Вхідне тестування.Українська література,11 клас (індивід)

Додано: 4 лютого
Предмет: Українська література, 11 клас
37 запитань
Запитання 1

Зображене в уривку

– Христос Воскресé! – І розвіявся мóрок.

Упали кайдани з невольницьких рук.

– Спішіть! Байдаки у відкритому морі!

Поблизу нема ні галер, ні фелюк!

суголосне з подіями твору


варіанти відповідей

 А «Віють вітри, віють буйні»

 Б «Засвіт встали козаченьки»

В «Ой летіла стріла»

Г «Дума про Марусю Богуславку»

Запитання 2

Прочитайте текст, у якому пропущено окремі фрагменти інформації.

«Сюжет __________ взято з часів __________. Соціальні антагонізми, що виявилися відразу по смерті Богдана Хмельницького, служать тлом для історії двох закоханих героїв – __________»

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків


варіанти відповідей

 А «Кайдашевої сім'ї»; пореформених; Лавріна Кайдаша та Мелашки Балаш

 Б «Чорної ради»; Руїни; Петра Шраменка та Лесі Череванівни

 В «Мини Мазайла»; українізації; Мокія Мазайла та Улі Розсохи

 Г «Марусі Чурай»; Національно-визвольної війни; Марусі Чурай та Гриця Бобренка

 Д «Захара Беркута»; Карпатської Руси; Максима Беркута та Мирослави Вовк

Запитання 3

Олександр Довженко у творі «Майстер корабля» став прототипом образу


варіанти відповідей

Сева

Директора

Богдана

Майка

Професора

Запитання 4

Проаналізуйте твір і виконайте завдання до нього.

Колекціонер кольорових олівців

Життя було сіре як передзимові краєвиди

а кольори які йому доводилось бачити

були такі тьмяні

що в них не вірилося


А райдуга з'являлася дуже рідко –

двічі-тричі за все життя –

і про неї він тільки й знав

що зі старих книжок та від матері


На всю зарплатню яку він отримував

за роботу в якійсь установі

купував олівці

дешевші й дорожчі

по шість олівців у коробці

і по двадцять чотири


Ховав їх у шафи і під ліжко

а коли заглядав туди

то несподівано знаходив райдугу

Василь Голобородько


Порушену в поезії проблему найкраще розкрито у вислові

варіанти відповідей

Добрий приклад кращий за сто слів.

Мораль чиста краща за всяке намисто.

Хто матір забуває, того Бог карає.

У праці – краса людини.

Хочеш дива – допоможи собі сам.

Запитання 5

Проаналізуйте твір і виконайте завдання до нього.

Колекціонер кольорових олівців

Життя було сіре як передзимові краєвиди

а кольори які йому доводилось бачити

були такі тьмяні

що в них не вірилося


А райдуга з'являлася дуже рідко –

двічі-тричі за все життя –

і про неї він тільки й знав

що зі старих книжок та від матері


На всю зарплатню яку він отримував

за роботу в якійсь установі

купував олівці

дешевші й дорожчі

по шість олівців у коробці

і по двадцять чотири


Ховав їх у шафи і під ліжко

а коли заглядав туди

то несподівано знаходив райдугу

Василь Голобородько

Цей твір є


варіанти відповідей

верлібром

сонетом

баладою

думою

посланням

Запитання 6

Проаналізуйте твір і виконайте завдання до нього.


Колекціонер кольорових олівців

Життя було сіре як передзимові краєвиди

а кольори які йому доводилось бачити

були такі тьмяні

що в них не вірилося


райдуга з'являлася дуже рідко –

двічі-тричі за все життя –

і про неї він тільки й знав

що зі старих книжок та від матері


На всю зарплатню яку він отримував

за роботу в якійсь установі

купував олівці

дешевші й дорожчі

по шість олівців у коробці

і по двадцять чотири


Ховав їх у шафи і під ліжко

а коли заглядав туди

то несподівано знаходив райдугу

Василь Голобородько

Порівняння є в рядку


варіанти відповідей

 А райдуга з'являлася дуже рідко

 Б Ховав їх у шафи і під ліжко

 В то несподівано знаходив райдугу

Г по шість олівців у коробці

Д Життя було сіре як передзимові краєвиди

Запитання 7

Увідповідніть назву твору зі словами головного персонажа.

Назва твору

«Камінний хрест»

«Я (Романтика)»

«Зачарована Десна»

«Мина Мазайло»

Слова персонажа

А «Оце саме «ге» і є моє лихо віковічне. Прокляття, якесь каїнове тавро, що по ньому мене впізнаватимуть навіть тоді, коли я возговорю не те що чистою руською, а небесною, ангельською мовою».

Б «Я не приверженець ні старого села, ні старих людей, ні старовини в цілому. Я син свого часу і весь належу сучасникам своїм. Коли ж обертаюсь я часом до криниці, з якої пив колись воду, і до моєї білої привітної хатини і посилаю їм у далеке минуле своє благословення, я роблю ту лише "помилку", яку роблять і робитимуть, скільки й світ стоятиме, душі народні живі всіх епох і народів, згадуючи про незабутні чари дитинства»

В «Сонце пражить, але не пражить, аж вогнем сипле, а я колінкую з гноєм наверх, аж шкіра з колін обскакує. Піт із-за кожного волоска просік, та й так ми солоно в роті, аж гірко. Ледви я добивси на гору. А на горі такий вітрець дунув на мене, за мінуту в попереці зачєло ножами шпикати...»

Г «До кінофабрики я приїхав молодий і простий, як солдат з булавою маршала в ранці. Я, підскакуючи, ходив по місту, дивувався на море й забивав голову різною романтикою».

Д «Темним волохатим силуетом стоїть на сході княжий маєток, тепер – чорний трибунал. комуни. Я повертаюсь і дивлюсь туди, і тоді раптом згадую, що шість на моїй совісті... Шість на моїй совісті? Ні, це неправда. Шість сотень, шість тисяч, шість мільйонів – тьма на моїй совісті!!!»

варіанти відповідей

1А, 2Д, 3Б ,4Г

1В, 2Д, 3В, 4А

 1В, 2Д, 3Б, 4А

1Б, 2А, 3Г, 4 А

Запитання 8

Увідповідніть ім'я письменника з висловлюванням про його творчість.

Письменник

Михайло Коцюбинський

Іван Франко

Василь Стефаник

Іван Котляревський

Висловлювання

А «Талановитий новеліст прищепив експресіонізм на український ґрунт і втілив його в українську народну тематику».

Б «Його травестія така цілковита, що про Вергілія читач уже й не пам'ятає. Натомість він бачить перед собою українських козаків, які вибралися на бучну й веселу виправу, де їх ждуть фантастичні пригоди».

В «Якби народ не зберіг легенд про його дивовижне життя, якби зосталася одна-єдина його епітафія, то й вона блиснула би для людства спалахом дивовижної сили й осяяння: "Світ ловив мене, та не впіймав!»

Г «"Пролог" являє собою апострофу високого громадянського звучання з усіма формальними ознаками монологічної розмови, де автор ототожнює себе зі співцем, трибуном свого народу й веде розмову зі слухачем і сприймачем драматичного монологу – народом».

Д «Письменник дає читачеві ключ до розуміння цієї складної óбразної мови природи, носіями якої виступають "дійові особи" – ниви у червні, сонце, зозуля, жайворонки та інші óбрази».

варіанти відповідей

 1А, 2Д, 3Б, 4В

 1Д, 2 В, 3А, 4Б

1Д , 2 Г, 3А, 4Б

 1Б, 2 Г, 3А, 4Д

Запитання 9

У рядках

Кохана спить, кохана спить,

Піди збуди. Цілуй їй очі.

Кохана спить...

провідним художнім засобом є

варіанти відповідей

оксиморон

тавтологія

метафора

антитеза

гіпербола

Запитання 10

Увідповідніть назви творів, що належать до одного літературного жанру.

Назва твору

1 «Катерина»

2 «Ви знаєте, як липа шелестить…»

3 «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

4 «Кайдашева сім’я»

Назва твору

А «Захар Беркут»

Б «Чого являєшся мені у сні?..»

В «Мойсей»

Г «Чорна рада»

Д «Три зозулі з поклоном»


варіанти відповідей

1В, 2Б, 3Г, 4А

1Д, 2В, 3А, 4Г

1В, 2Б, 3А, 4Г

1А, 2В, 3Г, 4Б

Запитання 11

У рядках

О панно Інно, панно Інно!

Я – сам. Вікно. Сніги...

Сестру я Вашу так любив –

Дитинно, злотоцінно...

провідним художнім засобом є


варіанти відповідей

інверсія

асонанс

антитеза

епіфора

анафора

Запитання 12

З’ясуйте, яка обставина вплинула на написання твору.


Обставина:

1 бій під Крутами

2 нацистська окупація

3 невиліковна хвороба автора

4 розлука із землею батьків


Твір:

А «Пам’яті тридцяти»

Б «Любіть Україну»

В «Contra spem spero!»

Г «Зачарована Десна»

Д «De libertate»

варіанти відповідей

1А, 2Б, 3В, 4Г

1Д, 2Б, 3В, 4Г

1А, 2Г, 3Б, 4Г

1А, 2Б, 3Г,4Д

Запитання 13

Словами «Ой Морозе, Морозенку…» починається

варіанти відповідей

А календарно-обрядова пісня

Б суспільно-побутова пісня

В історична пісня

Г балада

Д дума

Запитання 14

Славетну перемогу козацького війська біля Жовтих Вод («Жовтого» чи «Золотого» Броду) оспівано у творі

варіанти відповідей

А«Засвіт встали козаченьки…»

Б «Чи не той то Хміль…»

В «Ой Морозе, Морозенку…»

Г «Віють вітри…»

Д «Бондарівна»

Запитання 15

Героїчну битву козацького війська проти татарських нападників зображено у творі

варіанти відповідей

А «Засвіт встали козаченьки»

Б «Чи не той то Хміль»

В «Дума про Марусю Богуславку»

Г «Віють вітри»

Д «Ой Морозе, Морозенку»

Запитання 16

Марусю Чурай уважають автором твору


варіанти відповідей

А «Ой летіла стріла»

Б «Засвіт встали козаченьки»

В «Чи не той то Хміль»

Г «Дума про Марусю Богуславку»

Д «Ой Морозе, Морозенку»

Запитання 17

Про героїчну битву українського війська проти загарбників біля Савур-могили йдеться у творі

варіанти відповідей

А «Засвіт встали козаченьки»

Б «Дума про Марусю Богуславку»

В «Ой Морозе, Морозенку»

Г «Віють вітри»

"Ой летіла стріла"

Запитання 18

У творі «Чи не той то Хміль» ідеться про

варіанти відповідей

А битву між половцями й русичами

Б весільний обряд

В календарний обряд

Г сільськогосподарський обряд

Д битву між поляками й козаками

Запитання 19

Над Чорним морем у Великодню суботу відбуваються події твору


варіанти відповідей

А «Дума про Марусю Богуславку»

Б «Засвіт встали козаченьки»

В «Ой Морозе, Морозенку»

Г «Чи не той то Хміль...»

Д " Ой летіла стріла"

Запитання 20

У календарно-обрядовій пісні є рядки

варіанти відповідей

А«Чи не той то хміль, / Що коло тичин в’ється…»

Б«Віють вітри, віють буйні, /Аж дерева гнуться…»

В «Де матінка плаче, / Там Дунай розлився…»

Г«Ой на Івана, та й на Купала / Там дівчинонька квіти збирала…»

Д«Засвіт встали козаченьки /В похід з полуночі…»

Запитання 21

Словами

Та нехай мій батько добре дбає,

Ґрунтів, великих маєтків нехай

не збуває,

Великих скарбів не збирає… –

звертається до козаків


варіанти відповідей

А

Олеся Запорожець

Б

Маруся Богуславка

В

Леся Череванівна

Г

Маруся Чурай

Д

Наталка Полтавка

Запитання 22

Рядки

Така її доля… О Боже мій милий!

За що ж ти караєш її, молоду?

За те, що так щиро вона полюбила

Козацькії очі?..

суголосні з життєвими обставинами ліричного героя твору

варіанти відповідей

А«Дума про Марусю Богуславку»

Б «Блакитна Панна»

В «Віють вітри, віють буйні»

Г «Contra spem spero!»

Д «Чого являєшся мені...»

Запитання 23

Розпізнайте жіночий образ, опосередкована вказівка на який простежується в уривку.

Уривок

1

Як боляче пальчика серп розітнув…

Як болісно серце мелодія крає…

Ти дух, що розбуджує душі від сну,

Ти мрія, що їх осяває…

2

Чого дивлюся в море, у тумани.

Чого, як тінь, блукаю уночі.

…Бряжчать мені невільницькі кайдани.

А я шукаю сховані ключі.

3

Ой, пішов ти в море, Мусієчку, – голосила

вона мовчки, – та й слід твій солона вода

змила. … Ой, подми, вітре-трамонтане,

оджени в море негоду та оджени й

тумани…

4

Вилами розхитували трони,

Руйнували все старе дотла,

Тільки би Шевченкова Мадонна

В сніжне небуття не полягла!..

Жіночий образ

А Катерина

Б Маруся Богуславка

В Ярославна

Г Мавка

Д Галя Вишняківна


варіанти відповідей

1А, 2Б, 3В, 4Г

1Г, 2Б, 3В, 4А

1Г, 2Б, 3В, 4Д

1А, 2В, 3Б, 4А

Запитання 24

Старослов'янське прислів'я «Хто не помститься – за того Бог не помститься» характеризує образ

варіанти відповідей

А Кия, Щека, Хорива та Либеді («Повість минулих літ»)

Б княгині Ольги («Повість минулих літ»)

В Марусі Богуславки («Дума про Марусю Богуславку»)

Г Катерини («Катерина»)

Запитання 25

«Дівчина володіла рідкісним голосом і вмінням складати пісні, які за короткий час співала Україна», – так схарактеризовано авторку твору, у якому є рядки

варіанти відповідей

А «Єсть же люди, що і моїй / Завидують долі, / Чи щаслива та билинка, / Що росте на полі?»

Б «Гей, там річка, через річку глиця, – / Не по однім ляху зосталась вдовиця!»

В «Попереду Морозенко / Сивим конем грає. / Бились зранку козаченьки / До ночі глухої».

Г «Летять три зозуленьки, / I всі три рябенькі: / Одна прилетіла, / В головоньках сіла…»

Д «На ясні зорі,/ На тихі води, / У край веселий, / У мир хрещений!»

Запитання 26

Увідповідніть назви жанрових різновидів пісень з уривками.

Жанровий різновид пісні

1 історична

2 родинно-побутова

3 суспільно-побутова

4 календарно-обрядова

Уривок

А «По садочку ходжу, / Кониченька воджу, / Через свою неньку / Нежонатий ходжу».

Б «Добре було нашим батькам на Вкраїні жити, / Дак не знали наші батьки панщини робити».

В «Ой на Івана, та й на Купала / Там дівчинонька квіти збирала».

Г «За Сибіром сонце сходить, / Хлопці, не зівайте, / Ви на мене, Кармелюка, / Всю надію майте!»

Д «Таку пісню чорнобрива / В степу заспівала. / Зілля дива наробило – / Тополею стала».

варіанти відповідей

1А, 2,Г 3Б, 4В

1Г, 2А,3Б,4В

1Б, 2В, 3Г, 4Д

1,А 2Б, 3В, 4Г

Запитання 27

Увідповідніть рядки, які взято з того самого твору.

Рядки

1 «Ой як болить моє серце, / А сльози не ллються».

2 «Ой, втікали вражі ляхи – / Погубили шуби...»

3 «Мати сина в доріженьку / Слізно проводжає…»

4 «Летять три зозуленьки, / І всі три рябенькі…»

Рядки

А «Тяжко жити без милого / І в своїй сторонці!»

Б «Гей, поїхав Хмельницький / К Золотому Броду…»

В «Прийми ж мою Марусеньку / Як рідну дитину!»

Г «Де матінка плаче. / Там Дунай розлився…»

Д «Взяли його, поставили / На Савур-могилу…»

варіанти відповідей

1А, 2Б, 3В, 4Г

1А ,2В, 3Б, 4Г

1В,2А ,3В, 4Д

1Б,2Д,3В ,4А

Запитання 28

Наприкінці ХХ століття діяло літературне угруповання


варіанти відповідей

А

«Молода Муза»

Б

«Пропала грамота»

В

«Молодняк»

Г

«МАРС»

Д

«Ланка»

Запитання 29

У творі «Intermezzo» слова «Ми таки стрілись на ниві і мовчки стояли хвилину — я і людина. То був звичайний мужик» є


варіанти відповідей

А

експозицією

Б

зав’язкою

В

розвитком дії

Г

кульмінацією

Д

розв’язкою

Запитання 30

Літературне угруповання ВАПЛІТЕ очолював

варіанти відповідей

А Павло Тичина

Б Іван Багряний

В Юрій Яновський

Г Євген Маланюк

Д Микола Хвильовий

Запитання 31

У рядках

Кленусь тобі, веселий світе,

Кленусь тобі, моє дитя.

Що буду жити, поки жити

Мені дозволить дух життя!

провідним художнім засобом є


варіанти відповідей

А

антитеза

Б

гіпербола

В

оксиморон

Г

анафора

Д

епіфора

Запитання 32

Прочитайте уривок, визначте автора та використані поетичні фігури.

Народе мій, замучений, розбитий,

Мов паралітик той на роздорожжу,

Людським презирством, ніби струпом, вкритий!

Твоїм будущим душу я тривожу,

Від сорому, який нащадків пізніх

Палитиме, заснути я не можу.


варіанти відповідей

А Тарас Шевченко; інверсія, тавтологія

Б Леся Українка; інверсія, оксиморон

В Іван Франко; інверсія, риторичне звертання

Г Микола Вороний; інверсія, антитеза

Д Олександр Олесь; інверсія, анафора

Запитання 33

Персонажів цього пам’ятника згадано в


варіанти відповідей

А

«Повісті минулих літ» (уривок про заснування Києва)

Б

«Повісті минулих літ» (уривок про напад хозарів)

В

«Повісті минулих літ» (уривок про помсту княгині Ольги)

Г

«Думі про Марусю Богуславку»

Д

«Слові про похід Ігорів»

Запитання 34

Установіть відповідність між персонажами одного твору.

Персонаж

1 Ігор

2 Ярема

3 Тетерваковський

4 Кий


Персонаж

А Ярославна

Б Гонта

В Бондарівна

Г Либідь

Д Терпилиха

варіанти відповідей

1А, 2Д, 3В, 4Г

1Г, 2Б, 3Д, 4А

1А, 2Б, 3Д, 4Г

1А, 2Б, 3В, 4Г

Запитання 35

Увідповідніть назву твору з його рядками.

Назва твору

1 «Слово про похід Ігорів»

2 «Бджола та Шершень»

3 «Всякому місту – звичай і права»

4 «Повість минулих літ»


Рядки з твору

А «Почнемо не за вимислом Бояна, / А просто, як насправді все було».

Б « Подяка блаженній натурі за те, що потрібне зробила неважким, а важке непотрібним».

В «Знаю, що смерть – як коса замашна, / Навіть царя не обійде вона».

Г «Візьмемо жону його Ольгу за князя свого Мала і Святослава [візьмемо]…»

Д «Слава навіки буде з тобою, / Вольності отче, Богдане-герою!»


варіанти відповідей

1А, 2Б, 3В, 4Д

1А, 2Б, 3В, 4Г

1А, 2В, 3Б, 4Г

1А, 2Д, 3В, 4Г

Запитання 36

З’ясуйте, кому з авторів належить уривок твору.

1 Іван Нечуй-Левицький

2 Пантелеймон Куліш

3 Іван Франко

4 Нестор Літописець


А Карпо йшов помаленьку, скоса поглядаючи на Довбишів двір. Перед ним блиснув вугол білої стіни, підперезаний внизу червоною призьбою; зачорніли чорною плямою одчинені двері з одвірками, помальованими ясно-синьою фарбою з червоною вузькою смужкою навкруги.


Б Весело й тяжко згадувати нам тебе, старий паш діду Києве! Бо й велика слава не раз тебе осіяла, і великії злигодні на тебе з усіх боків збирались.


В До кінофабрики я приїхав молодий і простий, як солдат з булавою маршала в ранці. Я, підскакуючи, ходив до місту, дивувався на море й забивав голову різною романтикою.


Г І перемогли вони деревлян. Деревляни ж побігли й заперлися в городах своїх. А Ольга кинулася з сином своїм на Іскоростень-город, бо ті вбили були мужа її, і стала довкола города з сином своїм.


Д Стародавнє село Тухля – се була велика гірська оселя з двома чи трьома чималими присілками, всього коло півтора тисячі душ. Село й присілки лежали не там, де лежить теперішня Тухля, але геть вище серед гір, у просторій подовжній долині, що тепер поросла лісом і зоветься Запалою долиною.

варіанти відповідей

1А,2Г, 3Б, 4Д

1А,2Д, 3В, 4Г

1А,2Б, 3Г, 4Д

1А,2Б, 3Д, 4Г

Запитання 37

Оберіть НЕПРАВИЛЬНЕ твердження про «Повість минулих літ».


варіанти відповідей

А Записи в літописі подають порічно.

Б У пам’ятці є відомості про історію князівської влади, утвердження християнства на Русі.

В У творі використано тільки історичні факти, що містять офіційне підтвердження.

Г У творі використано перекази, оповідання, повісті, легенди.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест