ВІРУСИ

Додано: 10 жовтня 2021
Предмет: Біологія, 10 клас
Копія з тесту: ВІРУСИ
Тест виконано: 196 разів
30 запитань
Запитання 1

Укажіть структури організмів, де не розмножуються віруси:


варіанти відповідей

А клітини тварин;



Б клітини рослин;


В міжклітинна речовина тканин тварин;


Г клітини прокаріотів.

Запитання 2

Що зображено на малюнку під цифрами 1 та 2

варіанти відповідей

Вірус грипу, молекула ДНК та капсид.

 Вірус імунодефіциту людини, молекула ДНК та капсид.

Вірус папіломи, молекула РНК та білковий капсид.

Вірус тютюнової мозаїки, молекула РНК та капсид.

Запитання 3

На малюнку зображений:

варіанти відповідей

бактеріофаг

вірус імунодефіциту людини

вірус грипу

бацила

Запитання 4

Віруси розмножуються:

варіанти відповідей

лише у водному середовищі

лише в клітині хазяїна

самостійно, за межами клітини хазяїна

за наявності сонячного світла та кисню

Запитання 5

Проаналізуйте твердження щодо вірусів.

І . Віруси можуть передаватися повітряно-крапельним шляхом.

ІІ. Є віруси, у яких носій спадкової інформації – молекула РНК.

Чи є поміж них правильні?


варіанти відповідей

правильне лише І   

правильне лише ІІ

обидва правильні   

немає правильних

Запитання 6

Яким шляхом проникають віруси СНІД-у до організму хазяїна:

варіанти відповідей

статевим шляхом

трансмісивним (під час переливання крові, хірургічних операцій, внутрішньовенних маніпуляцій)

з пилком рослин

за участі переносників

елементарним (з їжею та водою)

Запитання 7

Яким шляхом проникають віруси грипа до організму хазяїна:

варіанти відповідей

з пилком рослин

повітряно-краплинним

елементарним

трансмісивним

статевим шляхом

Запитання 8

Яким шляхом проникають віруси гепатиту до організму хазяїна:

варіанти відповідей

за участі переносників (наприклад комарів)

елементарним (з їжею та водою)

крізь покриви тіла

трансмісивним (під час переливання крові та хірургічних операцій)

статевим шляхом

Запитання 9

Яким шляхом проникає вірус герпесу до організму хазяїна:

варіанти відповідей

повітряно-краплинним

елементарним

крізь покриви тіла

під час переливання крові та хірургічних операцій

статевим шляхом

Запитання 10

Наука, що вивчає будову та властивості вірусів, шляхи їхньої передачі від одного хазяїна до іншого, способи лікування і профілактики вірусних інфекцій:

варіанти відповідей

біотехнологія;

біохімія;

цитологія;

вірусологія.

Запитання 11

Назвіть прізвище вченого, який відкрив віруси:

варіанти відповідей

Е.Дженнер;

Л. Пастер;

Д. Івановський;

Дж. Уотсон.

Запитання 12

Укажіть властивості, за якими віруси відносять до живого:

варіанти відповідей

відсутність власних систем, здатних синтезувати білки;

можливість кристалізації;

наявність власного спадкового матеріалу;

наявність органел.

Запитання 13

До складу вірусних частиноквходить:

варіанти відповідей

тільки ДНК;

тільки РНК;

або ДНК,або РНК;

одночасно і ДНК, і РНК.

Запитання 14

Статевим шляхом в організм хазяїна проникають віруси:

варіанти відповідей

вірус тайгового енцефаліту;

герпес і СНІД;

грипу і кору;

гепатиту А і вітряна віспа.

Запитання 15

Захворювання рослин, яке має вірусну природу, називається:

варіанти відповідей

ящур;

мозаїчність;

папілома;

сказ.

Запитання 16

До ДНК-вмісних вірусів належать:

варіанти відповідей

гепатитА;

гепатит В;

кір;

поліомієліт.

Запитання 17

До РНК-вмісних вірусів належить

варіанти відповідей

герпес;

папілома;

натуральна віспа;

СНІД.

Запитання 18

Вірусом міксоматозу хворіють:

варіанти відповідей

кільчастий шовкопряд;

популяція кроликів;

соснова совка;

пильщики.

Запитання 19

Неклітинні форми життя у вигляді одноланцюгової кільцеподібної РНК, що не кодує білків, називають:

варіанти відповідей

вірусами;

віроїдами;

віріонами;

пріонами.

Запитання 20

Виберіть правильні твердження.

варіанти відповідей

Віруси належать до царства Дроб’янки

Віруси – неклітинні форми життя


Віруси – винятково внутрішньоклітинні паразити

Віруси розмножуються шляхом поділу навпіл

Запитання 21

Укажіть назву білкової оболонки віруса

варіанти відповідей

 капсид

плазмалема

 глікокалікс

клітинна стінка

Запитання 22

Вірусні хвороби

варіанти відповідей

сказ

поліомієліт

туберкульоз

ангіна

Запитання 23

Віроїди вражають:

варіанти відповідей

тільки людей

тільки тварин

тільки рослини

всіх вказаних

Запитання 24

В рослину вірус може потрапити в результаті

варіанти відповідей

а) зараження

 б) замороження

 в) пошкодження цитоплазми

 г) пошкодження клітинної оболонки

Запитання 25

Віруси - це

варіанти відповідей

Паразити клітин еукаріотів та прокаріотів

Паразити клітин прокаріотів

Молекула

Вірусні частинки

Запитання 26

Залежно від структури і хімічного складу оболонки вірусу поділяються на:

варіанти відповідей

Структурні

Змішані

Складні

Прості

Запитання 27

Віруси розмножуються за допомогою:

варіанти відповідей

партеногенезу

статевим шляхом

самозбирання

брунькування

Запитання 28

Виберіть правильне твердження. Віруси розмножуються в ...

варіанти відповідей

живих клітинах

міжклітинній речовині

віріонах

навколишньому середовищі

Запитання 29

 життєвий цикл вірусів поетапно :

варіанти відповідей

 1)прикріплення до поверхневого апарату клітини-хазяїна2)Проникнення в клітину 3)реплекація 4)Збирання 5)Вихід вірусів із клітин

 1)Проникнення в клітину 2)реплекація 3)Збирання 4)Вихід вірусів із клітин

 1)прикріплення до поверхневого апарату клітини-хазяїна 2)реплекація 3)Збирання 4)Вихід вірусів із клітин

Запитання 30

Знайти відповідність між шляхами проникнення вірусів і представниками неклітинних форм життя

А повітряно-крапельний                                               1. герпес, СНІД

Б з їжею та водою                                                        2. Гепатит А

В крізь покриви тіла                                                      3. грип, кір

Г під час переливання крові                                         4 сказ, папілома

Д статевим шляхом

варіанти відповідей

А 4, Б 3, В 2, Г 1, Д 4

А 3, Б 2, В 4, Г 1, Д 1

А 1, Б 4, В 2, Г 1, Д 5

А 5, Б 3, В 1, Г 1, Д 4

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест