Східна Галичина, Північна Буковина, Закарпаття на початку ХІХ ст. були в складі
Уперше політичну вимогу щодо адміністративного поділу Галичини на польську та українську частини висунули представники
У результаті скасування панщини на західноукраїнських землях селяни були змушені
Представників українського національного відродження на Закарпатті першої половини XIX ст. називали
Головна руська рада діяла впродовж
У результаті «Весни народів» селяни західноукраїнських земель
Який фактор сприяв перетворенню греко-католицького духовенства в рушійну силу українського національного руху?
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«…управління ревізії книг доручило мені... прорецензувати анонімну книжечку, написану руською і надруковану в Угорщині в Буді в 1837 р. під назвою “Русалка Дністровая”. Творик цей, що містить різні сумнівні місця і видає автора як прихильника нововведень, скоро буде заборонений цензурою…»
В уривку оцінено діяльність
У 1837 р. в місті Буді «Руська трійця» видала альманах
Назвіть імя діяча зображеного на фото
Вагомим прикладом активної громадсько-політичної діяльності Головної руської ради в 1848-1851 рр. є
Лук’ян Кобилиця в 40-х роках ХІХ ст. був лідером селянського руху на
Яка організація звернулася з відозвою, уривок із якої наведено:
«2. Розвивати нашу національність у всіх напрямах: досконаленням нашої мови, упровадженням її у школах вищих і нижчих, видаванням часописів.., поширенням добрих та корисних книжок українською мовою та прагненням завести нашу мову в усіх публічних установах...
3. Будемо берегти наші конституційні права, пізнавати проблеми нашого народу й шукати способів покращення його життя конституційним шляхом...»?
У якому році на західноукраїнських землях (Галичина, Буковина) було остаточно скасовано панщину?
Діяльність «Товариства галицьких греко-католицьких священиків» і «Руської трійці» свідчила про
Яка подія дала поштовх до створення Головної руської ради?
Члени «Руської трійці» своє головне завдання вбачали в
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома