(Захист України 11 клас) Тема 5. Ліквідація наслідків надзвичайної ситуації

Додано: 27 лютого
Предмет: Захист України, 11 клас
10 запитань
Запитання 1

дуже потужний, зі швидкістю понад 20 м/с постійний вітер, що викликає великі руйнації на суші та хвилювання на морі. Тривалість їхньої дії складає від кількох годин до доби. Залежно від пори року і залучення до повітря різноманітного складу часток, розрізняють курні, безкурні, сніжні та шквальні.

варіанти відповідей

Буря (шторм)

Шквальні бурі

Ураган

Штиль

Запитання 2

Які цілі проведення аварійно-рятувальних робіт?

варіанти відповідей

ліквідація небезпечних чинників, що загрожують життю рятувальників

уникнення руйнувань та матеріальних збитків

знешкодження небезпечних чинників

 збереження здоров'я людей та захист населення

Запитання 3

це атмосферний вихор великої руйнівної сили. Найважливішими характеристиками є швидкість вітру, шлях його руху, розміри та будова. Багаторічні спостереження показують, що швидкість вітру перевищує 29 м/с (12 балів за шкалою Бофорта) і сягає, здебільшого, 30–50 м/с. Основними руйнівними чинниками цих небезпечних атмосферних явищ є: висока швидкість вітру; швидкісний напір та сила повітряного потоку, що обумовлює динамічний удар і має метальну дію; тривалість.

варіанти відповідей

Буря (шторм)

Шквальні бурі

Ураган

Штиль

Запитання 4

Оберіть стихійні лиха

варіанти відповідей

повені

пожежі

терористичні акти

війна

ураган

радіаційне забруднення

Запитання 5

Оберіть вірну послідовність дій при виконанні аварійно-рятувальних робіт (вказані не всі дії)

варіанти відповідей

локалізація зони НС - ліквідація небезпечних чинників - евакуація населення - надання допомоги постраждалим

виявлення та знешкодження вибухонебезпечних предметів - забезпечення громадського порядку - соціальний захист - організація аварійно-невідкладних робіт

розвідка зон проведення робіт - пошук та рятування постраждалих - прогнозування зони поширення НС - проведення першочергового ремонту

проведення першочергового ремонту - пошук постраждалих - прогнозування зон поширення НС - локалізація зони НС

Запитання 6

Чи використовують спеціально натренованих собак, які реагують на живих людей для визначення місць, де є постраждалі під уламками?

варіанти відповідей

так

ні

незнаю

Запитання 7

Після вивчення зони проведення робіт і характеру НС рятувальники вибирають оптимальний метод пошуку постраждалих. До основних методів пошуку постраждалих належать такі:

варіанти відповідей

візуальний, акустичний (звуковий), поверхнево-просторовий, опитування очевидців, пошук з повітря, тепловий, пошук з використанням тварин.

візуальний, акустичний (звуковий), прочісування місцевості, опитування очевидців, пошук слідами, зондування, пошук з використанням спеціальних приладів, тварин.

візуальний, вкусовий, опитування очевидців, пошук з використанням спеціальних приладів, тварин, пролом стіни.

візуальний, акустичний (звуковий), підкоп, зондування, опитування очевидців, пошук з повітря.

Запитання 8

завал ⎯ це хаотичне скупчення уламків будівельних конструкцій, меблів, обладнання, пошкоджених комунікацій тощо. Для визволення постраждалого рятувальники виконують роботи з проникнення в завал. Які є способи проникнення в завал?

варіанти відповідей

підкоп, пролом стіни, пролом стелі, траншея, шахта, штольня

підкоп, траншея, шахта, штольня

підкоп, пролом стіни, пролом стелі, шахта

пролом стіни, пролом стелі, шахта

Запитання 9

Після встановлення місця, де виявлено постраждалого, рятувальники, якщо це можливо, установлюють з ним контакт, під час якого необхідно з’ясувати:

варіанти відповідей

стан постраждалого, чи впливають на нього уламки та на які саме частини тіла

самопочуття постраждалого та як глибоко він перебуває

яка ситуація навколо нього, хто з людей є поруч, скільки їх, що відомо про їхнє місце перебування

 розповідати постраждалому, що робиться для його порятунку

Запитання 10

Як діяти в будинку, що горить:

варіанти відповідей

для захисту від диму і чадного газу необхідно дихати через зволожену тканину

виходити із осередку пожежі необхідно в той бік, звідки дме вітер

якщо загорівся ваш одяг, падайте на землю і перевертайтесь, щоб збити полум’я

під час гасіння пожежі використовуйте вогнегасники, пожежні гідранти, а також воду, пісок, землю, ковдри

якщо горить електричне обладнання або проводка, вимкніть рубильник або вимикач, а потім починайте гасити вогонь

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест