Українська революція: революційні події в Україні у 1917 - на початку 1918 рр.

Додано: 16 лютого 2021
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 552 рази
18 запитань
Запитання 1

Серед наведених нижче причин, передумов, приводу, мети Української революції позначте її привід.

варіанти відповідей

А Перша світова війна принесла на українські землі злидні, численні жертви серед українців, економічну і політичну кризу;

Б революція в Російській імперії, повалення монархії, зречення Миколи II престолу;

В Колоніальна політика щодо України як Росії, так і Австро-Угорщини;

Г здобуття автономії як першого кроку до незалежності.

Запитання 2

19 березня 1917 р. Українська Центральна Рада провела стотисячну маніфестацію в Києві, що була першою українською маніфестацією в новітній історії України.

Позначте гасло, якого практично не було в учасників цієї маніфестації.


варіанти відповідей

А «Україні - незалежність і суверенітет!»;

Б «Автономію - Україні!»;

В «Хай живе Федеративна Республіка!»;

Г «Вільна Україна -Вільній Росії!».

Запитання 3

Коли було проголошено І Універсал Центральної Ради?



варіанти відповідей

А 15 червня 1917 р.;

Б 4 березня 1917 р.;

В 10 червня 1917 р.;

Г 3 липня 1917 р.

Запитання 4

4 серпня 1917 р. Тимчасовий уряд видав «Тимчасову інструкцію для Генерального секретаріату», яка суттєво обмежувала права України, зокрема, українська територія звужувалася до п'яти губерній.  Позначте ланцюжок, у якому перераховані ці п'ять губерній.

\

варіанти відповідей

А Київська, Волинська, Подільська, Полтавська, Чернігівська;

Б Херсонська, Харківська, Полтавська, Катеринославська, Таврійська;

В Чернігівська, Київська, Харківська, Полтавська, Катеринославська;

Г Київська, Волинська, Подільська, Херсонська, Таврійська.

Запитання 5

Які документи, цитовані нижче, були оприлюднені у липні-серпні 1917 р.?

1 «На час до вирішення справи... Установчими зборами по справах місцевого врядування Україною вищим верховним органом Тимчасового уряду є Генеральний Секретаріат, котрого

призначає... уряд по пропозиціям Центральної Ради»;

2 «Неможливо одночасно визнавати право на самовизначення і водночас робити грубий замах на це право, накладаючи свої форми політичного ладу, як це робить Рада Народних Комісарів Великороси щодо Народної Української Республіки»;

3    «Визнаючи, що доля всіх народів Росії міцно зв 'язана... ми рішуче ставимось проти намірів самовільного здійснення автономії України до Всеросійського Учредительного Зібрання»;

4     «У Петрограді зчинилися криваві події...Частина людності Петрограда за приводом більшовиків повстала проти Тимчасового уряду і хоче накинути свою волю всій Російський республіці»;

5             «Хап буд'е Україна вільною. Не одділяючись від всієї Росії, не розриваючи з державою Російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям».

                             

варіанти відповідей

А2,4;

  Б 1,5;

   В 1,3;

  Г2,3.      

Запитання 6

Як відреагувала Центральна Рада на заколот генерала Л. Корнілова?


варіанти відповідей

А керівництво Центральної Ради шукало компромісу з представниками генерала Л. Корнілова в Україні;

Б Центральна Рада закликала до боротьби з Л. Корніловим і до підтримки законного Тимчасового уряду, а в Україні - Центральної Ради;

В Центральна Рада закликала до підтримки генерала Л. Корнілова і повалення влади Тимчасового уряду;

Г Центральна Рада закликала до створення широкої коаліції українських і російських соціалістів з кадетами для протидій правим силам.

Запитання 7

Чи правильні твердження?

1   тривале переважання в Україні автономістських настроїв над самостійницькими (протягом майже всього 1917 р.), яке виявилося в трьох універсалах Центральної Ради, пояснюється такими чинниками: автономія була однією з принципових програмних установок домінуючих у Раді політичних партій; ідея самостійності ще не набула поширення і визнання в масах; українська політична еліта сподівалася, що російська демократія справедливо рирішить національне питання; самостійна Україна без державних структур, без власної армії могла стати легкою здобиччю у вогні Першої світової війни та ін.;

2    обнародування II Універсалу викликало незадоволення самостійників, і вони вирішили порушити це питання на засіданні П'ятих загальних зборів (сесії) Центральної Ради наприкінці червня 1917 р.; самостійники робили все можливе для того, щоб розгляд цього питання не виходив за рамки обміну думками.


варіанти відповідей

А обидва твердження неправильні;

Б тільки 1 твердження правильне;

В обидва твердження правильні;

Г тільки 2 твердження правильне.

Запитання 8

Який універсал проголосив створення Української Народної Республіки?


варіанти відповідей

А І Універсал

Б II Універсал;

В III Універсал

Г IV Універсал.

Запитання 9

Коли більшовики в результаті збройного повстання прийшли до влади в Петрограді?


варіанти відповідей

А 25-26 вересня 1917 р.;

Б 25-26 жовтня 1917 р.;

В 25-26 листопада 1917 р.;

Г 25-26 грудня 1917 р.

Запитання 10

Продовжуючи власну державотворчу лінію, 7 листопада 1917 р. Центральна Рада ухвалила III Універсал, у якому проголошувалося створення Української Народної Республіки (УНР) у межах:                                                                                              

варіанти відповідей

А шістьох українських губерній;

Б п'яти українських губерній;

В сімох українських губерній;

Г дев'яти українських губерній.

Запитання 11

Позначте основні положення III Універсалу.

1     проголошувалася незалежність, суверенність України;

2    скасування поміщицького землеволодіння;

3    запровадження 8-годинного робочого дня;

4   встановлення державного контролю над виробництвом;

5   гарантувалася передача землі селянам без викупу ще до початку весняних робіт;

6   скасування смертної кари, надання амністії політв'язням;

7   констатувалася націоналізація лісів, вод і підземних багатств України.

  

варіанти відповідей

А 1,2, 5, 7; 

Б 2, 3, 4, 6;    

 В2,4,5,7;

Г 1,3, 4, 5.

Запитання 12

Позначте положення (вимогу) з «Маніфесту до українського народу» з ультимативними вимогами до Української Центральної Ради від 4 грудня 1917 р., якого не було в цьому документі.


варіанти відповідей

А Раднарком заявляв про визнання Української Народної Республіки, але більшовицької, а це означало, що Центральна Рада має визнати радянську владу і саморозпуститися;

Б створити спеціальні формування української армії для їхнього подальшого використання у спільній з більшовиками боротьбі проти контрреволюційного повстання генерала О. Каледіна на Дону;

В не пропускати військові частини з фронту на Дон або в інші райони з ворожими Раднаркому Росії урядами;

Г припинити спроби роззброєння радянських полків і робітничої Червоної гвардії на території України.

Запитання 13

Коли була прийнята Конституції УНР?  


варіанти відповідей

А 7 листопада 1917 р.;

Б 10 червня 1917 р.;

В 9 січня 1918 р.;  

Г 29 квітня 1918 р.

Запитання 14

Позначте основні здобутки Української Центральної Ради за час її існування.    .

1       були продовжені державотворчі традиції українського народу;

2    створено передумови для національно-культурного розвитку України;

3     національні меншини здобули право національно-персональної автономії;

4    створено регулярну армію як важливий чинник державотворчого процесу;

5    формування нового дієвого державного апарату;

6   вдалося налагодити рівноправні відносини із сусідніми і великими державами;

7      залучення до політичного життя великих мас українства, набуття досвіду політичної боротьби.                                                                                


варіанти відповідей

А 2, 4, 5, 6;   

Б2,3,6,7; 

В 1,2, 3, 7;  

 Г 1,3, 4, 5.

Запитання 15

Позначте одну з основних причин падіння Української Центральної Ради.


варіанти відповідей

А націоналізація урядом УЦР промислових підприємств;

Б загострення відносин УЦР з німецьким і австро-угорським командуванням;

В завершення УЦР аграрної реформи та передання землі в руки селян;

Г відмова УЦР від виконання умов Брест-Литовського мирного договору.

Запитання 16

Установіть відповідність між назвами універсалів та їхніми основними положеннями.

А IV Універсал

1 «Не відділяючись від Російської республіки й зберігаючи єдність її, ми твердо станемо на нашій землі. Щоб уся Російська республіка стала федерацією вільних і рівних народів. До Установчих зборів України вся вдасть творити лад на наших землях, давати закони й правити належіть нам, Українській Центральній Раді, і нашому правительству -Генеральному секретаріатові України»

Б III Універсал

2 «...Доповнена Центральна Українська Рада виділить наново з-поміж себе окремий відповідальний перед нею Генеральний секретаріат, який буде предложений до затвердження Тимчасовому правительству в характері представника найвищої краєвої власти Тимчасового правительства на Україні...»

В І Універсал

3 «Однині Українська Народна республіка стає самостійною, не від кого незалежною, вільною, суверенною державою українського народу. За всіма сусідніми державами... ми хочемо жити в згоді й приязні, але ні одна з них не може втручатися в життя Української Республіки. Власть в ній буде належати тільки народу України...»

Г II Універсал

4 «Щоб Російське правительство прилюдно окремим актом заявило, що воно не стоїть проти національної волі України, проти права нашого народу на автономію...»

варіанти відповідей

А/1, Б/3, В/4,Г/2

А/З, Б/1, В/4,Г/2

А/2, Б/1, В/4,Г/1

А/З, Б/4, В/1,Г/2

Запитання 17

Установіть послідовність подій.

А більшовицький переворот у Петрограді;

Б початок роботи з'їзду народів Росії в Києві;

В корніловський заколот і його розгром;

Г початок Демократичної наради в Петрограді.

варіанти відповідей

І/В, 2/Б, 3/Г, 4/А;

І/В, 2/А, 3/Г, 4/Б;

І/В, 2/Г, 3/В, 4/А;

І/Б, 2/В, 3/Г, 4/А;

Запитання 18

Установіть послідовність подій, пов'язаних з першою україно-радянською війною.

А придушення більшовицького повстання в Києві;

Б бій під Крутами;

В Маніфест ВУЦВК про повалення влади УЦР;

Г захоплення більшовицькими військами Харкова.

варіанти відповідей

1/В, 2/Г, З/Б, 4/А

1/А, 2/В, З/Б, 4/В

1/Г, 2/В, З/Б, 4/А

1/Г, 2/Б, З/Г, 4/А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест