Вступ. Рівні організації живої матерії. Методи біологічних досліджень

Додано: 5 вересня 2023
Предмет: Біологія, 9 клас
Тест виконано: 662 рази
12 запитань
Запитання 1

До якого рівня організації життя належить об’єкт, зображений на рисунку?

варіанти відповідей

молекулярного

клітинного

організмового

екосистемного

Запитання 2

На рисунку зображено різні біологічні об’єкти. Укажіть усі правильні твердження щодо їхніх рівнів організації.

І. Об’єкти 1 і 2 знаходяться на одному рівні організації живої природи.

ІІ. Об’єкт 3 займає нижчий рівень організації порівняно з об’єктами 1 і 2.

ІІІ. Об’єкти 4 і 5 можна водночас розглядати на двох різних рівнях організації живої природи.

варіанти відповідей

лише І і II

лише І і III

лише II і III

І, II і III

Запитання 3

Який рівень організації живої матерії забезпечується взаємодією різних органів, об'єднаних у системи органів?

варіанти відповідей

клітинний

організмовий

популяційно-видовий

біогеоценотичний

Запитання 4

На рисунку зображено чотири біологічні об’єкти.

Які об’єкти знаходяться на одному рівні організації живої природи?


варіанти відповідей

перший та другий

перший та третій

другий та третій

третій та четвертий

Запитання 5

На рисунку зображено об’єкти живої природи попарно.

Які пари утворені об’єктами, що знаходяться на одному рівні організації живої природи?


варіанти відповідей

перша й третя

перша й четверта

друга й четверта

третя й четверта

Запитання 6

На рисунку зображено три біологічні об’єкти, позначені цифрами.

Проаналізуйте твердження щодо їхніх рівнів організації.

І. Об’єкти 1 і 2 знаходяться на одному рівні організації живої природи.

ІІ. Усі об’єкти знаходяться на одному й тому самому рівні організації живої природи.

Чи є поміж них правильні?


варіанти відповідей

лише І

лише ІІ

обидва правильні

правильних немає

Запитання 7

На рисунку зображено три біологічні об’єкти, позначені цифрами.

Укажіть правильну послідовність об’єктів за підвищенням рівня організації живої природи.


варіанти відповідей

1 - 2 - 3

2 - 1 - 3

З - 2 - 1

3 - 1 – 2

Запитання 8

На рисунку зображено три біологічні об’єкти, позначені цифрами.

Проаналізуйте твердження щодо рівнів організації об’єктів.

І. Об’єкти 1 і 2 перебувають на одному рівні організації живої природи.

ІІ. Об’єкт З можна водночас розглядати на двох різних рівнях організації живої природи.

Чи є поміж них правильні?


варіанти відповідей

лише І

лише II

обидва правильні

немає правильних

Запитання 9

На якому рівні організації живого перебуває біологічний об’єкт, зображений на рисунку?


варіанти відповідей

молекулярному

клітинному

організмовому

популяційно-видовому

Запитання 10

Нобелівську премію в галузі фізіології або медицини 2020 року було присуджено Гарві Альтеру (США), Майклу Г'ютону (Велика Британія) і Чарльзу Райсу (США) за відкриття вірусу гепатиту С та його лікування. На початковому етапі дослідження Гарві Альтеру було відомо, що це захворювання може виникати внаслідок переливання крові. Щоб визначити його причину, учений уводив шимпанзе сироватку крові людей, хворих на цей гепатит. У результаті захворювання виникало й у тварини. Науковець зробив висновок, що причиною хвороби є інфекційний агент. Який метод було застосовано на цьому етапі дослідження?


варіанти відповідей

порівняльно-описовий

експериментальний

моделювання

моніторинг

Запитання 11

Метод біологічних досліджень, що ґрунтується на спостереженні, широко застосовували вчені давнини під час збирання фактичного матеріалу. Практично до XVIII століття біологи використовували його, намагаючись узагальнити результати спроб систематизації рослин і тварин. У сучасних умовах за його допомогою відкривають нові види організмів, досліджують макро- й мікроструктури. Укажіть цей метод.


варіанти відповідей

моніторинг

моделювання

порівняльно-описовий

експериментальний

Запитання 12

У 1928 році англійський учений Ф. Гриффіт змішав культуру живих нехвороботворних стрептококів із мертвими хвороботворними і цією сумішшю інфікував мишей. Миші захворіли на пневмонію й померли, а в їхній крові дослідник виявив багато живих хвороботворних бактерій. Відкрите явище було названо трансформацією бактерій. Який метод біологічних досліджень застосував Гриффіт?


варіанти відповідей

порівняльно-описовий

моделювання

експериментальний

моніторинг

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест