Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами

12 запитань
Запитання 1

Узагальнювальними називаємо слова, …

( кілька відповідей)

варіанти відповідей

що відповідають на питання непрямих відмінків.

що об'єднують усі перелічувані предмети, явища, поняття, дії тощо. Разом із однорідними членами речення, яких вони стосуються, узагальнювальні слова становлять одну групу.

однорідні члени речення, які об’єднані спільною назвою.

Запитання 2

Познач речення з узагальнювальними словами:

( кілька відповідей)

варіанти відповідей

Весна відчувалася у подиху вітру, у клекоті журавлів, у дитячому сміху.

Весна відчувалася в усьому: у подиху вітру, у клекоті журавлів, у дитячому сміху.

Око вабили різнокольорові кульки: і червоні, і сині, і зелені, і помаранчеві.«Заповіт» і «Мойсей», «Лісова пісня» і «Маруся», «Два кольори» і «Зачарована Десна» — ці твори давно вже стали класикою української літератури. 

« Заповіт» і «Мойсей», «Лісова пісня» і «Маруся», «Два кольори» і «Зачарована Десна» — ці твори давно вже стали класикою української літератури. 

Запитання 3

Узагальнювальні слова виконують ту ж синтаксичну роль, що й ….

варіанти відповідей

головні члени речення;

другорядні члени речення;

словосполучення;

однорідні члени речення.

Запитання 4

У ролі узагальнювальних слів найчастіше виступають …

варіанти відповідей

іменники, прикметники, прислівники;

іменники, займенники, прислівники;

займенники, числівники, дієслова;

іменники, дієслова, прикметники.

Запитання 5

Укажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:

варіанти відповідей

Усе навколо завмерло в очікуванні грози: і ліс, і поле, і птахи, і тварини.

Усе навколо завмерло в очікуванні грози—і ліс, і поле, і птахи, і тварини.

Щастя потрібно шукати в дрібницях: у бруньці навесні, у запаху скошеної трави, усоковитій м'якоті кавуна.

Щастя потрібно шукати в усьому: у бруньці навесні, у запаху скошеної трави, усоковитій м'якоті кавуна.

Запитання 6

Музиканти грають на різних інструментах: скрипці, трубі, кларнеті .

Вказати, яким членом речення є узагальнювальне слово та однорідні члени речення.

варіанти відповідей

Означення.

Додаток.

Обставина.

Підмет.

Запитання 7

У якому реченні потрібно поставити тире перед узагальнювальним словом?

варіанти відповідей

Дерева, кущі, птахи усе завмерло навколо.

Я зробив усі завдання розв’язав задачі, виконав вправи.

Весна це період чудових свят та канікул.

Зелені, червоні, сині, рожеві ліхтарики замерехтіли у нічному парку.

Запитання 8

Вкажіть речення, де правильно розставлені розділові знаки.

варіанти відповідей

Бігають по лісі й залишають свої сліди на снігу такі тварини: білки та зайці, вовки та лисиці.

Бігають по лісі й залишають свої сліди на снігу такі тварини—білки та зайці, вовки та лисиці.

Бігають по лісі й залишають свої сліди на снігу, такі тварини - білки, та зайці, вовки, та лисиці.

Бігають по лісі й залишають свої сліди на снігу:такі тварини білки, та зайці, вовки, та лисиці.

Запитання 9

У реченні 

Україна дала світові великих поетів: Тараса Шевченка, Івана Франка, Лесю Українку узагальнювальне слово є:

варіанти відповідей

Підметом.

Означенням.

Обставиною.

Додатком.

Запитання 10

Позначте речення, у якому узагальнювальне слово стоїть після однорідних членів речення

варіанти відповідей

На почесному місці сиділи вчителі Феофіл Григорович Степан Тарасович Олена Михайлівна (Ю.Яновський)

У слові є все злагода спокій усталеність надія. (П.Загребельний)

 Пісні приказки прислів’я все те вражало надзвичайним багатством жарту гумору практичного розуму. (І. Нечуй-Левицький)

Пагорбки трави кущики оповиті туманом.

Запитання 11

У реченні визначити, яким членом речення є узагальнювальне слово та однорідні члени речення.

Ніхто не запізнився: ні дорослі, ні діти.

варіанти відповідей

Підметом.

Присудком.

Додатком.

Обставиною.

Запитання 12

Узагальнювальне слово відповідає на те ж питання, що й однорідні члени?

варіанти відповідей

Ні

Так

Інколи

Ніколи

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест