У складі якої країни в 1920-1930-ті рр. перебували Північна Буковина, Південна Бесарабія?
Позначте офіційну назву території Східної Галичини, яку польська влада впровадила в 1920 р.
У якому ланцюжку позначені воєводства, що були утворені польською владою на території Східної Галичини (законом від 26 вересня 1922 р. польський уряд надав їм самоврядування)?
Позначте, які реальні наслідки для західноукраїнських земель мав поділ польським урядом у міжвоєнний період території країни на дві частини: «Польща А» та «Польща Б».
Реагуючи на полонізацію освіти, свідома українська інтелігенція Галичини заснувала у Львові університет (1921-1925 рр.).
Позначте його назву.
Яка подія, що стосувалася українського населення Польщі, відбулася у
1924 р.?
Позначте уривок з тексту, що стосується здійснення політики «пацифікації».
Позначте назву політичної сили (партії) в Галичині, для мети діяльності якої були характерні встановлення конституційно-демократичного ладу, боротьба за самостійну і соборну Україну мирними дозволеними засобами, а методами її боротьби були парламентська діяльність та інші легальні демократичні засоби.
Позначте рік і місце створення Організації українських націоналістів (ОУН).
Позначте основні положення інтегрального націоналізму, головним ідеологом якого був Д. Донцов.
Організація українських націоналістів в 1934 р. організувала і здійснила вбивство:
Використовуючи факти і характеристики, позначте українську політичну силу, яка була створена і діяла на території Польщі в міжвоєнний період:
а) мета діяльності - здобуття незалежності Соборної України;
б) соціальна база - колишні військові армій УНР і ЗУНР, студенти, молодь, інтелігенція;
в) методи боротьби - підпільна терористична діяльність, національна революція;
г) ставлення до СРСР, УРСР негативне.
Як склалася історична доля Закарпаття після розпаду Австро-Угорської імперії?
Позначте офіційну назву Закарпаття після підписання Тріанонського мирного договору в червні 1920 р.
Позначте одну з політичних течій Закарпаття в цей період, про яку йдеться в уривку з тексту.
«Симпатики цієї політичної течії в Закарпатті стверджували, що карпато-українці - це частина російського народу (представники старої місцевої інтелігенції та російських емігрантів), яка денаціоналізувалася під впливом певних історичних умов; вони утворили культурно-освітнє товариство «Общество Духновича».
Назвіть прізвище першого президента Карпатської України.
Позначте назву воєнізованої організації, створеної патріотичними силами для охорони Карпатської України.
Позначте назву повстання, що було спричинено румунською окупацією Бесарабії та відбулося наприкінці січня 1924
Позначте правильні твердження стосовно основних положень румунського закону «Про адміністративний устрій» (1925 р.).
1 ліквідація самоврядування українських громад і заміна врядування на цих територіях румунською адміністрацією;
2 збереження автономії для українського населення в деяких повітах з 1925 по 1938 рр,;
3 українські землі розглядалися як румунські провінції;
4 більшість українських земель у складі Румунії зберегли українські назви.
Позначте назву української політичної сили, що діяла на території Буковини; вона намагалася захищати права українців і зберігати лояльність до румунської влади, відстоювала легальні методи боротьби.
Установіть відповідність між термінами та їхніми визначеннями.
А пацифікація
1 назва польських колоністів на західноукраїнських і західнобі-лоруських землях, що перебували у складі Польщі в 1919-1939 рр.
Б парцелярія
2 офіційна назва масових репресій щодо українського населення в Галичині, проведених урядом Польщі восени 1930 р. за допомогою каральних загонів
В осадники
3 назва політичної течії на Закарпатті, Представники якої демонструють окремішність слов'янського населення краю, його відмінність від української нації
Г русинство
4 назва процедури поділу землі на дрібні ділянки
Установіть послідовність подій.
А державний переворот у Польщі, встановлення режиму «санації»;
Б створення Української військової організації;
В офіційне закріплення Східної Галичини за Польщею;
Г початок проведення політики «пацифікації» в Польщі.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома