Місце прикріплення основи листка до стебла називається:
Яка структура листка забезпечує його орієнтацію в просторі:
Які структури утворюють жилки листка:
Які тканини утворюють листкову пластинку, яка здійснює основні функції листка:
По яких структурах листок отримує від стебла воду та мінеральні речовини, а в стебло віддає утворені ним органічні речовини відповідно:
Паренхіма листка має свої особливості будови, тому там розрізняють два види паренхіми. Який із цих видів паренхіми краще розвинений у листках рослин, які належать до групи світлолюбних:
Листок виконує функцію транспірації і при цьому рослина втрачає воду. Яка структура листка забезпечує цей процес:
Для того, щоб листок здійснював газообмін, його клітини повинні виділяти одні речовини та поглинати інші. Куди в листку потрапляють ті газоподібні речовини, які виділяють та поглинають клітини:
У рослин є різні види жилкування листка. Які із цих рослин мають відповідно вильчасте, паралельне та пірчасте жилкування листків:
Розгляньте малюнок та встановіть якими цифрами на ньому зображені структури, які забезпечують у листку фотосинтез, газообмін та транспорт речовин відповідно:
Листки однодольних рослин найчастіше мають ..., або ..., а дводольних - ... жилкування. Прочитайте текст та встановіть у якій групі пропущені терміни розташовані у відповідному порядку:
Чим різниться між собою розташування листків у груші та бузку:
Якщо на одному черешку розташовано кілька листкових пластинок вздовж черешка, то такий листок називається:
Встановіть групу, у якій вірно вказані відповідності між видами листків та рослинами, яким притаманні такі листки. І - простий; ІІ - трійчастий; ІІІ - непарноперистоскладний; ІV - пальчастоскладний. А - горох; Б - троянда; В - слива; Г - каштан; Д - конюшина.
Якщо листок не має черешка, а його нижня частина огортає стебло рослини, як, наприклад, у кукурудзи, то такий листок називають:
Колючки та вусики можуть біти видозмінами різних органів у різних рослин. В якій групі правильно вказані рослини у яких колючки є видозмінами листка, а вусики - видозмінами пагона відповідно:
Листки деяких рослин пристосувалися до того, щоб "їсти" комах. Їх так і називають - комахоїдні. Чому у цих рослин виникло таке дивне пристосування:
Приведіть у відповідніть функцію видозміненого листка (1-4) з рослиною (А - Д), для якої така видозміна характерна.
1-захищає від виїдання тваринами та зменшує випаровування води
2-забезпечує отримання рослиною нітрогеновмісних сполук
3-закріплює стебло в певному положенні
4-накопичує воду
А-росичка; Б-кактус; В-горох; Г-алое; Д-глід.
Щоб дізнатися, де розташовані продихи на листках певної рослини, було проведено експеримент. Листки цієї рослини змастили вазеліном:
листок І — обидві поверхні;
листок ІІ — нижню поверхню;
листок ІІІ — не намастили.
На рисунку зображено фрагмент листка рослин. Схарактеризуйте за наведеними ознаками складник, позначений буквою Х.
Міститься в тканині
1 провідній 2 покривній 3 основній
У більшості рослин міститься в
1 листку 2 стеблі 3 корені
Одна з функцій
1 транспірація 2 розмноження 3 резервна
Увідповідніть функцію складника листка (1–4) з його зображенням (А – Д).
1 - переміщення органічних і неорганічних сполук
2 - синтез переважної частини вуглеводів
3 - захист від механічних пошкоджень
4 - регуляція випаровування води й газообміну
Дерев'янистий прямостоячий пагін з простими черешковими листками та супротивним листкорозташуванням
Який серед запропонованих листків є складним?
Виберіть прості листи
Оберіть фото на яких зображене дугове жилкування
Виберіть фото, на яких показані орагани з яких можливе вегетативне розмноження рослин
Під час дихання рослина поглинає
Чи правда, що плоди полуниці, зібрані в сонячні дні, будуть солодшими, ніж ті, що збирались в похмурі дні. Чому?
Серед запропонованих тверджень виберіть правильні :
1.Пагін - це надземний вегетативний орган рослин.
2. Листок - це орган, з позитивним фототаксисом.
3. Стебло - це орган, що забезпечує мінеральне живлення.
4. Корінь – вегетативний орган з необмеженим ростом.
5. Брунька - це генеративний орган рослини.
Головними функціями листка є:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома