Явище гетерозису та його генетичні основи

Додано: 20 квітня 2021
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 40 разів
30 запитань
Запитання 1

Який тип гібридизації дозволяє перевести рецесивні гени у гомозиготний стан


 

 

варіанти відповідей

близькоспоріднена

неспоріднена

 віддалена

Запитання 2

Явище прояву «гібридної сили» назвали


 

варіанти відповідей

 інбридинг

 аутбридинг

гетерозис

Запитання 3

Гетерозис  — явище,


 

варіанти відповідей

гібридна сила;

 коли перше покоління гібридів, одержаних у результаті неспорідненого (різні види, сорти) схрещування, має підвищену життєздатність, продуктивність, ріст, стійкість проти шкідників, хвороб, тощо;

 коли друге покоління гібридів, одержаних у результаті неспорідненого (різні види, сорти) схрещування, має підвищену життєздатність, продуктивність, ріст, стійкість проти шкідників, хвороб, тощо;

 коли перше покоління гібридів, одержаних у результаті спорідненого (різні види, сорти) схрещування, має знижену життєздатність, продуктивність, ріст, стійкість проти шкідників, хвороб, тощо.

Запитання 4

Термін «гетерозис» був запропонований :


варіанти відповідей

американським генетиком Г. Шеллом

В,І,Вернадським;

Е, Леруа;

 Левенгуком.

Запитання 5

Термін «гетерозис» був запропонований в: 


 

 

  

 

варіанти відповідей

1904р.;

1814р

1914 р.;

2014р.

Запитання 6

Гіпотеза, яка припускає, що ефект гетерозису залежить від кількості домінантних генів у гомо- чи гетерозиготному стані


 

варіанти відповідей

 домінування

кодомінування

 наддомінування

Запитання 7

Близькородинне схрещування - це



варіанти відповідей

 аутбридинг

 інбридинг

 гетерозис

гібридизація

Запитання 8

Схрещування особин різних сортів або порід одного виду


 

 

варіанти відповідей

 інбридинг

внутрішньовидове

 віддалене

гібридизація

Запитання 9

Гетерозис у природі властивий:



варіанти відповідей

рослинам;

 тваринам;

всім організмам;

 мікроорганізмам.

Запитання 10

Ефект гетерозисної потужності буває сильним тільки в:


 

 

варіанти відповідей

першому гібридному поколінні, а в наступних поколіннях поступово знижується;

 усіх наступних поколіннях;

другому гібридному поколінні, а в наступних поколіннях поступово знижується;

 усіх наступних гібридних поколіннях;

Запитання 11

Що зображено на мал.?

варіанти відповідей

прояв ефекту гетерозису та його поступове зникнення в кукурудзи;

прояв ефекту гетерозису;


 прояв ефекту гетерозису та його поступове зникнення в гібридів кукурудзи;

Запитання 12

Основні типи гетерозису у рослин: .

 

 

варіанти відповідей


 репродуктивний, соматичний ;

соматичний та адаптивний.;

репродуктивний, соматичний та адаптивний.

 репродуктивний та адаптивний.

Запитання 13

Вирізнив 7 основних географічних центрів походження культурних рослин


 

варіанти відповідей

А. Декандоль

 Ч. Дарвін

 І. Мичурин

 М. Вавілов

Запитання 14

Репродуктивний гетерозис проявляється у : 

варіанти відповідей

збільшенні виробництва насіння і врожайності;

 більшій вегетативній масі та більших лінійних розмірах;.

збільшенні стійкості рослин до дії несприятливих факторів середовища (як фізичних, так і біологічних).

Запитання 15

Визначте вид гетерозису:

варіанти відповідей

репродуктивний ;

 соматичний;

 адаптивний .

Запитання 16

Адаптивний гетерозис проявляється у:


 

варіанти відповідей

 збільшенні виробництва насіння і врожайності;

 збільшенні стійкості рослин до дії несприятливих факторів середовища (як фізичних, так і біологічних);

тім, що гбриди мають значно більшу вегетативну масу та більші лінійні розміри.

Запитання 17

Для пояснення явища гетерозису було запропоновано дві основні гіпотези:


 

 

варіанти відповідей

 домінування,яка добре пояснювала той факт, що ефект гетерозису починав різко знижуватися вже у другому поколінні гібридів і через кілька поколінь зникав узагалі.

 наддомінування, яка теж адекватно пояснювала зменшення ефекту гетерозису в наступних поколіннях гібридів.

наддомінування,яка виходила з того, що у двох батьківських лініях у стані гомозиготи за рецесивним алелем будуть перебувати різні гени. 

домінування, яка стверджувала, що перевагу гетерозисним гібридам дають унікальні комбінації алелей, які утворювалися в результаті такого схрещування, тобто гетерозигота Аа дає більший ефект, ніж гомозиготи АА або аа.

Запитання 18

Рослини, які вирощуються у світі і значна частина яких є гетерозисними:


 

 

 

варіанти відповідей

кукурудза і гарбузи;

кукурудза і рис;

соняшник і буряки;

 соя і рис.

Запитання 19

Особливість інбредних ліній рослин:


варіанти відповідей

 перехресне запилення;

 запилення вітром;

 самозапилення;

 запилення комахами.

Запитання 20

Переваги використання гетерозису у сільському господарстві:


варіанти відповідей

 збільшення продуктивності гібридних тварин (м'ясної, молочної тощо);

суттєве зниження ефекту гетерозису починаючи з другого покоління гібридів;

суттєве збільшення врожайності рослин порівняно з батьківськими формами;

потреба в утриманні і розведенні інбредних ліній для забезпечення прояву ефекту гетерозису і їх гібридів;

утворення гібридними рослинами більшої кількості зеленої маси, яку можна використовувати у тваринництві;

 більша стійкість гібридних тварин до захворювань і несприятливих умов існування;

Запитання 21

Різні сорти одного виду рослин або породи одного виду тварин можуть давати під час схрещувань різні ефекти гетерозису, а саме:



 

варіанти відповідей

більші розміри, в інших — більшу стійкість до захворювань або високу врожайність;

менші розміри, в інших —меншу стійкість до захворювань або високу врожайність;

ефект гетерозису може не проявлятися;

В одних схрещуваннях гібриди будуть мати більші розміри, в інших — більшу стійкість до захворювань або високу врожайність. А в деяких випадках після схрещувань ефект гетерозису може не проявлятися.

Запитання 22

Проблеми, які створює явище гетерозису у випадку його використання в сільському господарстві:


 


варіанти відповідей

необхідність вирощування інбредних ліній рослин;

 суттєве зниження ефекту гетерозису уже в другому поколінні;

 утворення гібридними рослинами більшої кількості зеленої маси, яку можна використовувати у тваринництві;

 неможливість передбачити ступінь прояву ефекту гетерозису і його напрям (підвищиться стійкість, темп росту чи врожайність), що потребує здійснення попередніх досліджень для розробки потрібної схеми схрещувань.

Запитання 23

Чи можна бути впевненим, що нащадки цих гібридів будуть мати такі ж переваги?


 

 





варіанти відповідей

 так;

 ні;

частково.

лише у першому поколінні.

Запитання 24

До складу якого центру походження рослин входять Індокитай, Південний Китай, острови Південно-Східної Азії

варіанти відповідей

 Східноазіатський 

Південно-Західноазіатський

 Південноазіатський тропічний

Середземноморський 

Запитання 25

Такі рослини як слива, вишня, редька, шовковиця походять із цього центра


 

 

варіанти відповідей

Південно-Західноазіатський

 Центральноамериканський 

Середземноморський 

 Східноазіатський 

Запитання 26

З якого центру походять капуста білокачанна, кольрабі, броколі


варіанти відповідей

 Абісинський 

 Центральноамериканський

 Середземноморський

Східноазіатський 

Запитання 27

Чи згодні ви із твердженням, що у близьких за походженням видів та родів організмів виникають схожі спадкові зміни


варіанти відповідей

так

 ні

Запитання 28

Згідно із законом гомологічних рядів спадкової мінливості, вирогідність створити новий сорт рослин або породу тварин ти більша, чим


варіанти відповідей

 менш географічно віддалені форми рослин взяті при схрещуванні

 більш географічно віддалені форми рослин взяті при схрещуванні

більш генетично віддалені форми рослин взяті при схрещуванні

 

 форми рослин із меншою мінливістю взяті при схрещуванні

Запитання 29

З якого географічного центру походять ананас, папайя, фейхоа, гарбуз, хінне дерево



варіанти відповідей

Південноазіатський тропічний

Абісинський 

Центральноамериканський 

 Південноамериканський 

Запитання 30

Гіпотеза, що має перевагу:


 

варіанти відповідей

 домінування;

 наддомінування;

жодна.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест