ВІДНОВЛЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ

Додано: 11 січня 2021
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 870 разів
17 запитань
Запитання 1

1. Вибори до Верховної Ради УРСР, «...які вперше за рядянських часів були альтернативними (на 450 мандатів у Верховну Раду УРСР претендувало майже 3 тис. кандидатів)», відбулися в

варіанти відповідей

А.квітні 1985 р.

Б.вересні 1989 р.

В.березні 1990 р.

Г.грудні 1991 р.

Запитання 2

2.У якому уривку з історичних джерел охарактеризовано окремі аспекти соціально-економічного розвитку України в період «перебудови»?  

варіанти відповідей

А.«В Україні… понад мільйон осіб, винних у порушенні антиалкогольного законодавства, зазнали адміністративних стягнень. У Закарпатті та в Криму знищили виноградники унікальних сортів...»

Б.«Характерним для цього періоду було суттєве зниження плану заготівель зерна, підвищення у 1,5–2 рази цін на сільськогосподарську продукцію, збільшення капіталовкладень у сільське господарство...»

В.«За оцінками експертів у вітчизняному виробництві частка тіньового сектора фактично зрівнялась з часткою офіційною. Це явище супроводжувалося зростанням обсягів нелегального вивозу капіталу...»

Г.«Продукція соціалістичної індустрії України зросла вдвоє. Почали діяти нові підприємства (Запорізький комбінат, Новокраматорський машинобудівний завод, Криворізький металургійний завод)…»

 

Запитання 3

3.Верховна Рада УРСР ухвалила Закон «Про економічну самостійність Української РСР» з метою

 

варіанти відповідей

А.втілення положень Декларації про державний суверенітет України.

Б..реалізації рішень Всесоюзного референдуму 17 березня 1991 р.

В.впровадження в Україні основних засад політики «перебудови».

Г.подолання наслідків державного перевороту 19-24 серпня 1991 р.

Запитання 4

4. Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.

«У зараженому радіацією Чорнобилі влаштовували «показушні» весілля, фальшиві гулянки, паради. У дні всенародної жалоби було влаштовано першотравневу демонстрацію на Хрещатику в Києві, де оголені діти, нічого не підозрюючи, танцювали перед трибунами, потішаючи тих, котрі знали — зобов’язані були знати! — весь трагізм ситуації, що склалася...»

Зазначені вище заходи проводилися партійно-радянським керівництвом з метою


варіанти відповідей

А.продемонструвати світові єдність Комуністичної партії України та народу в умовах надзвичайної ситуації.

Б.засвідчити непохитність радянської традиції святкування Міжнародного дня солідарності трудящих за будь-яких обставин.

В.приховати факт вибуху ядерного реактора та реальні масштаби й наслідки техногенної катастрофи.

Г.переконати радянське суспільство в безпечності використання атомної енергії в мирних цілях.

 

Запитання 5

5.Політикою гласності, започаткованою партійно-радянським керівництвом СРСР у період «перебудови», передбачалось

варіанти відповідей

А.поступовий перехід влади на всіх рівнях від партійного апарату до рад народних депутатів.

Б.впровадження нової політичної системи на основі панування закону, дотримання прав людини.

В.пом’якшення цензури, можливість говорити правду, критикувати органи влади, отримувати об’єктивну інформацію.

Г.скорочення бюрократичного апарату, зміцнення місцевого самоврядування та децентралізація влади.

Запитання 6

6. 16 липня 1990 р. Верховна Рада УРСР ухвалила

 

варіанти відповідей

А.Закон «Про економічну самостійність Української РСР».

Б.Декларацію про державний суверенітет України.

В.Акт проголошення незалежності України.

Г.Угоду про створення Співдружності Незалежних Держав.

Запитання 7

7. В економічній сфері у період «перебудови» партійно-державне керівництво УРСР здійснило


варіанти відповідей

А.ліквідацію галузевої системи управління народним господарством.

Б.освоєння цілинних земель Казахстану, Сибіру, Північного Кавказу.

В.обмеження господарської самостійності промислових підприємств.

Г.запровадження орендних і кооперативних форм господарювання.

Запитання 8

8. Витяг з якого документа подано нижче?

«Українська РСР забезпечує верховенство Конституції та законів Республіки на своїй території. Українська РСР самостійно визначає свій економічний статус і закріплює його в законах... Українська РСР має право на власні Збройні Сили…»

 

варіанти відповідей

А.Декларація про державний суверенітет України

Б.Акт проголошення незалежності України

В.Декларація прав національностей України

Г.Закон «Про економічну самостійність Української РСР»

Запитання 9

9. Прочитайте уривок документа та вкажіть період в історії України, до якого він належить. «...Майже всі вимоги, видані «на-гора» страйкуючими, що стосуються, здавалося б, самих повсякденних умов праці й побуту шахтарів, які за традицією іменуються економічними, насправді прямо виходять на політику. Усі вони сконцентровані на одному: проголошену економічну реформу треба проводити в життя, нехай, нарешті, стануть реальністю самостійність підприємств, самоврядування трудових колективів, самофінансування та госпрозрахунок».


варіанти відповідей

А.«відбудова»

Б.«відлига»

В.«застій»

Г.«перебудова»

Запитання 10

10.Важливим кроком до об’єднання національно-демократичних сил наприкінці 1980-х років було

варіанти відповідей

А.падіння авторитету Комуністичної партії України в суспільстві.

Б.проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР.

В.проведення акції «Українська хвиля» – утворення «живого ланцюга» від Львова до Києва.

Г.формування всеукраїнської організації – Народного руху України за перебудову.

Запитання 11

11. У якому році в СРСР, завдяки активності церкви та віруючих, відбулося святкування тисячоліття хрещення Русі?


 

варіанти відповідей

А.1980 р.

Б.1985 р.

В.1988 р.

Г.1990 р.

Запитання 12

12. Акція Народного руху України «Українська хвиля» (1990 р.) – утворення «живого ланцюга» від Львова до Києва – присвячувалася


варіанти відповідей

А.прийняттю Верховною Радою УРСР Декларації про державний суверенітет України.

Б.відзначенню річниці проголошення Директорією УНР Універсалу про возз’єднання УНР та ЗУНР.

В.підтримці головних політичних вимог, висунутих учасниками шахтарського страйку.

Г.проведенню перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР.

 

Запитання 13

13. Установіть послідовність подій періоду розпаду Радянського Союзу та відродження незалежності України.

 А..вибух на Чорнобильській АЕС

Б.створення Народного руху України за перебудову

В.перші альтернативні вибори до Верховної Ради УРСР

Г.ухвалення Декларації про державний суверенітет України

варіанти відповідей

1. А, В, Б Г

2. Б, А, Г, В

3. А, Б, В, Г

4. Г, А, В,Б

Запитання 14

14. Загальноукраїнський страйк як форму соціально-політичного протесту в Українській РСР влітку 1989 р. започаткували

 

 

варіанти відповідей

А.шахтарі.

Б.учителі.

В.металурги.

Г.лікарі.

Запитання 15

15. Прочитайте уривок із резолюції одного з мітингів українських студентів і виконайте завдання.«Ми, студенти київських вузів, які зібралися до наметового містечка на підтримку голодуючих студентів.., вважаємо необхідним прийняття вимог голодуючих, а саме: 1. Відставка Голови Ради Міністрів В. Масола. 2. Націоналізація майна КПРС та ВЛКСМ на території України. 3. Прийняття рішення про службу юнаків у війську тільки в межах України…». У документі відображено вимоги протестувальників під час

 

варіанти відповідей

А.«Помаранчевої революції».

Б.«культурної революції».

В.«Революції на граніті».

Г.«Революції гідності».

Запитання 16

16. Уривок з історичного джерела «Соціалістичне самоврядування реалізується в умовах широкої гласності шляхом участі всього колективу та його громадських організацій у виробленні найважливіших рішень і контролі за їх виконанням, виборності керівників та єдиноначальності в управлінні підприємством…» доречно використовувати, характеризуючи суспільне життя України доби

 


 

варіанти відповідей

А.«відлиги».

Б.«застою».

Б.«перебудови».

Г.«незалежності».

 

Запитання 17

17. Що зумовило перехід партійно-радянського керівництва СРСР до політики «перебудови»?


варіанти відповідей

А.розпад світової соціалістичної системи

Б.уповільнення темпів економічного зростання

В. вимоги міжнародних фінансових організацій


Г.масові виступи населення проти влади

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест