Вчення В.Вернадського про біосферу та ноосферу

Додано: 29 березня
Предмет: Біологія, 11 клас
20 запитань
Запитання 1

В.І,Вернадський передбачив, що біосфера розвинеться в ноосферу ще:

варіанти відповідей

на початку ХХст;

в першій половині ХХст;

в другій половині ХХст;

вкінці ХХст;

Запитання 2

Термін "ноосфера" було запропоновано в:

варіанти відповідей

1927 році;

1827 році;

1937 році;

1972 році.

Запитання 3

Автори терміну "ноосфера":

варіанти відповідей

Е. Леруа і В,І, Вернадський;

П,Т,де Шарден і В,І, Вернадський;

Е. Леруа і П,Т,де Шарден

Запитання 4

Ноосфера - це особлива "розумова" оболонка Землі, що розвивається поза біосферою....-це твердження В,І,Вернадського:

варіанти відповідей

початкове;

кінцеве;

вірне;

невірне.

Запитання 5

Ноосфера - це певний стан біосфери, за якого розумова діяльність людини стає визначальним фактором її розвитку- це твердження В,І,Вернадського:

варіанти відповідей

початкове;

кінцеве;

вірне;

невірне.

Запитання 6

Характерна риса ноосфери:

варіанти відповідей

унікальність;

екологізація всіх сфер людського життя;

непередбачуваність;

безвідповідальність.

Запитання 7

Для збереження екосистеми виділяють:

варіанти відповідей

фінанси;

природоохоронні території;

засоби збереження;

людей.

Запитання 8

У 2015 р. побережжя США вразила своєрідна «епідемія зомбі» - спалах чисельності ..

варіанти відповідей

риб;

птахів;

водоростей;

водоростей, які виробляють велику кількість нейротоксину 

Запитання 9

«Людство, взяте в цілому, стає могутньою геологічною силою. І перед ним, перед його думкою та працею постає питання про перебудову біосфери в інтересах вільно думаючого людства як єдиного цілого».- це ознака виникнення:

варіанти відповідей

біосфери;

літосфери;

ноосфери;

біорізноманіття.

Запитання 10

НООСФЕРА - стан біосфери, за якого визначальним чинником стає.......людини, а характерною рисою -.......

варіанти відповідей

.... розумова діяльність і праця людини, .........екологізація всіх сфер життя. 

екологізація всіх сфер життя. .... розумова діяльність і праця людини.

.....людина ,.......її спосіб життя.

жива природа.......,, збільшення біорізноманіття.

Запитання 11

. «Розум вводить у механізм земної кори нові потужні процеси, аналогічних яким до появи людини не було», - писав :

варіанти відповідей

Е.Леруа

П,Т,де Шарден

В,І,Вернадський

Запитання 12

Рівність всіх людей. Ноосфера не може бути привілеєм якої-небудь однієї нації або раси- одна з передумов формування ноосфери за:

варіанти відповідей

В,І,Вернадським;

Е.Леруа;

П.Т де Шарден.

Запитання 13

Локальне забруднення компонентів біосфери випереджає їх можливості природного самоочищення, внаслідок чого перетворені й змінені місця існування стають непридатними для життя- це ознака кризи:

варіанти відповідей

економічної;

екологічної;

фінансової.

Запитання 14

За В,І,Вернадським організація сталого розвитку людської цивілізації може стати :

варіанти відповідей

початком формування ноосфери;

крахом людської цивілізації;

стратегією виживання людства;

Запитання 15

Отже, вчення про ноосферу стало основою нової картини світу, що спрямована передусім на знання як істину в пізнанні, на перегляд усієї сукупності традиційних світоглядних уявлень про місце і роль людини у природі.


варіанти відповідей

основою нової картини світу,;

знання як істини в пізнанні,

перегляду усієї сукупності традиційних світоглядних уявлень про місце і роль людини у природі.

основою нової картини світу, що спрямована передусім на знання як істину в пізнанні, на перегляд усієї сукупності традиційних світоглядних уявлень про місце і роль людини у природі.

Запитання 16

У 1960 р. Аральське море було четвертим найбільшим озером світу, а до 2007 р. воно зменшилося до ..... від своїх колишніх розмірів. 

варіанти відповідей

10%

20%

5%

50%

Запитання 17

В. І. Вернадський настільки високо оцінював ноосферні можливості цивілізації, що сформулював гіпотезу переходу людства до автотрофності (нині людина перебуває в становищі супергетеротрофа на планеті)- що це означає?

варіанти відповідей

посилення відносної незалежності людства від продуктів, що створює біосфера, шляхом розробки нових автотрофних технологій

посилення відносної залежності людства від продуктів, що створює біосфера,

послаблення відносної незалежності людства від продуктів, що створює біосфера, шляхом розробки нових автотрофних технологій

Запитання 18

Після декількох років досліджень науковці зрозуміли, що причиною масового розмноження водоростей є прогрівання води й азотні добрива. Яке вчення може пояснити це явище?

варіанти відповідей

вчення про ноосферу;

вчення про біосферу;

вчення про гідросферу;

вчення про екологічні проблеми людства.

Запитання 19

. Основні ідеї про біосферу В. І. Вернадський сформулював у своїй найвідомішій праці :

варіанти відповідей

«Біосфера» (1926);

«Жива речовина і біосфера»;

«Хімічна будова біосфери Землі і її оточення»;

«Наукова думка як планетарне явище».

Запитання 20

Які ж саме положення вчення В. І. Вернадського про біосферу є особливо актуальними в сучасних умовах, коли техногенний вплив людини на природу досягнув чималих масштабів?

варіанти відповідей

Цілісність біосфери визначається самовпорядкованістю усіх її процесів. 

Жива речовина біосфери з найдавніших геологічних часів активно трансформує сонячну енергію в енергію хімічних зв'язків складних органічних речовин

Що дрібніші організми, то з більшою швидкістю вони розмножуються

. Автотрофні організми отримують всі необхідні для життя речовини з навколишнього середовища

Активна трансформація живою речовиною космічної енергії супроводжується прагненням до максимальної експансії, прагненням до заповнення всього можливого простору. Цей процес називається «тиском життя».

. У земній корі відбуваються постійні перетворення речовин, рух атомів і молекул

Поширення життя на нашій планеті визначається полем стійкості зелених рослин. 

На сучасному рівні розвитку людської цивілізації вона неминуче перетворюється в ноосферу, тобто в сферу, де найважливішу роль у розвитку природи відіграє розум людини (закон ноосфери Вернадського,1944).

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест