збудливі тканини

Додано: 5 червня 2023
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 398 разів
25 запитань
Запитання 1

Під час генерації потенціалу дії збудливість змінюється. Що характерно для абсолютної рефрактерності?


варіанти відповідей

Закриття натрієвих потенціалзалежних каналі

Підвищена збудливість

Відсутність збудливості



інактивація натрієвих потенціалзалежних каналів



Запитання 2

Як зміняться нижченаведені показники за умов зниження збудливості нерву?


варіанти відповідей

Пороговий потенціал зменшиться



Хронаксія збільшиться



Хронаксія зменшиться



Лабільність зменшиться



Запитання 3

 Що з наведеного призведе до гіперполяризації мембрани? (3 правильні)

варіанти відповідей

зменшення виходу іонів К+ з клітини

Гіпокаліємія



збільшення входу іонів Na+ в клітину



збільшення входу іонів Са2+ в клітину



 збільшення входу іонів СІ- в клітину

Запитання 4

Мембранний протенціал спокою (МПС) нервового волокна:

варіанти відповідей

Зумовлений переважно транспортом іонів K+ з клітини



Зумовлений переважно транспортом іонів Cl- в клітину



Зумовлений асиметричним розподілом іонів по обидві сторони мембрани



Зумовлений переважно транспортом іонів Na+ в клітину



Na+/K + помпа не відіграє ніякої ролі у MПC



Запитання 5

Для потенціалу дії характерно:

варіанти відповідей

Починається з деполяризації, зумовленої транспортом іонів Nа+ в клітину



Підпорядковування закону «все або нічого»



Підвищена збудливість

Пропорційний величині стимулу



Амплітуда ПД залежить від сили подразника



Запитання 6

Якщо мембранний потенціал становить -50мВ, то натрієві потенціал залежні канали:

варіанти відповідей

M і h відкриті

Активовані



дезактивовані

M і h закриті

Запитання 7

За яких умов буде спостерігатись деполяризація мембрани?


варіанти відповідей

Збільшення входу іонів Cl- вклітину

Зменшення активності Na+ / K+ -АТФази

Зменшення входу іонів Na+в клітину


Збільшення виходу іонів K+з клітини


Зменшення виходу іонів K+з клітини


Запитання 8

На нервове волокно подіяли подразником надпорогової сили тривалістю пороговий час. За яких умов у відповідь на дію цього подразника нервове волокно не генеруватиме потенціал дії?


варіанти відповідей

Впродовж відносного рефракторного періоду



Під час інактивації натрієвих потенціал залежних



Під час закриття калієвих потенціал залежних каналів



Під час початкової деполяризації



Впродовж абсолютного рефракторного періоду



Запитання 9

В експериментальних дослідженнях під впливом серцевого глікозиду зменшилась активність Na+/К+-АТФази. Як за цих умов зміниться внутрішньоклітинна концентрація Na+ і величина мембранного потенціалу (МП)?


варіанти відповідей

MПC нe зміниться



Концентрація Na+ збільшиться

Концентрація Na+ зменшиться

МП збільшиться



 МП зменшиться



Запитання 10

Які з наведених тверджень щодо локальної відповіді та потенціалу дії є правильними?


варіанти відповідей

Для потенціалу дії характерна підвищена збудливість


Локальна відповідь пропорційна величині стимулу

Потенціал дії пропорційний величині стимулу


Потенціал дії підпорядковується закону «все або нічого»


 Для локальної відповіді характерна абсолютна рефрактерність


Запитання 11

У позаклітинній рідині зросла концентрація іонів калію. Як це вплине на транспорт іонів калію та величину мембранного потенціалу спокою (МПС) клітин?


варіанти відповідей

MПC не змінюється

Зменшення MПC

Збільшення потоку дифузії калію з клітин

Зменшення потоку дифузії калію з клітин

Збільшення МПС

Запитання 12

На кінцевій пластинці м’язового волокна ацетилхолін призводить до:

(3 правильні)

варіанти відповідей

відкриває канали в кінцевій пластинці, які пропускають як іони Na, так і іони K

відкриває канали в кінцевій пластинці, які пропускають іони K

Деполяризації мембрани

Скорочення м'яза


реполяризація

Запитання 13

Які з наведених процесів відбуваються на пресинаптичній мембрані нервово-м’язового синапса?

варіанти відповідей

Гіперполяризація

Вхід Na+ і вихід K+ через ліганд залежні канали

Вивільнення АХ шляхом екзоцитозу

Вхід Ca2+ через Ca2+ потенціал залежні канали

Вхід Ca2+ через Ca2+ ліганд залежні канали

Запитання 14

Демієлінізація нервових волокон призводить до:


варіанти відповідей

Припинення проведення нервового імпульсу

Зниження швидкості проведення нервового імпульсу

Збільшення швидкості проведення нервового імпульсу

Порушення ізольованості проведення нервового імпульсу

Запитання 15

Що запобігає накопиченню ацетилхоліну в синаптичній щілині

варіанти відповідей

Гідроліз ацетилхоліну ферментом ацетилхолінестеразою

 Активний транспорт ацетилхоліну до пресинаптичної мембрани

Ацетилхолін

Дифузія норадреналіну в постсинаптичну мембрану

Норадреналін

Запитання 16

Як зміниться збудливість і швидкість проведення збудження нервовим волокном

варіанти відповідей

Збудливість нервового волокна зменшиться

Швидкість проведення збудження зменшиться

Збудливість нервового волокна збільшиться

Швидкість проведення збудження збільшиться

Збудливість нервового волокна не зміниться



Запитання 17

 В експерименті на ізольований нервово-м’язовий препарат подіяли помірною дозою курареподібної речовини. Це призведе до:

варіанти відповідей

Зменшення вивільнення нейромедіатора з пресинаптичної мембрани нервово- м'язового синапса

Блокування передачі збудження через нервово-м'язовий синапс

3меншення амплітуди потенціалу кінцевої пластинки

Збільшення амплітуди мініатюрного потенціалу кінцевої пластинки



Збільшення вивільнення нейромедіатора з пресинаптичної мембрани нервово-м’язового синапса

Запитання 18

Як впливають на амплітуду і тривалість потенціалу кінцевої пластинки (ПКП) нервово-м’язового синапса інгібітори ацетилхолінестерази?

варіанти відповідей

Підвищують амплітуду ПКП

Зменшують амплітуду



Підвищують тривалість ПКП

Зменшують тривалість

Амплітуда не змінюється

Запитання 19

Ацетилхолін в нервово-м’язовому синапсі:

варіанти відповідей

діє через Н-холінорецептори на постсинаптичній мембрані

розщеплюється під впливом моноамінооксидаз

передає гальмування

передає збудження

Запитання 20

Під час фази деполяризації потенціалу дії нейрона

варіанти відповідей

внутрішня поверхня мембрани стає менш негативною

 внутрішня поверхня мембрани стає більш негативною

Відбувається вихід натрію з клітини

Відбувається вихід калію з клітини

Відбувається вхід натрію в клітину

Запитання 21

Як зміняться нижченаведені показники за умов зниження збудливості нерву?


варіанти відповідей

Пороговий потенціал зменшиться



Хронаксія збільшиться



Хронаксія зменшиться



Лабільність зменшиться



Запитання 22

Які з наведених процесів відбуваються на кінцевій пластинці м’язового волокна?

варіанти відповідей

Гіперполяризація кінцевої пластинки м’язового волокна

 Відкриття ліганд залежних каналів, через які транспортується К+

Відкриття ліганд залежних каналів, через які транспортується Na+

Деполяризація кінцевої пластинки м’язового волокна

Відкриття ліганд залежних каналів, через які транспортуються Калій і Натрій

Запитання 23

Збудження нервовими волокнами в організмі людини поширюється:

варіанти відповідей

Бездекрементно

В одному напрямку

у двох напрямках

антидромно

Із зменшенням амплітуди

Запитання 24

8-річний чоловік потрапив до відділення швидкої допомоги зі скаргами на проблеми з ковтанням і зором. Пацієнт повідомив, що 3 години перед цим куштував м’ясні консерви власного приготування. Наслідком яких процесів може бути порушення ковтання у цього чоловіка?


варіанти відповідей

Дії ботулінового токсину

Деполяризації постсинаптичної мембрани нервово-м’язового синапса

Гіперполяризації постсинаптичної мембрани нервово-м’язового синапса

Порушення вивільнення нейромедіатора з пресинаптичної мембрани

Порушення постсинаптичних процесів нервово-м’язового синапса

Запитання 25

Які з наведених процесів відбуваються у поперечно-посмугованих м’язових волокнах після зв'язування Са2+ з тропоніном С?


варіанти відповідей

утворення акто-міозинових містків

зміщення головок міозину на 45’ і ковзання актину в міжміозиновий простір

деполяризація сарколеми

деполяризація Т-трубочок

вихід Са2+ з цистерн СПР

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест