Узагальнення знань з теми "Екологія"

Додано: 7 лютого
Предмет: Біологія, 11 клас
18 запитань
Запитання 1

Розділ екології, що вивчає основні принципи будови та функціонування різноманітних надорганізмових систем-це

варіанти відповідей

прикладна екологія;

геоекологія;

загальна екологія;

екологія людини

Запитання 2

Середнє число особин на одиницю площі чи об′єму:

варіанти відповідей

щільність популяції;

темп росту популяції;

чисельність популяції;

смертність популяції.

Запитання 3

До вторинної сукцесії належить:

варіанти відповідей

обростання скель мохами та лишайниками;

утворення лісу на місці виливу лави;

заростання піщаних дюн травою;

заболочування луки.

Запитання 4

Особлива оболонка землі, що утворена живими організмами:

варіанти відповідей

атмосфера;

біосфера;

гідросфера;

літосфера.

Запитання 5

До абіотичних чинників середовища належить:

варіанти відповідей

підривання кабанами коренів рослин;

нашестя сарани;

збирання птахів у колонії;

сильний снігопад.

Запитання 6

Головною причиною нестійкості екосистеми є:

варіанти відповідей

коливання температури довкілля;

коливання чисельності деяких видів;

незбалансованість кругообігу речовин;

нестача їжі.

Запитання 7

Біогеохімічний цикл - це:

варіанти відповідей

Обмін речовиною і енергією між компонентами біосфери, який зумовлений припливами та відпливами;

Обмін речовиною і енергією між компонентами біосфери, який зумовлений діяльністю тварин;

Обмін речовиною і енергією між компонентами біосфери, який зумовлений життєдіяльністю бактерій;

Обмін речовиною і енергією між компонентами біосфери, який зумовлений дією різноманітних видів живих організмів та має циклічний характер.;

Запитання 8

Продуценти- це:

варіанти відповідей

грунтові бактерії;

полівка;

пшениця;

яструб.

Запитання 9

Консумент І порядку:

варіанти відповідей

водні бактерії;

карась;

личинка одноденок;

одноклітинні водорості.

Запитання 10

Консумент ІІ порядку:

варіанти відповідей

трава;

заєць;

лисиця;

гнильні бактерії;

Запитання 11

Редуцент:

варіанти відповідей

грунтові бактерії;

полівка;

жито;

шуліка.

Запитання 12

Ноосфера - розумова оболонка Землі:

варіанти відповідей

що розвивається поза біосферою;

певний стан біосфери;

частина атмосфери;

певний стан біосфери, за якого розумова діяльність людини стає визначальним фактором її розвитку.

Запитання 13

Біосфера - це:

варіанти відповідей

окрема оболонка Землі;

одна з оболонок Землі, що об′єднує всі екосистеми нашої планети;

частина гідросфери і атмосфери, заселена живими організмами;

одна з оболонок Землі, заселена людиною.

Запитання 14

Визначте вірне твердження:

варіанти відповідей

Біосфера складається з трьох основних компонентів.

До живої речовини належать всі живі організми.

Біогенна речовина - це вся речовина, створена, або перероблена живими організмами.

Торф - це біокосна речовина.

Запитання 15

Визначити вірні твердження

варіанти відповідей

Агроценоз - штучна екосистема, створена природою.

Агроценоз - штучна екосистема, створена людиною.

Агроценоз - природна екосистема, створена людиною.

Город, теплиця, сад - це агроценози.

Запитання 16

Визначити вірні твердження

варіанти відповідей

Екосистема - сукупність живих організмів, які мешкають у певному середовищі і утворюють з ним одне ціле.

Будь-яка екосистема містить у своєму складі абіотичний і біотичний компоненти.

Всі живі організми екосистеми - це її абіотичний компонент.

Вода, каміння. повітря - це абіотичний компонент екосистеми.

Запитання 17

Визначити вірні твердження

варіанти відповідей

Просторова структура популяцій буває рівномірна і нерівномірна.

Популяція, в якій переважають самці збільшуватись не буде..

У популяції риб переважають дорослі особини.

У популяції слонів переважає молодь.

Запитання 18

Визначити вірні твердження

варіанти відповідей

Екологічна толерантність - це здатність організмів витримувати несприятливі умови.

Механізмом адаптації видів до навколишнього середовища є штучний добір.

Вітер відноситься до обмежувальних факторів.

Екологічні чинники діють не лише на окремі види, але й на угрупування різних видів.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест