Вчення М,І,Вавілова про центри різноманітності та походження культурних рослин.

Додано: 16 квітня 2020
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 573 рази
20 запитань
Запитання 1

М. І. Вавилов досліджував мінливість ознак у кількох родів злаків на початку: 

варіанти відповідей

ХІХ ст.;

ХХ ст.;

ХХІст;

вкінці ХХст.

Запитання 2

Він звернув увагу на те, що у представників різних .....

варіанти відповідей

родів мінливість ознак відбувається схожим чином;

видів мінливість ознак відбувається схожим чином;

класів мінливість ознак відбувається схожим чином;

типів мінливість ознак відбувається схожим чином.

Запитання 3

На рис. зображено:

варіанти відповідей

гомологічні ряди спадковості у трьох видів злаків;

ряди мінливості у трьох видів злаків;

ряд спадкової мінливості у трьох видів злаків;

гомологічні ряди спадкової мінливості у трьох видів злаків

Запитання 4

Це явище, спадкової мінливості, описував у своїй праці ще:

варіанти відповідей

Ламарк;

Чарльз Дарвін;

М,І, Вавілов;

В,І Вернадський.

Запитання 5

. Але уперше сформулював його у вигляді окремого закону гомологічних рядів мінливості і дав генетичне пояснення цьому явищу:. 

варіанти відповідей

Ч,Дарвін;

В,І,Вернадський;

М,І,Вавілов.

Ламарк.

Запитання 6

«Генетично близькі роди і види мають схожі ряди спадкової мінливості. Знаючи, які існують форми в одного виду, можна передбачити існування таких самих форм у інших, споріднених із ним, видів і родів»- це закон:

варіанти відповідей

мінливості;

спадковості;

гомологічних рядів спадкової мінливості;

гомологічних рядів.

Запитання 7

М,І,Вавілов вважав, що наявність таких рядів мінливості у споріднених родів є наслідком їх походження від :

варіанти відповідей

спільного предка;

різних предків;

різних родів;

різних видів.

Запитання 8

Наявність такої закономірності М. І. Вавилов запропонував використовувати в практичній роботі :. 

варіанти відповідей

генетиків;

екологів;

селекціонерів.

Запитання 9

Портрет якого вченого зображено на рис.?

варіанти відповідей

М,І,Вавілов;

Ч,Дарвін;

В,І,Вернадський;

Ламарк.

Запитання 10

Процес змін популяцій рослин або тварин, завдяки якому вони стають пристосованими до утримання в неволі й використання їх людиною: 

варіанти відповідей

приручення;

одомашнення;

акліматизація;

реакліматизація.

Запитання 11

Більша частина видів була одомашнена в період від :

варіанти відповідей

1 до 10 тисяч років тому;

2 до 14 тисяч років тому;

2 до 12 тисяч років тому;

5до 12 тисяч років тому.

Запитання 12

На рисунку зображено:

варіанти відповідей

різні види рослин;

різні сорти кукурудзи;

дика і одомашнена форми кукурудзи;




Запитання 13

Австралія стала одним зі світових лідерів із виробництва зерна після того, як:

варіанти відповідей

змінився клімат на материку;

було створено нові сорти;

після привезення в цю країну зерна злаків із Європи;

появи певних соціальних умов для можливості утворення осілих поселень.

Запитання 14

Найдавнішим центром походження культурних рослин уважають регіон: 

варіанти відповідей

індо-малазійський;

ефіопський;

індійський;

«Родючого півмісяця», 

Запитання 15

Перехід до вирощування культурних рослин стався в цьому регіоні приблизно: 10-12 тисяч років тому

варіанти відповідей

10 тисяч років тому;

10-12 тисяч років тому;

12 тисяч років тому;

8 тисяч років тому.

Запитання 16

Центр походження сої:


варіанти відповідей

Східноазійський

Індо-малайський

Індійський

Середньоазійський

Запитання 17

Центр походження гречки:

варіанти відповідей

Середньоазійський

Індійський

Східноазійський

Індо-малайський

Запитання 18

Центр походження капусти:

варіанти відповідей

Ефіопський;

Передньоазійський («Родючий півмісяць»);

Південноамериканський;

Середземноморський.

Запитання 19

Центр походження картоплі:

варіанти відповідей

Південноамериканський;

Передньоазійський («Родючий півмісяць») ;

Середземноморський;

Центральноамериканський .

Запитання 20

Визначити, під яким номером на мапі знаходиться центр походження капусти, моркви, буряка, кропу:

варіанти відповідей

9

4

6

5

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест