Утворення Української громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод пов’язано з:
Що було однією з ознак дисидентського руху в Україні в другій половині 1960 – першій половині 1980-х років?
Через «самвидав» упродовж 1970 – початку 1980-х років розповсюджувалась інформація:
Наслідком розвитку дисидентського руху в період "застою" стало:
Який із наведених фактів свідчить про наслідки політики зросійщення УРСР?
Як Конституція УРСР 1978 року визначала соціально-економічний лад, що існував у республіці?
Визначте, яка п’ятирічка мала найкращі темпи приросту виробництва й була названа «золотою»:
Оберіть відомого українського поета-дисидента, який помер у 1985 р. у російській в’язниці:
Вкажіть керівника Української Гельсінської групи в 1976 р.:
Особливість розвитку освіти України середини 1960 – початку 1980-х рр. – це:
Прочитайте факти біографії історичного діяча й укажіть його.
«Роки життя – 1937 – 1999. Громадсько-політичний діяч, учасник національно-визвольного руху. Народився на Черкащині. Закінчив журналістський факультет Київського університету. Публіцист, автор праць «Лихо з розуму», «Правосуддя чи рецидиви терору», редактор «Українського вісника». Був в ув’язненні близько 15 років. У 90-х рр. – народний депутат України, голова Народного руху України. Загинув за нез’ясованих досі обставин».
Установіть коли секретарем ЦК КПУ був П. Шелест:
Яке визначення відповідає поняттю "НОМЕНКЛАТУРА"?
Яке явище періоду "застою" відображає дана карикатура?
Прочитайте уривок із книги М. Горбачова «Життя і реформи» і вкажіть прізвище партійно-державного діяча, під керівництвом якого проводилася описувана реформа.
«...Реформа була для свого часу досить сміливою, перш за все в плані розширення самостійності підприємств і товарно-грошових відносин між ними. Добре пам’ятаю, яке пожвавлення вона викликала в суспільстві, які породила надії, надавши позитивний вплив на розвиток економіки у восьмій п’ятирічці, мабуть, найбільш успішної в післявоєнні роки».
Що було однією з причин глибокої кризи радянської моделі розвитку на початку 1980-х рр.?
Джерело отримання владою СРСР основних коштів для закупівлі за кордоном товарів широкого вжитку:
Завдання економічної (косигінської) реформи 1965 р.:
Які явища та процеси характерні для УРСР у другій половині 60-х - першій половині 80-х років?
1. Надання права союзним республікам самостійно розв'язувати питання внутрішньої політики.
2. Посилення утисків та репресій щодо інакодумців.
3. Юридичне оформлення монополії КПРС на політичну владу.
4. Відмова від директивного планування економіки країни.
5. Офіційна заборона використання української мови в державних установах.
Установіть відповідність між визначеннями та поняттями.
1. Урбанізація.
2. Дефіцит.
3. Стагнація.
4. Інфляція.
А) Перевищення видатків над доходами.
Б) Довготривала криза, що охоплює всі сфери життя суспільства.
В) Зростання кількості населення міст.
Г) Застій в економіці.
Д) Надмірне збільшення маси паперових грошей, що перебували в обігу, порівняно з реальною пропозицією товарів і послуг.
Видатний актор і режисер, виконавець головної ролі у фільмі «Тіні забутих предків»:
Установіть відповідність між іменами діячів культури та фактами їх біографії.
1. О. Гончар.
2. О. Довженко.
3. С. Параджанов.
4. П. Загребельний.
А) Кінорежисер, автор фільмів «Земля», «Поема про море», кіноповістей «Україна в огні», «Зачарована Десна».
Б) Письменник, громадський діяч, автор трилогії «Прапороносці», романів «Тронка», «Собор», «Берег любові».
В) Поет, автор збірок «Протуберанці серця», «Корінь і корона», сценаріїв до фільмів «Криниця для спраглих», «Камінний хрест».
Г) Кінорежисер, автор фільмів «Українська рапсодія», «Квітка на камені», «Тіні забутих предків», «Колір граната».
Д) Письменник, журналіст, автор романів «Первоміст», «Роксолана», «Я, Богдан», сценарію до фільму «Ярослав Мудрий».
Як наприкінці 1960-х — у середині 1980-х рр. називали людей, які не поділяли панівної в СРСР ідеології?
Відсутність розвитку, застій у виробництві і торгівлі. Радянська економіка вступила в цей період у 60-80-ті роки:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома