Вступ

Додано: 18 вересня 2023
Предмет: Біологія, 10 клас
Тест виконано: 13 разів
30 запитань
Запитання 1

Здатність біосистем до обміну із довкіллям речовинами , енергією та інформацією - це ......

варіанти відповідей

саморегуляція

самооновлення

самовідтворення

відкритість

Запитання 2

Здатність підтримувати динамічну сталість свого внутрішнього стану (гомеостаз) - це .......

варіанти відповідей

самовідтворення

 саморегуляція

самооновлення

відкритість

Запитання 3

Сукупність процесів біосистеми , що спрямовані на утворення нових чи відновлення пошкоджених складників (компонентів) - це ........

варіанти відповідей

автотомія

саморегуляція

самовідтворення

самооновлення

Запитання 4

Екологія є біологічною наукою через те, що ........

варіанти відповідей

формує світогляд людини

має власні методи і завдання

вивчає будову і функції організмів

досліджує біосистеми

Запитання 5

Одним з перших, хто почав розглядати екологію не як вузьку біологічну наукову дисципліну, а як міждисциплінарну науку, був ........

варіанти відповідей

Е .Геккель

Ю . Одум

Ч. Дарвін

В. Вернадський

Запитання 6

Вкажіть елементарну біосистему

варіанти відповідей

молекула

клітина

організм

популяція

Запитання 7

Ареал - це спільна територія існування  .........

варіанти відповідей

організму

вірусу

виду

домену

Запитання 8

На якому рівні організації перебувають неклітинні форми життя (віруси, пріони, віроїди) ?

варіанти відповідей

 молекулярному

клітинному

організмовому

популяційно-видовому

Запитання 9

 На якому рівні відбуваються біогенна міграція живої речовини, біологічний кругообіг речовин та перетворення енергії?

варіанти відповідей

молекулярному

популяційно-видовому

екосистемному

біосферному

Запитання 10

Вкажіть біосистему, структурними складниками якої є екосистеми ?

варіанти відповідей

клітина

популяція

вид

біосфера

Запитання 11

Динамічна сталість параметрів внутрішнього середовища   біосистем- це ....

варіанти відповідей

саморегуляція

гомеостаз

обмін речовин

самовідтворення

Запитання 12

Учні насипали у дві посудини шарами перегній і пісок, після чого помістили в одну із них кілька дощових черв'яків, а іншу залишили без змін. Назвіть метод.

варіанти відповідей

моніторинг

моделювання

експериментальний

статистичний

Запитання 13

Визначте біологічний об’єкт, що може вивчатися од разу на двох різних рівнях організації живого.

варіанти відповідей

нервова тканина

 мітохондрія

РНК

пекарські дріжджі

видільна система

Запитання 14

До якого рівня організації життя належить об’єкт, зображений на рисунку?

варіанти відповідей

молекулярного

клітинного

організмового

екосистемного

Запитання 15

Розгляньте рисунки 1-4, на яких схематично зображено біологічні процеси. Яким рисунком ілюстровано процес, що відбувається на клітинному рівні організації живого

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 16

Розгляньте об'єкти 1 – 6, зображені на рисунку.

Які з них є складниками біологічних систем клітинного рівня організації життя?

варіанти відповідей

1, 2, 5

1, 3, 6

2, 4, 5

3, 4, 6

Запитання 17

Який метод дослідження застосовують, щоб отримати інформацію про багаторічну поведінку птахів у природних умовах під час гніздування?

варіанти відповідей

порівняльно-описовий

моніторинг

моделювання

експериментальний

Запитання 18

Розв’язування проблеми нестачі продовольства, енергії, мінеральних ресурсів, поліпшення стану охорони здоров’я та навколишнього середовища пов’язують з розвитком науки, яка виникла на стику біологічних, хімічних, технічних дисциплін, і дає змогу використовувати організми для потреб виробництва. Ця наука –

варіанти відповідей

біохімія

біоніка

біотехнологія

біоінформатика

Запитання 19

На рисунку зображено три біологічні об'єкти, позначені цифрами.

Проаналізуйте твердження щодо їхніх рівнів організації.

І. Об'єкти 1 та 2 перебувають на різних рівнях організації живого.

ІІ. Об'єкт 2 порівняно з об'єктом З перебуває на вищому рівні організації.

Чи є поміж них правильні?

варіанти відповідей

правильне лише І

правильне лише ІІ

обидва правильні

немає правильних

Запитання 20

На рисунку зображено три біологічні об’єкти, позначені цифрами.

Укажіть правильну послідовність об’єктів за підвищенням рівня організації живої природи

варіанти відповідей

1 - 2 - 3

2 - 1 - 3

З - 2 - 1

3 - 1 – 2

Запитання 21

На рисунку наведено графіки коливання чисельності популяції певних видів тварин. Дані збиралися протягом кількох десятків років.

Метод досліджень, який застосовано під час отримання наведених даних,

варіанти відповідей

моніторинг

експериментальний

моделювання

порівняльно-описовий

Запитання 22

Назвіть об’єкти, які належать до надорганізмових біологічних систем:

варіанти відповідей

екосистема

таламус

популяція

 мітохондрія

Запитання 23

Постійне стеження за перебігом певних процесів в екосистемі чи за станом певних біологічних об'єктів:

варіанти відповідей

Порівняльно-описовий

Експеримент

Моніторинг

Моделювання

Запитання 24

Метод біологічних досліджень, коли дослідник активно втручається в процес дослідження:

варіанти відповідей

Експериментальний

Порівняльно-описовий

Моніторинг

Моделювання

Запитання 25

Назвіть вчених, що запропонували назву "біологія":

варіанти відповідей

Ч.Дарвін

Ж-Б.Ламарк

Г.Тревіранус

В.Вернадський

А.Левенгук

Запитання 26


На якому рівні організації живого формуються мікроеволюційні процеси адаптаціогенезу , регуляції чисельності популяцій, видоутворення тощо

варіанти відповідей

клітинний

організмовий

популяційно-видовий

екосистемний

Запитання 27

Будову і функції клітин організмів вивчає наука


варіанти відповідей

анатомія.

гістологія.

фізіологія


цитологія.

Запитання 28

Узагальнення системи фактів, що дає змогу робити прогнози, які згодом підтверджуються

варіанти відповідей

закон

гіпотеза

теорія

факт

Запитання 29

Закономірності, що не мають винятків і встановлюють зв’язки між різними явищами - це.....

варіанти відповідей

закон

факт

гіпотеза

теорія

Запитання 30

Назвіть процес ,що забезпечує самовідтворення організмів

варіанти відповідей

репарація

регенерація

репродукція

рекомбінація

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест