Загальні суспільно-географічні закономірності світу. Світове господарство.

Додано: 27 квітня 2023
Предмет: Географія, 11 клас
Тест виконано: 1154 рази
20 запитань
Запитання 1

Укажіть, що таке світосистема

варіанти відповідей

це обладнання, машини, прилади, інженерні споруди

це система, яка об’єднує всі сектори економіки

це результат і процес формування глобальної геопросторової єдності в системі «суспільство — природа»

 це засоби виробництва й люди, що використовують їх у процесі суспільного виробництва

Запитання 2

Укажіть, що мають на увазі, коли кажуть про якісно новий етап розвитку світової економіки, яка поступово перетворюється на цілісний організм, утворений величезною виробничою сферою, глобальною фінансовою та планетарною інформаційною сферою.

варіанти відповідей

світове господарство

глобалізацію

 національне господарство

глобальну економіку

Запитання 3

Різниця між кількістю народжених і померлих на 1000 жителів протягом року має назву 

варіанти відповідей

 народжуваність

смертність

природний приріст

 людський приріст

Запитання 4

Укажіть, що мають на увазі, коли кажуть про процес перетворення природних ресурсів на товари й послуги через технологію та організацію.

варіанти відповідей

верстати

виробництво

трудові ресурси

обладнання

Запитання 5

Укажіть, що є об’єктом дослідження політичної географії. 

варіанти відповідей

природно-територіальні системи

політичні організації

територіально-політичні системи

природні комплекси

Запитання 6

Укажіть вид транспорту, який забезпечує масові міжконтинентальні вантажні перевезення. 

варіанти відповідей

морський

автомобільний

повітряний

 залізничний

Запитання 7

Геополітика досліджує 

варіанти відповідей

питання застосування державою заходів, спрямованих на розв’язання проблем розвитку економіки

питання застосування державою заходів, спрямованих на розв’язання проблем її розвитку як територіально-політичної системи з метою стабільності й цілісності

питання застосування державою заходів, спрямованих на розв’язання екологічних проблем

питання перетворення компонентів географічної оболонки

Запитання 8

Укажіть основну мету демографічної політики країн першого типу. 

варіанти відповідей

підвищення народжуваності

збільшення тривалості життя

підвищення рівня життя

зниження смертності

Запитання 9

Укажіть, що таке світовий ринок технологій. 

варіанти відповідей

процес перетворення природних ресурсів на товари

процес раціонального використання природних ресурсів

велика сфера обміну товарами та капіталами

велика сфера обміну з метою підвищення технічного й технологічного рівня виробництва

Запитання 10

Для країн із другим типом відтворення характерні 

варіанти відповідей

низькі показники народжуваності, смертності та природного приросту (або його відсутність)

високі народжуваність та смертність і, як наслідок, низький природний приріст

низькі показниками народжуваності, високі — смертності і, як наслідок, від’ємний природний приріст

висока народжуваність, смертність, що знижується, і, як наслідок, високий природний приріст

Запитання 11

Однією з тенденцій розвитку чорної металургії є зростання частки країн, що розвиваються, у світовому виробництві чавуну та сталі. Які особливості цих країн спричинили зміни в розташуванні металургійного виробництва?

варіанти відповідей

розвиток точного машинобудування та збільшення попиту на кольорові метали

забезпеченість сировиною та ліберальне природоохоронне законодавство

транзитне географічне положення цих країн та розвиток транспорту

 поглиблення спеціалізації та створення моногалузевих господарських комплексів

Запитання 12

Виберіть правильне поєднання назви країни, басейну і виду ресурсу:

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 13

Яка група чинників обумовила лідерство Китаю та Індії у виробництві бавовняних тканин?

варіанти відповідей

споживчий, транспортний, енергетичний

транспортний, енергетичний, водний

трудових ресурсів, науковий, екологічний

сировинний, споживчий, трудових ресурсів

Запитання 14

На картосхемі темним кольором позначено десять країн-лідерів за обсягом:

варіанти відповідей

 виробництва автомобілів

виплавляння алюмінію

вирощування цукрової тростини

 видобування нафти

Запитання 15

Визначте правильне поєднання «сільськогосподарська культура - найсприятливіші кліматичні умови для її вирощування - країна, що спеціалізується на вирощуванні цієї культури»: 

варіанти відповідей

льон-довгунець - мусонний - Єгипет

бавовник - помірно континентальний - Японія

каучуконосні дерева - екваторіальний - Індонезія

цукрова тростина - субтропічний - Канада

Запитання 16

Проаналізуйте спеціалізацію великого багатогалузевого промислового центру М і розташованого поряд значно меншого промисловою центру N. Спрогнозуйте зумовлену сировинним і споживчим чинниками спеціалізацію розташованого в місті N машинобудівного підприємства: 

варіанти відповідей

виробництво та апробація нових зразків нафтогазовидобувного обладнання

виготовлення комплектуючих для сільськогосподарської техніки

виробництво гірничошахтного устаткування й обладнання для доменних печей

складання легкових, вантажних автомобілів та (або) автобусів

Запитання 17

Основним чинником розміщення сучасних підприємств чорної металургії в морських портах є: 

варіанти відповідей

перенесення брудних виробництв на узбережжя

потреба у водних ресурсах

 розвиток металомісткого суднобудування

орієнтування на імпорт руд

Запитання 18

У яких регіонах світу ринок ІТ-послуг найменш розвинений:

варіанти відповідей

Північна Америка

Східна та Південно-Східна Азія

Африка та Латинська Америка

 Європа

Запитання 19

Транснаціонаціональні корпорації - це

варіанти відповідей

великі підприємства з іноземним капіталом

великі компанії, які мають виробничі підрозділи в багатьох країнах світу

сукупність підприємств нафтовидобувної галузі

автомобільні заводи США та Німеччини

Запитання 20

Основними формами міжнародного розподілу праці в глобальній економіці є:

варіанти відповідей

 кооперування та концентрація

спеціалізація та кооперування

спеціалізація та комбінування

концентрація та комбінування

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест