вечорами,(5) сповненими поезії,(6) яка бентежила душу то піснею-задумою,(7) то лукавим жартом,(8) то щемкою сльозою.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак або його відсутність).
Семен заплющив очі,(1) заколисаний тою чудовою тишею,(2) що буває виповнена всякими згуками:(3) і дзвінкою піснею жайворонка,(4) і дзижчанням польових мух,(5) і тихим(6) мелодійним шелестінням стиглого жита,(7) підрізаного серпами.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації в рядку
Позначте речення, у якому НЕ ПОТРІБНО виділяти комами поширене означення
Поширене означення НЕ відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущені)
З'ясуйте, який розділовий знак треба поставити на місці крапок.
Розділовий знак
1кома
2тире
3двокрапка
4дужки
Приклад
АВ житті мені весь вік тужити … не жити.
БСхилився вечір до землі і срібним сяйвом ріки стелить ... Б.-І. Антонич...
ВВона прийшла ... заквітчана і мила... і руки лагідно до мене простягла.
ГІ розкажім собі обіймами... про тишину над оболонями.
ДБо така вже природа агави ... вона цвіте, щоб умерти, й умирає, щоб цвісти.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома