В уривку
Да яворинка упала, да когось вона вбила,
Да убила вона вдовиного сина.
Да лежить син неділю, да лежить син другую,
Да й на третю неділю вилетіли три зозулі:
Да й що одна біленька – то моя миленька,
Да й що друга біліша – то сестра рідніша,
Да й що третя сивенька – то моя ненька
є образи, наявні також у творі
«Обурений Яків де Бальмен малює карикатуру. На передньому плані величезна афіша з написом “Соте й останнє підкорення Кавказу”, а нижче дрібнішими літерами: “Великий спектакль перед походом генералів”», – сказано про художника, якому присвячено твір
«Та й бриклива ж ти, Мотре, хоч я тебе колись любив за той перець. Вже дуже наперчила!» – докоряє дружині персонаж твору
Вислів «Воли в ярмі, та й ті ревуть, а то щоб душа християнська всяку догану, всяку кривду терпіла й не озвалась!» суголосний з назвою
«Гуцульщина вимальовується перед нами такою, якою її бачили самі гуцули, які глибоко вірили, ніби природа одухотворена, жива, дійова, вся заселена злими чи добрими духами», – сказано про твір
Сільську ідилію «теплих днів збирання винограду» зобразив автор рядків
Мрія про «загірну комуну» перетворюється на «дорогу в нікуди», коли персонаж переступає через людяність у творі
Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.
Килинам простіше. Хоч всяке бува, Хоч часом тужливо й зрадливо –
Вони молодички чіпкі, як трава, Й здаються щасливі. Можливо.
Бо що головне? В полі – бульба, в печі – Наваристий борщ вічносущий,
Та щоб чоловік уночі на плечі, Путящий та в міру питущий.
Щоб діти слухняні й свекруха незла, До свята – пиріг та обнова,
І щоб у хліві неодмінно була Породиста дійна корова.
Килинам простіше… Цей світ – для килин,
У ньому й порядок килинський.
А ти… Звідки, Мавко, з яких праглибин
Явилась ти в ліс цей волинський?
Жіночі образи у вірші є алюзією на твір
Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.
Килинам простіше. Хоч всяке бува, Хоч часом тужливо й зрадливо –
Вони молодички чіпкі, як трава, Й здаються щасливі. Можливо.
Бо що головне? В полі – бульба, в печі – Наваристий борщ вічносущий,
Та щоб чоловік уночі на плечі, Путящий та в міру питущий.
Щоб діти слухняні й свекруха незла, До свята – пиріг та обнова,
І щоб у хліві неодмінно була Породиста дійна корова.
Килинам простіше… Цей світ – для килин,
У ньому й порядок килинський.
А ти… Звідки, Мавко, з яких праглибин
Явилась ти в ліс цей волинський?
У рядках «Килинам простіше… Цей світ – для килин, / У ньому й порядок килинський…» провідним художнім засобом є
Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.
Килинам простіше. Хоч всяке бува, Хоч часом тужливо й зрадливо –
Вони молодички чіпкі, як трава, Й здаються щасливі. Можливо.
Бо що головне? В полі – бульба, в печі – Наваристий борщ вічносущий,
Та щоб чоловік уночі на плечі, Путящий та в міру питущий.
Щоб діти слухняні й свекруха незла, До свята – пиріг та обнова,
І щоб у хліві неодмінно була Породиста дійна корова.
Килинам простіше… Цей світ – для килин,
У ньому й порядок килинський.
А ти… Звідки, Мавко, з яких праглибин
Явилась ти в ліс цей волинський?
Ідею твору виражено в рядках
Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.
Килинам простіше. Хоч всяке бува, Хоч часом тужливо й зрадливо –
Вони молодички чіпкі, як трава, Й здаються щасливі. Можливо.
Бо що головне? В полі – бульба, в печі – Наваристий борщ вічносущий,
Та щоб чоловік уночі на плечі, Путящий та в міру питущий.
Щоб діти слухняні й свекруха незла, До свята – пиріг та обнова,
І щоб у хліві неодмінно була Породиста дійна корова.
Килинам простіше… Цей світ – для килин,
У ньому й порядок килинський.
А ти… Звідки, Мавко, з яких праглибин
Явилась ти в ліс цей волинський?
Порушену в поезії проблему можна передати рядками
Поєднайте епізоди того самого твору.
Епізод твору
1 дочка боярина закохується в сільського хлопця
2 мольфар розганяє грозові хмари з градом
3 чоловік стає членом земської управи
4 селянин отримав у спадок шмат неродючого горба
Епізод твору
А молодик рятує дівчину від розлюченої ведмедиці
Б парубок закохується в «польову царівну»
В чоловік одчайдушно танцює на подвір’ї польку
Г хлопчик і дівчинка з ворожих родів пасуть вівці
Д батько з сином приїжджають на хутір заможного козака
Визначте, який мистецький напрям (стиль) притаманний літературному твору
Мистецький напрям
1 романтизм 2 реалізм 3 експресіонізм 4 бароко
Назва твору
А «Intermezzo»
Б «Камінний хрест»
В «De libertate»
Г «Мартин Боруля»
Д «Чорна рада»
Головна ідея роману “Чорна рада” полягає у
Марусі Чурай приписують авторство народної пісні
До козацьких пісень належить твір
Зложити докупи обидва береги Дніпрові , щоб обидва … приклонилися під одну булаву!....
ці слова належать
Афоризми “Любов виникає з любові; коли хочу, щоб мене любили , я сам перший люблю”; “З усіх утрат утрата часу найтяча”; “Один у багатстві бідний, а інший у бідності багатий” належать
Князь Святослав , почувши про поразку князя Ігоря , мовив
Пантелеймон Куліш - автор першого в новій українській літературі
Який художній засіб використано в уривку “Настане суд, заговорять і Дніпро, і гори..”
Ліричним відступом у поемі “Катерина “ Т.Шевченка є такий епізод :
Образ Прометея наявний у творі
“Повість минулих літ” - це
Хто написав твір ,,Тіні забутих предків''?
Як звали коханого Наталки -Полтавки?
На чому грав Лукаш з '' Мавки''?
Як звали дядька Лукаша з твору '' Мавка''?
В Умані встановлено пам’ятник очільникам козацько-селянського повстання – героям твору
Послідовність розгортання подій твору «Енеїда» дотримано в рядку
«Немає гіршої муки, як хворіти думками, а хворіють думки, позбавля- ючись природженого діла», – стверджує у своєму творі
Рядки Там у полі криниченька, Навколо пшениченька. Там женчики жали, Золоті серпи мали… узято з
Ознаки постмодернізму помітні в рядках
Співвіднесіть присвяту твору з його назвою.
Присвята
1 Любові всевишній
2 Кононівським полям
3 В.Жуковському
4 «Цвітові яблуні»
Назва твору
А «Три зозулі з поклоном»
Б «Contra spem spero!»
В «Я (Романтика)»
Г «Intermezzo»
Д «Катерина»
Співвіднесіть ім’я автора з уривком із його твору.
1 Пантелеймон Куліш
2 Іван Нечуй-Левицький
3 Панас Мирний
4 Іван Карпенко-Карий
Уривок твору
А «Як вода в Чорному морі не переведеться, поки світ сонця, так і в Січі до віку вічного не переведуться лицарі. З усього світу злітаються вони туди, як орли на недоступну скелю... От хоч би й мій побратим Чорногор, та не про його тепер річ. Чолом тобі, пане ясновельможний!»
Б «Для кого працював він, запрацював оцю землю, для кого обробляв її, як не на те, щоб колись їм обом полишити? Хто міг знати, як скінчиться ще час при жовнірах для старшого? Він справді там уже звикав... Хто міг знати, що його у війську іще ждало?»
В «А як вийдете за мене заміж – ібо ми вже з папінькою вашим сіє діло покончили, не знаю, як ви, – тоді не будете жать, найдеться друга робота, болєє благородная... і руки побіліють... А по вечорах я буду вам грать на гітарі. Буде весело!..»
Г «Піднялася знову буча та колотнеча... Не в одних Пісках, – гукали про той слушний час скрізь по Вкраїні, по всіх хуторах, селах... Одгукувався крик той по повітових городах... Сказано – всюди, де тільки темний, помучений кріпак, котрого цілі віки ніхто не питався нічого, котрий був волом, що переорював панські лани та засівав на панський прибуток, – скинув з себе панський ланцюг, дихнув волею...»
Д «Чого ж це ти, дочко, так розплакалась? Мабуть, дуже нудилась за Бієвцями та за нами, – говорила мати, – привикай, серце, до чужого села та до нової рідні. Адже ж люди якось звикають. Недурно ж кажуть: дівка, як верба: де посади, то прийметься».
До інтимної лірики належить вірш
За стилем твір «Лісова пісня» є
В уривку
О земле втрачена, явися
бодай у зболеному сні,
і лазурово простелися,
і душу порятуй мені
провідним художнім засобом є
«Не був жадний багатства – не на те гуцул жиє на світі,– саме плекання маржинки сповняло радістю серце. Як дитина для мами – такою була для нього худібка…» – сказано про
Проблему формування нації на основі біблійного сюжету висвітлено у творі
Зав’язкою твору «Мартин Боруля» є
«Були вони всі три панські й повиростали по панських дворах. Лушня був пана Совинського, а Пацюк та Матня – пана Польського, того самого, що й Чіпчин батько», – сказано про персонажів
Діалог
— То сватай Вівдю. Чим же Вівдя негарна? Говорить тонісінько, мов сопілка грає, а тиха, як ягниця.
— Тиха, як телиця. Я люблю, щоб дівчина була трохи бриклива, щоб мала серце з перцем…
відбувається між
Образ Івана Брюховецького з роману «Чорна рада» схарактеризовано в рядку
Зачинателем нової української прози називають
«Ти у мене одна, ти кров моя: чи захочу я тебе погубити? Убожество моє, старость силують мене швидше заміж тебе оддати... Я тобі не ворог. Правда, Петро – добрий парубок, та де ж він?» – звертається до дочки
Із «золотим словом» Святослав звертається до руських князів з метою
«Слава навіки буде з тобою, / Вольності отче, Богдане-герою!» – звертається до Богдана Хмельницького
На монументі, присвяченому Івану Котляревському, висічено рядки вірша
«Нема на світі України, / Немає другого Дніпра, / А ви претеся на чужину / Шукати доброго добра», – докоряє землякам
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома