Вступ.Біорізномаїття.

Тест можна використати для контролю знань у 10 класі.

Додано: 10 жовтня 2022
Предмет: Біологія, 10 клас
Тест виконано: 156 разів
34 запитання
Запитання 1

Укажіть рівні організації живого на яких знаходиться інфузорія туфелька:

варіанти відповідей

клітинний;

тканинний;

організмовий;

екосистемний.

Запитання 2

Укажіть систематичну групу живих організмів, що мають одного предка:

варіанти відповідей

поліфілетична;

зигоморфна;

монофілетична;

актинолетична.

Запитання 3

Домен Еукаріоти включає....

варіанти відповідей

 гриби, бактерії, віруси

гриби, рослини, тварини

бактерії, віруси

бактерії, гриби, рослини, тварини

Запитання 4

Молекулярно-генетичий критерій базується на тому, що

варіанти відповідей

особини одного виду мають подібні геноми

популяції одного виду охоплюють певний ареал

особини одного виду мають однаковий перебіг біохімічних реакцій

особини одного виду мають подібні процеси життєдіяльності

Запитання 5

Властивості, за якими віруси відносять до живих організмів:

варіанти відповідей

здатні до розмноження

притаманна мінливість

можуть кристалізуватися

паразитують в клітинах лише певних типів

Запитання 6

Неклітинні форми, які вражають лише рослин?

варіанти відповідей

віроїди

віруси

пріони

всі відповіді правильні

Запитання 7

Виберіть правильне/ні твердження:

1) у складі вірусної частинки може бути тільки один тип нуклеїнових кислот;

2) згідно гіпотези регресивної еволюції віруси утворились з клітин, які втратили органели.

варіанти відповідей

обидва правильні

лише перше

лише друге

жодного правильного

Запитання 8

Встановіть правильну послідовність життєвого циклу вірусу:

варіанти відповідей

прикріплення-проникнення- розмноження- вихід з клітини

проникнення-розмноження- вихід з клітини

розмноження- проникнення- прикріплення- вихід з клітини

жодної правильної відповіді

Запитання 9

Виберіть принципи природних систем організмів:

варіанти відповідей

усі сучасні види є нащадками викопних форм

системи організмів будуються на подібності їх будови

видоутворення відбувається шляхом дивергенції

усі відповіді правильні

Запитання 10

На якому рівні організації знаходиться зображений організм?

варіанти відповідей

молекулярному

клітинному

організмовому

біосферному

Запитання 11

Виберіть біологічні системи, які перебувають на клітинному рівні живого:

варіанти відповідей
Запитання 12

Систему трьох доменів запропонував:

варіанти відповідей
Запитання 13

Встановіть відповідності.

1. тварини

2. рослини

3. гриби

4.бактерії

А група мікроскопічних, одноклітинних організмів, які не мають ядра і більшості органел

Б багатоклітинні гетеротрофні еукаріотичні організми, найзагальнішими особливостями яких є осмотичне живлення та прикріплений спосіб життя

В неклітинні форми життя, які являють собою низькомолекулярну одно ланцюгову молекулу РНК, яка не кодує білків 

Г багатоклітинні еукаріотичні автотрофні організми, особливостями яких є пластиди, фотосинтез та прикріплений спосіб життя

Д багатоклітинні еукаріотичні організми, основними особливостями яких є гетеротрофне живлення та активний рух

варіанти відповідей

1-Д; 2-Г; 3 -Б; 4-А

1-В; 2-Г; 3 -Д; 4-А

1-А; 2-Б; 3 -Г; 4-В

1-Г; 2-В; 3 -Б; 4-А

Запитання 14

Встановіть відповідності.

1. віроїди

2. бактерії

3. археї

4. віруси

А неклітинні форми життя, які є абсолютними внутрішньоклітинними паразитами

Б мікроскопічні без’ядерні організмі, які відрізняються від бактерій та еукаріот

В група мікроскопічних, одноклітинних організмів, які не мають ядра і більшості органел

Г неклітинні форми життя, які являють собою низькомолекулярну одно ланцюгову молекулу РНК, яка не кодує білків

Д одно – та багатоклітинні організми, що мають ядро та мембранні органели

варіанти відповідей

1-Д; 2-В; 3-Б; 4-А

1-Б; 2-В; 3-Д; 4-А

1-Г; 2-В; 3-Б; 4-А

1-А; 2-В; 3-Д; 4-Г

Запитання 15

Віруси спричиняють захворювання:

варіанти відповідей

 СНІД;

кір

черевний тиф

COVID

Запитання 16

Учень та учениця обговорювали значення бактерій у житті людини.Учень висловив думку,що поміж прокаріотів є багато хвороботворних .Учениця зауважила,що вчені винайшли способи використовувати бактерії для виробництва антибіотиків,гормонів,ферментів.Хто має рацію?

варіанти відповідей

лише учень

лише учениця

обидва мають рацію

обидва помиляються

Запитання 17

Укажіть правильні твердження стосовно організму Суниці лісової

варіанти відповідей

до складу клітинної стінки входить целюлоза

за способом живлення є автотрофом

за способом живлення є гетеротрофом

належить до групи продуцентів

Запитання 18

Оберіть ознаки ,характерні для грибів

варіанти відповідей

є гетертрофами

є автрофами

є багатоклітинні форми

є одноклітинні форми

до складу клітинної стінки входить хітин

запасним вуглеводом є глікоген

Запитання 19

Цей метод буває лабораторним або польовим:

варіанти відповідей

експерементальний

моніторинг

моделювання

спостереження

Запитання 20

Оберіть шляхи передачі ВІЛ:

варіанти відповідей

під час незахищеного статевого акту

при переливанні інфікованої крові

повітряно-крапельним шляхом

під час укусу тварин

Запитання 21

До основних властивостей вірусів належать:

варіанти відповідей

здатні жити паразитарно

не мають клітинної будови

викликають хвороби

найдрібніші живі організми

Запитання 22

Які хвороби викликають пріони:

варіанти відповідей

куру

скрепі овець

губчасту енцефалопатію

веретеновидність картоплі

Запитання 23

Білок FOXP 2 людини, який регулює розвиток мозку, легенів і кишечника та забезпечує розвиток мовних навичок, на 2 амінокислоти відрізняється від аналогічного білка шимпанзе.

Про який критерій виду йдеться?

варіанти відповідей

Морфологічний

Репродуктивний

Генетичний

Біохімічний

Запитання 24

Який рівень організаціі живоі матеріі зображено на малюнку?

варіанти відповідей

Організмовий

Популяційно - видовий

Екосистемний

Клітинний

Запитання 25

Критерії виду, що визначаються за здатністю організмів мешкати в межах певного ареалу:

варіанти відповідей

географічний;

екологічний;

цитогенетичний.

фізіологічний

Запитання 26

Принцип ієрархічності, згідно з яким систематичні категорії (таксони) нижчого порядку об’єднують у таксони вищого порядку, виглядає таким чином:

варіанти відповідей

вид – порядок (ряд) - домен – клас – відділ (тип) - рід – родина

вид – рід – родина – відділ (тип)- домен - порядок (ряд) – клас

клас – відділ (тип) – рід – родина – порядок (ряд) – вид - домен

вид – рід – родина – порядок (ряд) – клас – відділ (тип) - домен

Запитання 27

Сукупність якісних змін в організмі називається

варіанти відповідей

Ріст

Розвиток

Розмноження

Гомеостаз

Запитання 28

Здатність організмів сприймати впливи довкілля і певним чином на них відповідати, - це ...

варіанти відповідей

Мінливість

Спадковість

Подразливість

Адаптація

Запитання 29

Сталість внутрішнього середовища організму - це ...

варіанти відповідей

Гомеостаз

Ріст

Спадковість

Розвиток

Запитання 30

Збільшення кількості організмів, відтворення собі подібних - це ... 

варіанти відповідей

Розмноження

Ріст

Розвиток

Подразливість

Запитання 31

Здатність біосистем підтримувати та відновлювати відносну сталість свого складу та перебігу функціональних процесів після їхньої зміни, - це:

варіанти відповідей

Саморегуляція

Самооновлення

Самовідтворення

Самоподвоєння

Запитання 32

Найменша універсальна одиниця живого — найдрібніша структура, що має властивості живої системи: саморегуляцію й самовідтворення

варіанти відповідей

організм

біосфера

клітина

молекула

Запитання 33

В природі іноді зустрічаються види-двійники, які дуже схожі між собою. Який критерій дозволяє визначити точну приналежність організму до певного виду:

варіанти відповідей

генетичний

біохімічний

цитологічний 

морфологічний

Запитання 34

Біосистеми надорганізмового рівня 

варіанти відповідей

пшеничне поле

мітохондрії

бактерії в кишечнику однієї людини

карасі в озері

світлові й тіньові листки на одному кущ і бузку

великі й дрібні яблука на одній яблуні 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест