Українська СРР в умовах нової економічної політики (1921—1928 рр.)(ЗНО)

Додано: 30 березня 2021
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 343 рази
30 запитань
Запитання 1

У результаті входження Української СРР до складу Союзу РСР:


варіанти відповідей

республіканська еліта посіла ключові посади в органах управління союзної держави

скоротилися обсяги сільськогосподарського виробництва в республіці

республіка втратила право на самостійну зовнішню політику

відбулося значне зростання території республіки

Запитання 2

У період нової економічної політики (непу) в УСРР:


варіанти відповідей

було колективізовано більшість селянських господарств, створено мережу МТС

держава контролювала «командні висоти» економіки та мала монополію на зовнішню торгівлю

масово знищувалися представники «старої» української інтелігенції

вдалося подолати безробіття і неписьменність населення

Запитання 3

Що було однією з причин переходу до непу?


варіанти відповідей

невдоволення робітників масовим безробіттям

невдоволення селян збереженням продрозкладки

невдоволення більшої частини населення існуванням «радянської буржуазії»

невдоволення селян збереженням поміщицького господарства

Запитання 4

У роки нової економічної політики в сфері трудових відносин:


варіанти відповідей

застосовувався вільний найм робочої сили

застосовувалися примусові трудові мобілізації

використовувалося прикріплення робітників до підприємств

масовим було створення трудових армій і трудових таборів

Запитання 5

Чим пояснюється підтримка в 1920-ті рр. Української автокефальної православної церкви (УАПЦ) радянською владою?


варіанти відповідей

повагою до релігійних вірувань українців

прагненням використати церкву в поширенні комуністичних ідей

прагненням сприяти розвитку релігійного життя як основи народного життя

прагненням послабити Російську православну церкву, яка вороже ставилась до більшовицького режиму

Запитання 6

У якому році перший з’їзд Рад СРСР затвердив Декларацію про утворення Союзу РСР та Союзний договір між РРФСР, УРСР, БРСР та ЗРФСР?


варіанти відповідей

у 1920 р.

у 1922 р.

у 1924 р.

у 1925 р.

Запитання 7

У результаті здійснення в Україні в 1920-ті — на початку 1930-х рр. політики коренізації було:


варіанти відповідей

реорганізовано національні адміністративні райони на території республіки в звичайні райони

замінено російську мову в діловодстві, освіті, засобах масової інформації державною українською мовою

збільшено питому вагу українців серед керівних кадрів республіканського партійно-державного апарату

розширено повноваження республіки у сфері зовнішньої політики для здійснення культурної роботи за кордоном

Запитання 8

Фундатором національного кінематографа, автором романів «Звенигора», «Арсенал», «Земля», першого звукового фільму «Іван» був:


варіанти відповідей

О. Довженко

М. Бойчук

Лесь Курбас

Г. Юра

Запитання 9

Упровадження на початку 1920-х рр. політики коренізації партійно-радянським керівництвом СРСР мало на меті:


варіанти відповідей

стимулювати розвиток української культури

сприяти утвердженню радянської влади в національних республіках

налагодити культурне співробітництво з розвиненими країнами Заходу

подолати масову неписьменність дорослого населення

Запитання 10

У 1925 р. в УСРР налічувалося 79,1 % шкіл з українською мовою навчання. У 1930 р. ця цифра зросла до 85 %. Що обумовило таке зростання?


варіанти відповідей

утворення Всеукраїнської академії наук

здійснення владою політики українізації

входження УСРР до складу СРСР

відновлення діяльності університетів

Запитання 11

Однією з причин запровадження непу в Україні було:


варіанти відповідей

прагнення більшовиків подолати політичну та економічну кризу

бажання здобути міжнародне визнання і стати членом Ліги Націй

бажання підвищити соціальні стандарти, визначені політикою «воєнного комунізму»

прагнення позбутися комуністичної ідеології, яка дискредитувала себе в роки громадянської війни

Запитання 12

Яких сфер життя суспільства політика коренізації торкалася найбільше?


варіанти відповідей

економічної та політичної

соціальної та економічної

культурної та політичної

соціальної та культурної

Запитання 13

Ідеологом націонал-комунізму на початку 1920-х рр. був:


варіанти відповідей

Л. Каганович

М. Скрипник

Г. Петровський

О. Стаханов

Запитання 14

Що стало причиною зростання обсягів промислового виробництва в Україні в період непу?


варіанти відповідей

скасування заборон на приватне підприємництво, впровадження оренди, економічних методів господарювання

залучення значних іноземних інвестицій, розширення сфери товарно-грошових відносин, централізація управління

зниження цін як на промислові товари для селянства, так і на сільськогосподарську продукцію для робітників

проведення націоналізації підприємств промисловості, транспорту, уведення загальної трудової повинності

Запитання 15

Якою була мета більшовиків під час здійснення «культурної революції»?


варіанти відповідей

здійснити українізацію

започаткувати культурний діалог із Заходом

запровадити загальну середню освіту

нав’язати комуністичну ідеологію в суспільстві

Запитання 16

Що змусило лідера більшовиків В. Леніна зробити таку заяву: «Не вдалася лобова атака, перейдемо в обхід, будемо діяти облогою і сапою»?


варіанти відповідей

розгром селянського повстанського руху

провал політики «воєнного комунізму»

започаткування політики українізації

завершення громадянської війни

Запитання 17

На картосхемі УСРР штрихуванням позначено території, що були:


варіанти відповідей

окуповані військами А. Денікіна під час наступу 1919 р.

окуповані польськими військами під час наступу навесні 1920 р.

охоплені селянським повстанським рухом у 1920—1921 рр.

охоплені масовим голодом 1921—1923 рр.

Запитання 18

У якому році В. Ленін звернувся з таким листом до українських селян?

«Правобережна Україна в цьому році зібрала чудовий урожай. Робітники і селяни голодного Поволжя, які переживають тепер лихо, небагато чим слабше, ніж жахливе лихо 1891 р., чекають допомоги від українських землеробів. Допомога потрібна швидка. Допомога потрібна велика. Хай не лишиться жодного землероба, який не поділився б своїм надлишком із поволзькими голодуючими селянами, яким нічим засіяти полів».

варіанти відповідей

1920 р.

1921 р.

1923 р.

1924 р.

Запитання 19

 У якому році відбулась подія, якій присвячений плакат?


варіанти відповідей

1918 р.

1920 р.

1922 р.

1924 р.

Запитання 20

Чим була зумовлена поява плаката, зображеного на ілюстрації?


варіанти відповідей

запровадженням непу

голодом 1921—1923 рр.

початком боротьби з неписьменністю

впровадженням політики коренізації

Запитання 21

Зібрання, на якому було ухвалено рішення про скасування «воєнного комунізму» і перехід до нової економічної політики:



варіанти відповідей

X з’їзд РКП(б) (березень 1921 р.).

VI Всеукраїнський з’їзд рад (грудень 1921 р.).

VII Всеукраїнський з’їзд рад (грудень 1922 р.).

І Всесоюзний з’їзд рад (грудень 1922 р.).

Запитання 22

Найголовніший крок у переході від політики «воєнного комунізму» до нової економічної політики:


варіанти відповідей

дозвіл іноземцям брати деякі підприємства у концесію.

заміна продовольчої розкладки продовольчим податком.

скасування заборони на дрібне приватне підприємництво.

скасування загальної трудової повинності.

Запитання 23

Прочитайте рядки життєпису письменника й укажіть його.

«Роки життя— 1893-1933. Народився в с. Тростянець Харківської губернії у родині вчителя. Навчався в Охтирській гімназії. Пережив еволюцію від бійця повстанського загону армії УНР до члена РКП(б). Гучне визнання прийшло у 1923 р. із виходом збірки новел «Сині етюди». Автор роману «Вальдшнепи». Лідер українського письменницького руху 20-х рр. Був автором гасла «Геть від Москви! Дайош Європу!» Застрелився».


варіанти відповідей

Кость Буревій

Григорій Косинка

Микола Куліш

Микола Хвильовий

Запитання 24

Зібрання, на якому було ухвалено рішення про початок коренізації:


варіанти відповідей

VI Всеукраїнський з’їзд рад (грудень 1921 р.).

VII Всеукраїнський з’їзд рад (грудень 1922 р.).

XII з’їзд РКП(б) (квітень 1923 р.).

II Всесоюзний з’їзд рад (січень 1924 р.).

Запитання 25

Назва плану утворення союзної держави, за яким усі радянські республіки мали увійти до складу РСФРР, а також його ініціатор(и):


варіанти відповідей

автономізація, Йосиф Сталін.

конфедералізація, група грузинських більшовиків.

кооперація, Микола Кондратьєв.

федералізація, Володимир Ленін.

Запитання 26

Прочитайте рядки життєпису культурного діяча й укажіть його.

«Роки життя — 1882-1937. Народився в с. Романівка на Тернопільщині. Навчався у Віденській академії мистецтв. Прагнув витворити новий монументальний стиль. Видатний художник і педагог. Репресований разом з багатьма послідовниками».

варіанти відповідей

Михайло Бойчук

Іван Їжакевич

Іван Падалка

Іван Труш

Запитання 27

Учений, який у 1922-1928 рр. був президентом ВУАН, а також назва науки, якою він займався:


варіанти відповідей

Сергій Єфремов, літературознавство.

Агатангел Кримський, мовознавство.

Орест Левицький, історія.

Володимир Липський, біологія.

Запитання 28

 Завдання, які вирішувала радянська влада в галузі культури:


варіанти відповідей

запровадження загальної обов’язкової середньої освіти.

згортання політики українізації.

ліквідація неписьменності серед дорослого населення.

створення системи університетської освіти.

Запитання 29

Укажіть особливості НЕПу в УСРР.

1 Запровадження цієї політики раніше ніж у Росії.

2 Неприйняття нової економічної політики більшістю громадян.

3 Менші податки, ніж в інших радянських республіках.

4 Збіг у часі з голодом 1921—1923 рр. у південних та степових районах.

5 Збіг у часі з проведенням політики «українізації» (коренізації).

варіанти відповідей

1, 2

2, 4

2, 5

4, 5

Запитання 30

Які були основні заходи непу?

1 Заміна продрозкладки продподатком

2 запровадження продрозкладки

3 заборона оренди та найманої праці

4 об’єднання великих підприємств у трести та переведення їх на госпрозрахунок

5 запровадження загальної трудової повинності

6 випуск конвертованого червонця, вилучення старих грошових знаків

7 заборона вільної торгівлі та перехід до прямого товарообігу

варіанти відповідей

125

146

257

347

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест