Вегетативні органи. Листок (ЗНО).

Додано: 17 лютого 2023
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 63 рази
30 запитань
Запитання 1

Місце прикріплення основи листка до стебла називається:

варіанти відповідей

Основа.

Вузол.

Пластинка.

Прилисток.

Запитання 2

Яка структура листка забезпечує його орієнтацію в просторі:

варіанти відповідей

Жилки.

Черешок.

Листкова пластинка.

Прилистки.

Запитання 3

Які структури утворюють жилки листка:

варіанти відповідей

Провідні та твірні тканини.

Механічні та твірні тканини.

Механічні та провідні тканини.

Механічні та основні тканини.

Запитання 4

Які тканини утворюють листкову пластинку, яка здійснює основні функції листка:

варіанти відповідей

Паренхіма та твірна.

Паренхіма та покривна.

Твірна та провідна.

Твірна та механічна.

Запитання 5

По яких структурах листок отримує від стебла воду та мінеральні речовини, а в стебло віддає утворені ним органічні речовини відповідно:

варіанти відповідей

По стовпчастій та губчастій паренхімі.

По запасаючій та повітроносній паренхімі.

По склеренхімі та коленхімі.

По ксилемі та флоемі.

Запитання 6

Паренхіма листка має свої особливості будови, тому там розрізняють два види паренхіми. Який із цих видів паренхіми краще розвинений у листках рослин, які належать до групи світлолюбних:

варіанти відповідей

Стовпчаста паренхіма.

Губчаста паренхіма.

Запасаюча паренхіма.

Повітроносна паренхіма.

Запитання 7

Листок виконує функцію транспірації і при цьому рослина втрачає воду. Яка структура листка забезпечує цей процес:

варіанти відповідей

Мезофіл.

Стовпчаста паренхіма.

Продихи.

Судинно-волокнисті пучки.

Запитання 8

Для того, щоб листок здійснював газообмін, його клітини повинні виділяти одні речовини та поглинати інші. Куди в листку потрапляють ті газоподібні речовини, які виділяють та поглинають клітини:

варіанти відповідей

У міжклітинники стовпчастої паренхіми.

У міжклітинники судинно-волокнистих пучків.

У міжклітинники шкірки листка.

У міжклітинники губчастої паренхіми.

Запитання 9

У рослин є різні види жилкування листка. Які із цих рослин мають відповідно вильчасте, паралельне та пірчасте жилкування листків:

варіанти відповідей

Верба, клен, кульбаба.

Гінкго, жито, дуб.

Ялина, береза, липа.

Соняшник, кукурудза, клен.

Запитання 10

Розгляньте малюнок та встановіть якими цифрами на ньому зображені структури, які забезпечують у листку фотосинтез, газообмін та транспорт речовин відповідно:

варіанти відповідей

1, 5, 4.

5, 1, 2.

4, 3, 1.

3, 2, 5.

Запитання 11

Листки однодольних рослин найчастіше мають ..., або ..., а дводольних - ... жилкування. Прочитайте текст та встановіть у якій групі пропущені терміни розташовані у відповідному порядку:

варіанти відповідей

Вильчасте, просте, сітчасте.

Перисте, пальчасте, паралельне.

Просте, вильчасте, дугове.

Паралельне, дугове, сітчасте.

Запитання 12

Чим різниться між собою розташування листків у груші та бузку:

варіанти відповідей

Між ними нема різниці.

У бузку супротивне, а у груші почергове листкорозміщення.

У бузку почергове, а у груші супротивне листкорозміщення.

У груші почергове, а у бузку кільчасте листкорозміщення.

Запитання 13

Якщо на одному черешку розташовано кілька листкових пластинок вздовж черешка, то такий листок називається:

варіанти відповідей

Простий.

Пальчастоскладний.

Розсічений.

Перистоскладний.

Запитання 14

Встановіть групу, у якій вірно вказані відповідності між видами листків та рослинами, яким притаманні такі листки. І - простий; ІІ - трійчастий; ІІІ - непарноперистоскладний; ІV - пальчастоскладний. А - горох; Б - троянда; В - слива; Г - каштан; Д - конюшина.

варіанти відповідей

І - Б, ІІ - А, ІІІ - В, ІV - Д.

І - Д, ІІ - Б, ІІІ - Г, ІV - А.

І - А, ІІ - Д, ІІІ - В, ІV - Б.

І - В, ІІ - Д, ІІІ - Б, ІV - Г.

Запитання 15

Якщо листок не має черешка, а його нижня частина огортає стебло рослини, як, наприклад, у кукурудзи, то такий листок називають:

варіанти відповідей

Простий.

Складний.

Сидячий.

Паралельний.

Запитання 16

Колючки та вусики можуть біти видозмінами різних органів у різних рослин. В якій групі правильно вказані рослини у яких колючки є видозмінами листка, а вусики - видозмінами пагона відповідно:

варіанти відповідей

Глід, горох.

Барбарис, огірок.

Слива, аґрус.

Троянда, виноград.

Запитання 17

Листки деяких рослин пристосувалися до того, щоб "їсти" комах. Їх так і називають - комахоїдні. Чому у цих рослин виникло таке дивне пристосування:

варіанти відповідей

Вони не здатні здійснювати фотосинтез а з тіла комах вони отримують всі необхідні для життя речовини.

Так вони ведуть боротьбу із чисельними комахами, які заважають запилювачам потрапити до квіток цих рослин.

Таким чином вони ведуть боротьбу із тими комахами, які можуть живитися їхнім листям.

Так вони забезпечують себе речовинами, у складі яких є нітроген, бо в ґрунті, де вони ростуть, цього хімічного елементу дуже мало.

Запитання 18

Приведіть у відповідніть функцію видозміненого листка (1-4) з рослиною (А - Д), для якої така видозміна характерна.

1-захищає від виїдання тваринами та зменшує випаровування води

2-забезпечує отримання рослиною нітрогеновмісних сполук

3-закріплює стебло в певному положенні

4-накопичує воду

А-росичка; Б-кактус; В-горох; Г-алое; Д-глід.

варіанти відповідей

1 - А ;2 - Б; 3 - В; 4 - Г

1 - Б; 2 - А; 3 - В; 4 - Г

1 - Б; 2 - А; 3 - Г; 4 - В

1 - Б; 2 - А; 3 - В; 4 - Д

Запитання 19

Щоб дізнатися, де розташовані продихи на листках певної рослини, було проведено експеримент. Листки цієї рослини змастили вазеліном:

листок І — обидві поверхні;

листок ІІ — нижню поверхню;

листок ІІІ — не намастили.

варіанти відповідей

на обох поверхнях листка

на верхній поверхні листка

на нижній поверхні листка

неможливо з’ясувати

Запитання 20

На рисунку зображено фрагмент листка рослин. Схарактеризуйте за наведеними ознаками складник, позначений буквою Х.

Міститься в тканині

1 провідній 2 покривній 3 основній

У більшості рослин міститься в

1 листку 2 стеблі 3 корені

Одна з функцій

1 транспірація 2 розмноження 3 резервна


варіанти відповідей

2 2 2

2 1 1

2 3 1

1 3 2

Запитання 21

Увідповідніть функцію складника листка (1–4) з його зображенням (А – Д).



1 - переміщення органічних і неорганічних сполук

2 - синтез переважної частини вуглеводів

3 - захист від механічних пошкоджень

4 - регуляція випаровування води й газообміну

варіанти відповідей

1 - В; 2 - Б; 3 - Г; 4 - Д

1 - Г; 2 - Б; 3 - А; 4 - Д

1 - Б; 2 - Г; 3 - Д; 4 - В

1 - В; 2 - А; 3 - Б; 4 - Д

Запитання 22

Дерев'янистий прямостоячий пагін з простими черешковими листками та супротивним листкорозташуванням

варіанти відповідей
Запитання 23

Який серед запропонованих листків є складним?

варіанти відповідей
Запитання 24

Виберіть прості листи

варіанти відповідей
Запитання 25

Оберіть фото на яких зображене дугове жилкування

варіанти відповідей
Запитання 26

Виберіть фото, на яких показані орагани з яких можливе вегетативне розмноження рослин

варіанти відповідей
Запитання 27

Під час дихання рослина поглинає

варіанти відповідей

кисень

вуглекислий газ

азот

воду

Запитання 28

Чи правда, що плоди полуниці, зібрані в сонячні дні, будуть солодшими, ніж ті, що збирались в похмурі дні. Чому?

варіанти відповідей

Ні, бо на смак плодів впливає лише кількість вологи, яку рослина отримала

Так, бо під дією світла в процесі фотосинтезу в зелених частинах рослини утворюється глюкоза і транспортується до плодів

Ні, бо глюкозу рослина отримує з грунту завдяки кореням

Так, бо під дією світла в процесі фотосинтезу глюкоза утворюється в коренях і транспортується до плодів

Запитання 29

Серед запропонованих тверджень виберіть правильні :

1.Пагін - це надземний вегетативний орган рослин.

2. Листок - це орган, з позитивним фототаксисом.

3. Стебло - це орган, що забезпечує мінеральне живлення.

4. Корінь – вегетативний орган з необмеженим ростом.

5. Брунька - це генеративний орган рослини.

варіанти відповідей

1,3,5  

2,3,4

1,2,4

3,4,5

Запитання 30

Головними функціями листка є:

варіанти відповідей

мінеральне живлення   

фотосинтез

випаровування води

необмежений ріст  

повітряне живлення

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест