Західноукраїнські землі в міжвоєнний період. Українські землі у складі Польщі

Додано: 25 березня 2022
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 258 разів
12 запитань
Запитання 1

У складі якої держави перебували землі позначені на карті цифрою 2 в міжвоєнний період.


варіанти відповідей

А. СРСР

Б. Румінії

В. Польщі

Г. Чехословаччини

Запитання 2

Сутність Організації українських націоналістів

варіанти відповідей

А. організація, метою якої було відновлення ЗУНР, використання всіх можливих методів, зокрема збройну допомогу СРСР, діяла легально.

Б. організація, метою якої була демократична Українська Народна Республіка, використання тільки мирних парламентських методів боротьби, діяла легально.

В. організація, метою якої було утворення Української Держави, на чолі з Павлом Скоропадським, використання мирних методів боротьби, йшла на компросис з Польшею, діяла полулегально.

Г. організація, метою якої було утворення Української самостійної соборної держави, використання мирних і немирних методів боротьби, зокрема тероризм, діяла нелегально.

Запитання 3

Єдиним загальним вищим навчальним закладом з українською мовою навчання на території Польщі від 1928 – 1929 рр була/був 1) ______, створена/створений з ініціативи 2) _______

варіанти відповідей

А. 1) Греко-католицька Львівська богословська академія; 2) Михайло Грушевський

Б. 1) Вища політехнічна школа - Львівська політехніка; 2) Йосип Сліпий

В. 1) Украінський університет у Львові; 2) Василь Мудрий

Г. 1) Греко-католицька Львівська богословська академія; 2) Андрей Шептицький

Запитання 4

Навіщо польський уряд у міжвоєний період передав частину українських земель польським військовим і цивільним осадникам?

варіанти відповідей

А. для розвитку сільського господарства Галичини та Західної Волині

Б. для поліпшення українсько-польських стосунків

В. для розвитку ринкових відносин у західноукраїнських землях

Г. для асиміляції українського населення і приборкання національного руху.

Запитання 5

Політика Польщі щодо Східної Галичини

варіанти відповідей

А. дотримання зобов’язань, взятих на Паризькій мирній конференції, збереження автономного статусу західноукраїнських земель у складі Польщі, рівні права українців та поляків

Б. дотримання зобов’язань, взятих на Паризькій мирній конференції, формальне збереження автономного статусу західноукраїнських земель у складі Польщі, порушення рівноправності українців і поляків

В. порушення зобов’язань, взятих на Паризькій мирній конференції, не надання автономного статусу західноукраїнським землям у складі Польщі та права українців на культурно-національну автономію

Г. часткове дотримання зобов’язань, взятих на Паризькій мирній конференції, не проголошення автономного статусу західноукраїнськиї земель у складі Польщі, надання культурно-національної автономії та рівних прав українців і поляків.

Запитання 6

Прочитайте уривок з програми політичної організації та вкажіть її керівника

«Український націоналізм є духовний і політичний рух,  зроджений з внутрішньої природи Української Нації в час її зусильної боротьби за підстави й цілі творчого буття. Для Української Нації в стані її політичного поневолення начальним постулатом є створення політично-правової організації, означеної Українська Самостійна Соборна Держава… В часі визвольної боротьби лишє національна диктатура, відтворена в ході національної революції, можє забезпечити внутрішню силу Української Нації та найбільшу її відпорність назовні».

варіанти відповідей
Запитання 7

Українське національно-демократичне об’єднання (УНДО) прагнуло

варіанти відповідей

1. відродити гасло «Україна для українців» та здійснити національну революцію

2. об’єднатися як з право- так і з ліворадікальними політичними силами

3. поширити вплив на українські культурно-освітні та господарські товариства й установи

використати конфлікт між Німеччиною та СРСР задля створення соборної України

утвердити державні права українців, забезпечити їхнє право жити власним життям.

Запитання 8

Установіть відповідність між термінами та їхніми тлумаченнями.

1. нормалізація

2. пацифікація

3. осадництво

4. асиміляція

 А. політика, спрямована на заперечення факту існування певної нації, а отже, відповідно її прав на культурне й державне самовизначення.

Б. добровільний або вимушений процес розчинення (втрати традицій, мови, культури тощо) народу (етносу) чи якоїсь його частини в середовище іншого

В. польська урядова політика масових репресій щодо українського населення Галичини вересня – жовтня 1930 року.

Г. політика врегулювання українсько-польських відносин, здійснена шляхом порозуміння між проводом УНДО і польським урядом у 1935 – 1938 рр.

Д. політика заселення польськими колоністами західноукраїнських та західнобілоруських земель, яку проводив уряд  Польщі в 1920 – 1939 роках

варіанти відповідей

1а 2в 3д 4б

1г 2в 3д 4б

1г 2д 3в 4а

1г 2а 3в 4б

Запитання 9

Установіть хронологічну послідовність подій:

А. створення Організації українських націоналістів (ОУН)

Б. визнання країнами Антанти входження Східної Галичини до складу Польщі

В. проведення польською владою акції паціфікації

Г. заснування Українського національно-демократичного об’єднання (УНДО)

 

варіанти відповідей

Б Г А В

Б А В Г

Г Б А В

В Б Г А

Запитання 10

10. Прочитайте уривок з праці історика Ореста Субтельного й укажить назву партії.

«Ліберальна партія, партія західноукраїнського «істеблішменту», виступали за конституційну демократію та незалежність України. Підтримувала політику «органічного розвитку» й аграрних реформ. Відностно гнучка за своєю тактика. Друкований орган – газета «Діло».


варіанти відповідей

А. Організація українських націоналістів

Б. Українське національно-демократичне об’єднання

В. Українська соціалістично-радикальна партія

Г. Український союз хліборобів-державників.

Запитання 11

11. Прочитайте рядки життєпису політичного діяча й укажіть його ім’я та прізвище.

«Роки життя – 1891 – 1938. Народився поблизу Львова. Навчався на юридичному факультеті Львівського університету. Воював у Першій світовій війні в складі австрійської армії. У Києві в 1917 р. став одним із засновників і командиром Галицько-Буковинського куреня Січових стрільців. У 1920 р. очолив УВО, а в 1929 р – ОУН. Убитий московським агентом у Роттердамі»

варіанти відповідей

А. Степан Бандера

Б. Євген Коновалець

В. Микола Лебідь

Г. Андрій Мельник

Запитання 12

12. Ознайомтеся зі джерелами та схарактерізуйте становище українського підприємництва у Польщі.

… Нафтові райони у Східній Галичині (поблизу Борислава й Дрогобича), які напередодні Першої світової війни досягнули значного прогресу, продукуючи майже 4% світового видобутку нафти, у міжвоєнному періоді ХХст. вже ніколи не повторили цих показників. Найвищий видобуток за часів польської адміністрації був досягнутий 1923 р. (737 тис. т), але становив лише третину від довоєнного максимуму. Згодом розпочалася світова економічна депресія й спад традиційних зовнішніх інвестицій, що синхронізувалося з поступовим виснаженням нафтових родовищ.  Відтак видобуток нафти суттєво скоротився. 1938 р. на нафтових родовищах Східної Галичини було вироблено менше половини від пікового показника 1923 р.

… Станом на 1939 р. кількість українських кооперативів порівняно з 1921 р. зросла в шестеро. Вони об’єднували майже 600 тис. осіб. Успішний кооперативний сектор економіки не лише спричиняв піднесення життєвого рівня українців, а й виступав меценатом їхньої культурної діяльності, розбудова якої, у свою чергу, сприяла зростанню й поширенню національного самоусвідомлення.

варіанти відповідей

А. відсутність українського підприємництва як такого зусиллями польської влади

Б. існування на високому рівні, польська влада дозволяла українське підприємництво, вважаючи його вигідним для держави, але тримала його у певних рамках

В. підприємницька ініціатива обмежена низкою законодавчих актів, лише кооперативи виявилися конкурентоспроможними і розвивалися нарівні з іноземним підприємництвом

Г. рівноправність українських і польських підприємців, можливість створювати власні фабрики, заводи, банки й успішно їх розвивати.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест