Вступ_НМТ

Додано: 3 березня
Предмет: Біологія, 11 клас
12 запитань
Запитання 1

До якого рівня організації життя належить об’єкт, зображений на рисунку?

варіанти відповідей

Молекулярного

Клітинного

Організмового

Екосистемного

Запитання 2

У 1928 році англійський учений Ф. Гриффіт змішав культуру живих нехвороботворних стрептококів із мертвими хвороботворними і цією сумішшю інфікував мишей. Миші захворіли на пневмонію й померли, а в їхній крові дослідник виявив багато живих хвороботворних бактерій. Відкрите явище було названо трансформацією бактерій. Який метод біологічних досліджень застосував Гриффіт?

варіанти відповідей

Порівняльно-описовий

Моделювання

Експериментальний

Моніторинг

Запитання 3

На схемі наведено об'єкти різних рівнів організації живої природи та їхні складові. Укажіть правильну комбінацію для заповнення пропусків.

варіанти відповідей

1 - міоцит, 2 - ендокард, 3 - аорта

1 - ендокард, 2 - міоцит, 3 - аорта

1 - аорта, 2 - ендокард, 3 - міоцит

1 - аорта, 2 - міоцит, 3 - ендокард

Запитання 4

На рисунку зображено різні біологічні об’єкти. Укажіть усі правильні твердження щодо їхніх рівнів організації.

І. Об’єкти 1 і 2 знаходяться на одному рівні організації живої природи.

ІІ. Об’єкт 3 займає нижчий рівень організації порівняно з об’єктами 1 і 2.

ІІІ. Об’єкти 4 і 5 можна водночас розглядати на двох різних рівнях організації живої природи.

варіанти відповідей

лише І і II

лише І і III

лише II і III

І, II і III

Запитання 5

Місце та перебіг біохімічних процесів у клітині вивчають за допомогою методу

варіанти відповідей

світлової мікроскопії

мічених атомів

центрифугування

електронної мікроскопії

Запитання 6

На рисунку наведено графіки коливання чисельності популяції певних видів тварин. Дані збиралися протягом кількох десятків років.

варіанти відповідей

моніторинг

експериментальний

моделювання

порівняльно-описовий

Запитання 7

На рисунку наведено графіки залежності швидкості ферментативної реакції (v) від рН середовища.

варіанти відповідей

експериментальний

порівняльно-описовий

моделювання

моніторинг

Запитання 8

На рисунку зображено три біологічні об’єкти, позначені цифрами. Укажіть правильну послідовність об’єктів за підвищенням рівня організації живої природи.

варіанти відповідей

1 - 2 - 3

2 - 1 - 3

3 - 2 - 1

3 - 1 – 2

Запитання 9

Розвиток біології у ХХ столітті уможливив розв’язання багатьох проблем людства. Відкриття антибіотиків, зокрема, забезпечило

варіанти відповідей

якісне діагностування серцево-судинних захворювань

зниження смертності від інфекційних захворювань

розроблення заходів профілактики спадкових захворювань

успішне лікування порушень обміну речовин

Запитання 10

На якому рівні організації живого перебуває біологічний об’єкт, зображений на рисунку?

варіанти відповідей

молекулярному

клітинному

організмовому

популяційно-видовому

Запитання 11

Цей метод біологічних досліджень широко застосовували вчені давнини під час збирання фактичного матеріалу. Практично до ХVIII століття біологи використовували його для систематизації рослин і тварин. У сучасних умовах за його допомогою відкривають нові види організмів, досліджують макро- й мікроструктури. Укажіть цей метод.

варіанти відповідей

моніторинг

моделювання

експериментальний

порівняльно-описовий

Запитання 12

Нобелівську премію в галузі фізіології або медицини 2019 року присуджено за відкриття клітинного механізму чутливості та адаптації до рівня кисню. Одним з лауреатів став американський учений Грег Семенза. На початку дослідження вченому було відомо, що за гіпоксії зростає рівень гормону еритропоетину. Але невідомим залишався механізм впливу рівня кисню на цей процес. Учений припустив, що зміна рівня кисню впливає на регуляцію активності гена, продуктом якого є еритропоетин. Надалі в дослідах з генетично модифікованими мишами він виявив, що за реакцію на гіпоксію відповідають специфічні ділянки молекули ДНЕ, розташовані поряд із цим геном. Яку послідовність етапів наукового пошуку вченого описано в тексті?

варіанти відповідей

аналіз відомого наукового факту - висунення гіпотези - експеримент

висунення гіпотези - аналіз відомого наукового факту - експеримент

експеримент - висунення гіпотези - аналіз відомого наукового факту

аналіз відомого наукового факту - експеримент - висунення гіпотези

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест