Утвердження більшовицького тоталітарного режиму в Україні. Масові репресії

Додано: 26 квітня 2022
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 504 рази
16 запитань
Запитання 1

Жертвою якої репресивної акції став С. Єфремов?


варіанти відповідей

А «Шахтинської справи»



Б справи «Спілки визволення України»


В Голодомору


Г «Закону про п’ять колосків»


Запитання 2

Фундатором національного кінематографа, автором шедеврів світового рівня «Звенигора», «Арсенал», «Земля» був

варіанти відповідей

А Г. Юра.


Б Л. Курбас.

.В М. Бойчук.


.Г О. Довженко.

Запитання 3

Укажіть наслідки суцільної колективізації, здійснюваної в Україні в 1930-х рр.

варіанти відповідей

1 утвердження державної власності на засоби виробництва в сільському господарстві

2 стрімке зростання сільськогосподарського виробництва та матеріального добробуту колгоспного селянства

3 запровадження госпрозрахунку, товарно-грошових відносин між державою та колгоспами й радгоспами


4 «прикріплення» селян до сільської місцевості (колгоспів) безпаспортним статусом

5 багатомільйонні демографічні втрати, підрив і деградація продуктивних сил села

6 розширення мережі селянських збутових, споживчих, кредитних спілок і товариств

Запитання 4

С. Косіор, виступаючи на з’їзді КП(б)У, заявив, що 

«...на Україні класова боротьба більш напружена, ніж в інших містах, і ворог, націоналіст — у нас більш досвідчений, лютіший, ніж де б то не було в інших республіках і областях Союзу»

. Ця теза стала підґрунтям для здійснення в республіці

варіанти відповідей

А кампанії з розкуркулення в 1929 — 1932 рр.



Б терору голодом у 1932 — 1933 рр.


В політики коренізації на початку 1930-х рр.


Г масових репресій у другій половині 1930-х рр.

Запитання 5

Політичний процес в СРСР, що започаткував широкомасштабні репресії в країні наприкінці 1920 — на початку 1930-х рр., увійшов в історію під назвою

варіанти відповідей

А справа «Українського національного центру».

.

Б справа «Спілки визволення України».


В Шахтинська справа.


Г масових репресій у другій половині 1930-х рр.

Запитання 6

З якою метою партійно-державне керівництво СРСР і УСРР на початку 1930-х рр. розповсюджувало зображені плакати?

варіанти відповідей

А Засвідчити єдність Комуністичної партії та народу у здійсненні індустріалізації.

Б Переконати радянське суспільство в перевагах соціалізму над капіталізмом.

В Мобілізувати робітників на трудові рекорди та подвиги.

Г Продемонструвати світові високі темпи розвитку промисловості.

Запитання 7

Який перелік назв і термінів стосується суспільного життя України 1930-х рр.?

варіанти відповідей

А Лікнеп, непман, «Плуг».

Б «Інтегральний націоналізм», русофільство, румунізація.

В Соціалістичний реалізм, Великий терор, «стаханівський рух».

Г Українська академія наук, Українська автокефальна православна церква, «Молодий театр» Леся Курбаса

Запитання 8

«Закон про п'ять колосків» був складовою політики

варіанти відповідей

А введення госпрозрахунку між державою та колгоспами.

Б освоєння цілинних та перелогових земель.

В передання земель заможних селян бідняцьким господарствам.

Г масових репресій проти селянства.

Запитання 9

«Розстріляне відродження» – умовна назва

варіанти відповідей

А покоління українських політичних діячів часів Української революції, знищених під час Великого терору 1930-х років.

Б літературно-мистецької генерації України 1920–1930-х років, репресованої сталінським режимом.

В групи українських «буржуазних спеціалістів», розстріляних у ході боротьби зі «шкідництвом» у 1920–1930-х роках.

Г плеяди видатних українських учених, засуджених у 1930-х роках у справі «Спілки визволення України».

Запитання 10

У 1931 р. в УСРР діяло 226 дитячих будинків, у яких перебувало 39 318 дітей. Наприкінці 1933 р. таких будинків було вже 452, у яких перебувало 96 057 дітей. Що спричинило зазначені зміни?

варіанти відповідей

А «червоний терор»

Б «Великий терор»

В Голодомор

Г «радянізація» Західної України

Запитання 11

Укажіть характерні риси тоталітарного режиму в Українській РСР у 1930-х роках.

варіанти відповідей

1 співіснування державного та приватного секторів економіки, підтримка підприємницької активності громадян

2 усеохоплюючий політико-ідеологічний контроль держави над усіма сферами життя суспільства

3 існування незалежних профспілок, неурядових громадських організацій та інституцій

4 одержавлення економіки, її мілітаризація та бюрократизація, використання примусової праці

5 визнання абсолютної цінності людської особистості, дотримання владою принципу «особа важливіша за державу»

6 панування однопартійної системи, зрощування партійного та державного апаратів, культ вождя

7 політичний плюралізм, активна діяльність партій, які є виразниками інтересів різних верств суспільства

Запитання 12

Поняття «розстріляне відродження» використовують, характеризуючи наслідки репресивної політики комуністичного режиму, спрямованої на фізичне знищення

варіанти відповідей

А українського робітництва

Б українського селянства.

В української творчої інтелігенції.

Г українського партійно-радянського керівництва.

Запитання 13

Які поняття і терміни потрібно використовувати, характеризуючи процеси форсованої індустріалізації радянської України?

варіанти відповідей

1 «п’ятирічка»


2 «плюралізм»


3 «осадництво»


4 «лібералізація»


5 «Дніпрогес»


6 «пацифікація»


7 «стахановський рух»

Запитання 14

На картосхемі штрихуванням позначено області


варіанти відповідей

А активних дій повстанських загонів Н. Махна у 1920–1921 рр.


Б розгортання перших машинно-тракторних станцій наприкінці 1928 р.


В діяльності хлібозаготівельної комісії В. Молотова в жовтні 1932 р.


Г з найбільшими людськими втратами від Голодомору 1932–1933 рр.

Запитання 15

Перенесення столиці УСРР з Харкова до Києва відбулося

варіанти відповідей

А 1921 р.


Б 1925 р.



В 1934 р.

Г 1937 р.

Запитання 16

Яке з поданих понять є зайвим в цьому логічному ланцюжку: «Союз визволення України», «Шахтинська справа», «Спілка визволення України», «Український національний центр»?

варіанти відповідей

А «Союз визволення України»


Б «Шахтинська справа»


В «Спілка визволення України»


Г «Український національний центр»

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест