Загальні питання методики/ Методика трудового навчання і технологій

Додано: 10 січня 2023
Предмет: Трудове навчання
Тест виконано: 162 рази
30 запитань
Запитання 1

Одним із спеціальних принципів організації позаурочної роботи з трудового навчання є:


варіанти відповідей

безперервність

наступність

масовість

зв"язок теорії з практикою

Запитання 2

Яка форма організації діяльності з трудового навчання допомагає більш повно розкрити окрему тему програми:

варіанти відповідей

практичне заняття

індивідуальне заняття

навчальні екскурсії

виставка робіт

Запитання 3

Правила поводження з різними інструментами належать до методу:

варіанти відповідей

розповіді

інструктажу

демонтсрації

спостереження

Запитання 4

Оволодіння учнями знаннями, уміннями й навичками повинно відбуватися за системою:


варіанти відповідей

сприймання нового матеріалу, усвідомлення, закріплення та застосування, вироблення трудових умінь та навичок, систематизація, перевірка й оцінювання


усвідомлення нового матеріалу, сприймання, вироблення трудових умінь та навичок, закріплення та застосування, систематизація, перевірка й оцінювання

Запитання 5

Мета профорієнтації - це: 

варіанти відповідей

знайомство школярів з професійними навчальними закладами і підприємствами міста і району для подальшого вибору кар'єри

вивчення профконсультантом індівідуально- психологічних особливостей учнях для підбору відповідної професії кожному з них

навчання школярів самостійному, усвідомленому вибору кар'єри

формування в учнів уявлень про особливості різних професій

Запитання 6

Значення екскурсій у трудовому навчанні полягає у тому, що:

варіанти відповідей

вони дозволяють наочно знайомити дітей з працею дорослих різних професій. розширювати політехнічний кругозір

вони можуть влаштовуватися періодично упродовж року на честь народних свят, визначних дат та під час тематичних ранків

вони сприяють розв’язанню учнями творчих завдань, пов’язаних з конструюванням чи виготовленням виробів

вони дозволяють залучити школярів до продуктивної праці з виконанням індивідуальних замовлень вдома

Запитання 7

Власне позакласна робота з трудового навчання – це:

варіанти відповідей

влаштування таборів праці та відпочинку, проведення міських чи районних олімпіад

огляд виробів або представлення школярами власних робіт

гурткова робота, шкільні олімпіади, виставки дитячих виробів, загальношкільні трудові справи 

поглиблення уявлень дітей про працю і виробництво

Запитання 8

Учень, який любить займатися конкретними речами, що вимагає ручних умінь, спритності, наполегливості відноситься до:


варіанти відповідей

інтелектуального типу

соціального типу

практичного типу

Запитання 9

До загальнотрудових умінь належать: 

варіанти відповідей

уміння планувати трудовий процес, організовувати робоче місце, контролювати і оцінювати трудовий процес і результати праці 

вимірювальні, обчислювальні, графічні, монтажні уміння, уміння налагоджування і регулювання, опоряджувальні уміння

професійні і політехнічні

уміння щодо великого кола операцій

Запитання 10

За якої умови ефективного використання демонстраційні методи навчання забезпечують найкращий результат у навчанні:

варіанти відповідей

систематизація знань

закріплення та застосування знань

сприймання знань

перевірка знань

Запитання 11

Людині, що відноситься до соціального типу особистості, краще займатися:

варіанти відповідей

науковою роботою

пошуково-дослідницькою діяльністю

виховною роботою

виханідницькою діяльністю

Запитання 12

Художнє конструювання, пов’язане з проектуванням промислових і побутових виробів з урахуванням їх компактності, зручності, естетичних властивостей – це:


варіанти відповідей

імітація

декор

дизайн

бутофорія

Запитання 13

До комплексу методичного забезпечення уроків трудового навчання входять:


варіанти відповідей

графічні, екранні, натуральні наочні посібники; роздатковий матеріал, картотека літератури; розробки уроків

графічні, екранні, натуральні наочні посібники; обладнання робочого місця вчителя; розробки уроків

графічні, екранні, натуральні наочні посібники; обладнання робочої кімнати; роздатковий матеріал; картотека літератури

графічні, екранні, натуральні наочні посібники; обладнання робочого місця учня; роздатковий матеріал; розробки уроків

Запитання 14

Оцінюючи виріб і трудові зусилля учня, учитель повинен:

варіанти відповідей

обмежитися простим схваленням чи осудом

ґрунтовно проаналізувати те, що зроблено добре, а що – погано, пояснити, як усунути недоліки

відзначити активність учня на уроці умовними символами

звернути увагу на процес створення виробу

Запитання 15

На етапі уроку трудового навчання «Підготовка засобів праці та організація учнів до виконання трудового завдання» відбувається:

варіанти відповідей

організація проведення дослідів і спостережень

самостійна підготовка дітьми необхідних інструментів і матеріалів, раціональне розміщення їх на робочому столі 

створення проблемних ситуацій для активізації пізнавальної діяльності молодших школярів

здійснюється вступний інструктаж, чіткість і продуманість прийомів якого є запорукою успіху навчальної і трудової діяльності дітей

Запитання 16

На уроках трудового навчання можна розвивати: 

варіанти відповідей

уміння виконувати конкретні технологічні операції (розмічування, згинання, різання, ін.), уміння застосовувати у праці знання, отримати при вивченні інших предметів

основні конструкторські уміння і здібності, самостійність, творчість при виконанні трудових завдань, різноманітні психічні процеси

естетичний смак, бережливе ставлення до продуктів праці

проектну діяльність учнів, повагу до людей праці

Запитання 17

Структура навчальної програми з трудового навчання складається з таких розділів:


варіанти відповідей

пояснювальна записка, основна частина, методичні поради


пояснювальна записка, стабільна частина, методичні поради

пояснювальна записка, варіативна частина, додаткова частина

пояснювальна записка, стабільна частина, варіативна частина

Запитання 18

Виховна мета уроків трудового навчання може спрямовуватися на:

варіанти відповідей

плекання в учнів позитивного ставлення до праці, бережливого ставлення до продуктів, предметів і знарядь праці, прищеплення рис підприємливості

ознайомлення учнів з інструментами і правилами користування ними, формування умінь виконувати конкретні технологічні операції

оволодіння учнями певними загально трудовими уміннями

розвиток мускульних зусиль, різноманітних психічних процесів

Запитання 19

Безпосередня підготовка вчителя до уроку праці передбачає, зокрема: 

варіанти відповідей

складання тематично-календарного плану, перспективне планування навчальної роботи, підбір об’єктів навчальної праці

визначення навчальної, розвивальної, виховної мети уроку, виготовлення зразків виробів, проектування діяльності учнів

перевірку стану обладнання та інструментів вибір варіанту навчальної програми з предмета, добір адекватних меті методів та форм організації навчання

вирішення завдань матеріального та методичного забезпечення, продумування логіки та структури заняття, складання тематичнокалендарного плану

Запитання 20

Натуральними наочними посібниками на уроках трудового навчання служать: 

варіанти відповідей

прості олівці, лінійка, гладилка, циркуль, ножиці, пензлики для клею та фарб, підкладна дошка

природні і виробничі об’єкти, зразки матеріалів, інструменти, механізми, технічні пристрої, предмети господарської діяльності, вироби, моделі, макети

діапозитиви, кінофільми, телепередачі, комп’ютерні програми

фотографії, малюнки, таблиці, плакати, технологічні картки

Запитання 21

Наочними зображеннями на уроках праці є:

варіанти відповідей

фотографії, малюнки, таблиці, плакати, технологічні картки

наждачна шкурка, підкладна дошка, простий олівець, лінійка, косинець, гладилка

кінопроектори, кодоскопи, телевізори

діапозитиви, кінофільми, телепередачі, комп’ютерні програми

Запитання 22

Для успішного вибору професії необхідно:


варіанти відповідей

ухвалити рішення за порадою родичів

отримати ту ж професію, що і кращий друг

ухвалити рішення, знаючи вимоги професії і враховуючи свої можливості і особливості

орієнтуватися на популярність професії в суспільстві

Запитання 23

Художня праця – це інтегрована програма дисциплін:

варіанти відповідей

образотворчого мистецтва і музичного виховання


трудового навчання і природознавства

образотворчого мистецтва і трудового навчання

трудового навчання і музичного виховання

Запитання 24

Основним державним документом, що визначає обсяг і зміст навчального матеріалу, коло знань, умінь і навичок, якими повинні оволодіти учні, є:


варіанти відповідей

посібник

програма

підручник

план

Запитання 25

Для роботи з металами учні повинні бути забезпечені такими інструментами і пристроями:

варіанти відповідей

пензликами для клею і фарб, круглогубцями, ножицями, шилом

простим олівцем, лінійкою, косинцем, гладилкою, циркулем, ножицями, пензликами для клею та фарб, підкладною дошкою

лінійкою, косинцем, олівцем, рисувалкою, ножицями, циркулем, ножицями для жерсті, лещатами, пилкою

набором голок, наперстком, ножицями, лінійкою, косинцем, сантиметровою стрічкою, гачком для плетіння, п’яльцями, олівцем

Запитання 26

Для роботи з деревиною і фанерою учні повинні бути забезпечені такими інструментами і пристроями:

варіанти відповідей

лінійкою, косинцем, олівцем, ножицями для жерсті, кусачками, круглогубцями 

лінійкою, косинцем, олівцем, циркулем, ножівкою, лобзиком з набором пилочок, підставкою для випилювання, електровипалювачем, шилом

стеками, підкладною дошкою, дротяним різаком, лещатами, пилкою, пензликами для клею і фарб, круглогубцями, ножицями, шилом

стеками, підкладною дошкою, дротяним різаком, лещатами, пилкою

Запитання 27

Для роботи з тканиною і волокнистими матеріалами учні повинні бути забезпечені такими інструментами і пристроями:

варіанти відповідей

набором голок, наперстком, ножицями, лінійкою, косинцем, сантиметровою стрічкою, гачком для плетіння, п’яльцями, олівцем

баночками для води і клею, дротяним різаком

лінійкою, косинцем, олівцем, циркулем, ножівкою, підставкою для випилювання

наждачною шкуркою, підкладною дошкою, простим олівцем, лінійкою, косинцем, гладилкою

Запитання 28

Пізнавальний процес, який збагачує школярів загальнотехнічними знаннями, уміннями і сприяє розвитку їх технічних здібностей:

варіанти відповідей

декорування

оздоблення

моделювання

плетіння

Запитання 29

Групова форма організації трудового навчання передбачає:

варіанти відповідей

співробітництво учнів у парах, командах, бригадах, «мініцехах»

виготовлення кожним учнем одного виробу від початку до кінця

використання інструктивних матеріалів і дидактичних засобів індивідуального користування

оформлення у вигляді пам’яток правил безпеки, які стосуються користування окремими інструментами

Запитання 30

Індивідуальні форми організації позакласної роботи учнів з трудового навчання передбачають:

варіанти відповідей

огляд виробів або представлення школярами власних робіт

проведенні з учнями інструктажу з метою узагальнення і систематизації знань 

вищий рівень самодіяльності, активності, ініціативи і творчості

самостійну роботу окремих учнів над трудовими дорученнями, пізнавальними завданнями, розробкою проектів

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест