Життя та творчість Т.Шевченка 8 клас

Додано: 5 листопада 2020
Предмет: Українська література, 8 клас
20 запитань
Запитання 1

Навчальний заклад, який закінчив Т. Шевченко

варіанти відповідей

Київський університет

Петербурзька академія мистецтв

Черкаський національний університет

Києво-Могилянська академія

Запитання 2

Роки життя і місце народження Т.Г.Шевченка:

варіанти відповідей

1769-1838 р.р., с. Чорнухи на Полтавщині;

1800-1850 р.р., м. Київ;

1796-1888 р.р., м. Львів;

1814-1861 р.р., с. Моринці на Черкащині.

Запитання 3

Назвіть автобіографічний твір Т.Шевченка:


варіанти відповідей

«Тополя»;

«Мені тринадцятий минало».

«Доля»;

«Заповіт»;

Запитання 4

Яка важлива подія відбулася 1838р. в житті Т.Шевченка?

варіанти відповідей

викуп з кріпацтва

вихід «Кобзаря»

вступ до Академії мистецтв   

арешт у справі Кирило-Мефодіївського товариства

Запитання 5

У творі "Мені однаково..." ліричного героя турбує

варіанти відповідей

збереження мови

дотримання народних традицій

доля України

проблема виховання

Запитання 6

Народнопісенні образи, що перегукуються з нелегкою долею України, мотиви суму, самотності відтворено в поезії

варіанти відповідей

"Мені однаково..."

"Думи мої, думи мої..."

"Ой три шляхи широкії..."

"Заповіт"

Запитання 7

Який художній засію наявний в уривку вірша "Думи мої, думи мої...":

Прилітайте, сизокрилі

Мої голуб'ята,

Із-за Дніпра широкого

У степ погуляти...

варіанти відповідей

епітет

анафора

гіпербола

літота

Запитання 8

До циклу "В казематі" НЕ належить вірш Т.Шевченка

варіанти відповідей

"Садок вишневий"

"Ой три шляхи широкії..."

"Мені онаково..."

"Думи мої, думи мої..."

Запитання 9

Укажіть, що символізує шлях у поезії Т.Шевченка "Ой три шляхи широкії..."

варіанти відповідей

дорогу (шлях)

долю

творчість

добрі справи

Запитання 10

За жанром поезія "Мені однаково..."

варіанти відповідей

пейзажна лірика

поема

медитація

інтимна лірика

Запитання 11

Скількі поезій входить до циклу "В казематі"

варіанти відповідей

12

13

14

15

Запитання 12

Т.Шевченко був заарештований:

варіанти відповідей

у 1845 р. за неадекватну поведінку на царському прийомі;

у 1838 р. за сатиричний портрет царя;

у 1847 р. за участь у діяльності Кирило-Мефодіївського братства та за сатиричну поему "Сон" ( " У всякого своя доля...")

за підготовку збройного повстання проти царя.

Запитання 13

11. Осмилюючи зміст поезії «Мені однаково, чи буду», з повним правом її можна вважати:

варіанти відповідей

а) дипломатичною угодою з майбутнім

б) ораторською промовою

в) полілогом

г) зверненням-попередженням

Запитання 14

13. У якій послідовності слід розмістити життєві події Великого Кобзаря?

1.Останні роки життя

2.Третя подорож Україною

3. Звільнення із заслання

4. Друга подорож Україною

5. Перша подорож Україною

6. Викуп з кріпацтва

7. Другий арешт і заслання

8. Перший арешт і заслання

9. Навчання в Академії мистецтв

10. Навчання у дяка

варіанти відповідей

а) 10, 8, 5, 3, 2, 1, 6, 4, 7, 9

б) 10, 6, 9, 5, 4, 8, 7, 3, 2,1

в) 6, 10, 5, 4, 8, 7, 3, 9, 2, 1 

Запитання 15

Це була остання книга Т.Г. Шевченка, видана власним коштом.

варіанти відповідей

"Кобзар"

"Чорнові нотатки"

"Буквар"

Запитання 16

У цих рядках наявні такі художні засоби:

Як Україну злії люде

Присплять, лукаві, і в огні

Її, окраденую, збудять…


варіанти відповідей

Метафора, паралелізм, звертання

метафора, епітет, інверсія (непрямий порядок слів)

анафора, порівняння, постійні епітети

гіпербола, епіфора, портрет

Запитання 17

Які характеристики до поезії "Мені однаково" є правильними:

варіанти відповідей

1.Час та місце написання: Санкт-Петербург, квітень 1840 р.

2. Лірика: інтимна

3. Тема: ставлення до особистої долі та долі рідного краю.

4. Художні образи: ліричний герой, Україна, нащадки.

5. Ідея: кожна людина повинна мати активну громадянську позицію, кожна людина повинна перейматися долею рідного краю.



1.Час та місце написання: Санкт-Петербург, квітень 1847 р.

2. Лірика: пейзажна

3. Тема: ставлення до особистої долі та долі рідного краю.

4. Художні образи: ліричний герой, Україна, рідна Звенигородщина.

5. Ідея: кожна людина повинна мати активну громадянську позицію, кожна людина повинна перейматися долею рідного краю.


1.Час та місце написання: Санкт-Петербург, квітень 1847 р.

2. Лірика: громадянсько-філософська

3. Тема: ставлення до особистої долі та долі рідного краю.

4. Художні образи: ліричний герой, Україна, нащадки.

5. Ідея: кожна людина повинна мати активну громадянську позицію, кожна людина повинна перейматися долею рідного краю.


1.Час та місце написання: Санкт-Петербург, квітень 1847 р.

2. Лірика: інтимна

3. Тема: туга за рідними людьми.

4. Художні образи: ліричний герой, старенька мати, нащадки.

5. Ідея: кожна людина повинна мати активну громадянську позицію, кожна людина повинна перейматися долею рідного краю.


Запитання 18

такі мотиви (тобто підтеми) є у поезії "Ой три шляхи широкії"

варіанти відповідей

мотив радості, мотив розлуки, мотив любові до Батьківщини

мотив розлуки, мотив трагічного тяжкого життя, мотив страждання

мотив поневолення, мотив поневіряння, мотив нещасного кохання

мотив нещасного кохання, мотив розлуки з дитиною.

Запитання 19

Які народнопоетичні образи-символи зустрічаються у поезії "Ой три шляхи широкії"

варіанти відповідей

калина, тополя, явір, ясен, терен

місяць, калина, дуб, степ

вітер, барвінок, верба

явір, калина, кінь, туман

Запитання 20

Які особливості поезії "Ой три шляхи широкії" вказують на те, що вона має фольклорну основу

варіанти відповідей

тому що поезія належить до громадянської лірики

тому що це розповідь про трьох братів і матір

у поезії є паралелізм

поезія містить народнопоетичні образи-символи і народнопоетичні мотиви

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест