Продовжувати ознайомлювати дітей з творами дитячої художньої літератури. Формувати вміння уважно слухати і розуміти художні твори; спонукати до вміння надавати відповідь на запитання за змістом почутого.
На узліссі, біля рову, де дідусь мій пас корову, кучеряве, як вільце, зеленіло деревце. І зайчатко, і лисичка називали його - дичка.
Хто головний герой казки?
І колись, давно- давно, липам скаржилось воно: Чом я дике? Я не дике! Скоро виросту велике! Нині зовсім невеличке, п'ю водичку од кринички, що прозора, наче скло...Із зернятка я зросло. Ось довкола ліс буя! ...може, кленом стану я, може, дубом в лісі скраю, ще не відаю, не знаю.
Що казало деревце липам?
Ким деревце мріяло стати?
Тут при нім зайчатко стало, подивилося й сказало: ти із яблука, що впало. До землі вчепилось ти, щоб під дощиком рости. Через років сім чи вісім, станеш яблунею в лісі!
Що сказало зайчатко деревцю?
Засміялись лопухи: хі,хі,хі! Хи,хи,хи! З неї яблуні не буде, бо затопчуть її люди! Якщо й вродить якийсь плід, то заглушить його глід!
Що сказали лопухи?
Але йшов узліссям дід. З корячка води напився, і на дичку задивився: непомітна, невеличка, але яблунька, хоч дичка. В бур'янах рясних вона, але в корені міцна...
Хто побачив дичку?
Вирвав дід скрізь лопухи і сказав: - Роздивляйсь зелені сни, а пізніше, восени я візьму тебе в мій сад, де порічки й виноград, де квітує все зелене, станеш щепою у мене!
Коли дід пообіцяв забрати деревце?
І коли зжовтів весь ліс, деревце дідусь приніс до господи й посадив, і довкіл обгородив, щоб не сміли зайченята взимку яблуньку чухрати.
Що зробив дідусь?
А на весну залюбки прищепив дідусь бруньки, з яблунь тих, що вже великі, що культурні, а не дикі.
Що зробив дідусь навесні?
Й деревце розвеселилось, шовком- цвітом рясно вкрилось...І зросла, як дід хотів, яблуня семи сортів. Дозрівали на осонні білі яблука й червоні.
От і казка невеличка вам про яблуню, про дичку!
Яким стало деревце?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома