Видова структура біоценозів

Додано: 27 березня 2020
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 557 разів
9 запитань
Запитання 1

В біоценозах живе багато видів, але якийсь із них є переважаючим. Враховуючи, що основу біоценозу складають продуценти, переважаючими видами найчастіше є рослини. А чи зустрічаються в природі біоценози, де переважаючими видами є тварини:

варіанти відповідей

1. Такі біоценози неможливі через нестачу кормів.

2. Такі біоценози можливі, якщо із інших територій поступає необмежена кількість кормів.

3. Такі біоценози неможливі, бо рослини для багатьох тварин виступають не тільки кормом, а й місцем проживання.

4. Такі біоценози можливі, бо тварини сильніші за рослин і вони їх можуть легко витіснити із середовища.

Запитання 2

Кожен біоценоз характеризується таким поняттям, як видове багатство. Що включає в себе це поняття:

варіанти відповідей

1. Тільки види рослин даної території.

2. Тільки види тварин даної території.

3. Тільки види мікроорганізмів даної території.

4. Всі види організмів, які живуть на даній території.

Запитання 3

Достатня кількість тепла на певній території сприяє збільшенню кількості видів, які там проживають. Наприклад, відмінності в видовому різноманітті вологого тропічного лісу та тайги є очевидною. Але нам добре відомо, що на території пустель теж тепло, проте вони не відзначаються великим видовим різноманіттям. Чому:

варіанти відповідей

1. Бо вони мають менші площі.

2. Бо вони обмежені за кількістю води.

3. Бо там не може жити багато тварин, а саме вони визначають видове різноманіття.

4. Бо там не ростуть високі дерева, які б створювали тінь, а в їх тіні вже б жили інші організми.

Запитання 4

В біоценозах коралових рифів є велике видове багатство в той час, як в калюжах чи невеликих штучних ставках це багатство значно менше. Чим можна пояснити це явище, якщо вважати, що температура води в обох випадках є приблизно однаковою:

варіанти відповідей

1. В калюжах та ставках менше води.

2. В калюжах та ставках менше кисню.

3. В калюжах та ставках менше світла.

4. Калюжі та штучно створені ставки є молодими біоценозами, тому вони завжди навіть при однакових абіотичних умовах будуть відзначатися меншим видовим багатством.

Запитання 5

Порівняйте поняття "видове багатство" та "видове різноманіття":

варіанти відповідей

1. Видове багатство - це співвідношення різних видів організмів на певній території.

2. Видове різноманіття враховує тільки різноманітність видів рослин на даній території.

3. Видове багатство - це всі види організмів (їх перелік), а видове різноманіття - це співвідношення між чисельністю різних видів на певній території.

4. Ці поняття є синонімічними.

Запитання 6

В дубовій діброві живе багато видів птахів: синички, дятли, сови. Тут мешкають різні комахи, ростуть гриби, мохи, злакові трави. Який із видів буде домінантним у цьому біоценозі:

варіанти відповідей

1. Дятли.

2. Дуби.

3. Синички.

4. Один із видів (найчисельніший) злакових трав.

Запитання 7

В досліджуваній екосистемі було виявлено багато видів різних організмів, але серед них не було виду, який би за чисельністю істотно переважав інші. Цей біоценоз є природним. Виходячи із сказаного визначте, якими ще ознаками володіє ця система:

варіанти відповідей

1. Тут не можуть відбуватися спалахи масового розмноження будь-якого виду.

2. Тут явно спостерігається втручання людини в систему.

3. Ця екосистема є дуже молодою.

4. Ця екосистема є нестійкою.

Запитання 8

В екології виділяють поняття "домінантний" та "ключовий" види. В якому із наведених прикладів мова іде про ключовий вид:

варіанти відповідей

1. Береза в березовому гаю.

2. Синичка в ялиновому лісі.

3. Білий ведмідь на арктичних полях.

4. Жирафа у саванах.

Запитання 9

При порівнянні агроценозів та природних біоценозів ми спостерігаємо великі відмінності між ними: менша видова різноманітність, порушений колообіг речовин і т.д. Чому ж тоді ці штучні системи продовжують існувати:

варіанти відповідей

1. Бо там добре жити багатьом шкідникам.

2. Бо там дуже висока (в сотні разів вища) продуктивність.

3. Там можуть виживати ті види, які в дикій природі не змогли б себе прогодувати.

4. Ці системи виживають тільки завдяки догляду людини за ними.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест