ЗНО 2021. ЛІТЕРАТУРА 2 варіант

Додано: 2 липня 2020
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 113 разів
24 запитання
Запитання 1

Слова Олександра Довженка «О українська земле, як укривавилась ти! Ріки кров’ю поналивано, озера – слізьми та жалем. Байраки й переправи трупом запалися… Степи гнівом утоптано, та прокляттям, та тугою й жалем…» перегукуються зі ставленням до рідної землі автора твору

варіанти відповідей

«Енеїда»

«Модри Камень»

«Слово про похід Ігорів»

«Камінний хрест»

«Тіні забутих предків»

Запитання 2

Зразком усної народної творчості є рядки

варіанти відповідей

Сіла край серденька – / То його миленька…

Я закохавсь в гучних віках, / Я волю полюбив державну…

А вона, як мрія сну / Чарівна, / Сяє вродою святою…

Чого звертаєш ти до мене / Чудові очі ті ясні..?

Може, квіти зійдуть – і настане / Ще й для мене весела весна…

Запитання 3

Засудження загарбницької політики Російської імперії – ідея твору

варіанти відповідей

«Слово про похід Ігорів»

«Чорна рада»

«Захар Беркут»

«Кавказ»

«Модри Камень»

Запитання 4

У творі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» селяни не довірили Чіпці пасти громадську отару, бо

варіанти відповідей

він пристав до «лихого товариства»

його мати конфліктувала з односельцями

вважали його молодим і ненадійним

той злякався вовка, який викрав ягнятко

хлопця мали віддати в рекрути

Запитання 5

Наказний гетьман, вірний послідовник політики Богдана Хмельницького, шляхетний, мужній – так можна схарактеризувати

варіанти відповідей

Івана Іскру

Івана Брюховецького

Якима Сомка

Мартина Пушкаря

Івана Шрама

Запитання 6

Рядки з пісні Чути: кру-кру-кру, / В чужині умру, / Заки море перелечу, / Крилонька зітру суголосні з проблематикою твору

варіанти відповідей

«Камінний хрест»

«Valse melancolique»

«Я (Романтика)»

«Захар Беркут»

«Тіні забутих предків»

Запитання 7

Прочитайте фрагмент тексту, у якому пропущено окремі слова.

«Поема … – самобутній і глибоко національний твір, де стародавніх … переодягнено в жупани й кобеняки українського козацтва ХVІІІ століття, у каптани й мундири тодішнього чиновництва, де широким пензлем змальовано побут тогочасного панства, що замінило собою … олімпійців».

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

Котляревського; троянців і латинян; Вергілієвих

Шевченка; молдаван і фінів; Горацієвих

Франка; татар і монголів; Гомерових

невідомого автора; половців; Овідієвих

Лесі Українки; греків і римлян; Геродотових

Запитання 8

Схема містить ключові образи поезії

варіанти відповідей

«Страшні слова, коли вони мовчать…»

«О слово рідне! Орле скутий!..»

«Contra spem spero!»

«Наша мова»

«De libertate»

Запитання 9

Словами «Я душу дав тобі? А тіло збавив! / Бо що ж тепера з тебе? Тінь! Мара!..» звертається

варіанти відповідей

Іван до Катерини

Чіпка до Галі

Лаврін до Мелашки

Іван до Марічки

Лукаш до Мавки

Запитання 10

Україно, ти моя молитва, / Ти моя розпука вікова…

Гримотить над світом люта битва / За твоє життя, твої права… –

стверджує ліричний герой поезії

варіанти відповідей

Тараса Шевченка

Івана Франка

Олександра Олеся

Павла Тичини

Василя Симоненка

Запитання 11

Ознаки постмодернізму притаманні рядкам

варіанти відповідей

«Живемо нині під знаком печального слова «після». Вірні своїй природі та технології, не хочемо усвідомити, що то можливий кінець, але так воно випливає з усіх навколишніх прикмет, знаків і натяків. Ступінь за ступенем робимося дедалі посвяченішими у велике безглуздя повторів і самоповторів»

«Як я малим збирався навесні / Піти у світ незнаними шляхами, Сорочку мати вишила мені / Червоними і чорними нитками. / Два кольори мої, два кольори, / Оба на полотні, в душі моїй оба, / Два кольори мої, два кольори: / Червоне – то любов, а чорне – то журба»

«І крізь папери, крізь перо, / Крізь дні буденні – богоданно / Рокоче запорозька кров / Міцних поплічників Богдана – / Тих отаманів курінних, що під гармати революцій / Уміли кинуть п’яний сміх В скривавлене обличчя – муці»

«На кого посміла знятись / Зрадника рука? – / Квітне сонце, грає вітер І Дніпро-ріка… / На кого завзявся Каїн? / Боже, покарай? –/ Понад все вони любили / Свій коханий край»

«Як понесе з України / У синєє море / Кров ворожу… отоді я / І лани і гори – / Все покину і полину / До самого Бога / Молитися… а до того Я не знаю Бога. / Поховайте та вставайте, / Кайдани порвіте / І вражою злою кров’ю / Волю окропіте»

Запитання 12

«Сміхом крізь сльози» можна схарактеризувати зображене в обох творах рядка

варіанти відповідей

«Бджола та Шершень» і «Кайдашева сім’я»

«Мартин Боруля» і «Чорна рада»

«Я (Романтика)» і «Бджола та Шершень»

«Три зозулі з поклоном» і «Я (Романтика)»

«Кайдашева сім’я» і «Мартин Боруля»

Запитання 13

«Торкнувся склянки білими вустами. / Повільно пив. І випив. І погас. / О сонце, сонце, промінь мій останній! / Оце і є вся правдонька про нас…», – розповідає про свого коханого

варіанти відповідей

Софія Дорошенко

Маруся Чурай

княгиня Ольга

Маруся Богуславка

Леся Череванівна

Запитання 14

Справжнє ім’я автора, який розповів про українську родину Сірків із Зеленого Клину, –

варіанти відповідей

Іван Левицький

Панас Рудченко

Іван Тобілевич

Микола Фітільов

Іван Лозов’ягін

Запитання 15

Композиційною особливістю твору «Зачарована Десна» є

варіанти відповідей

дві кульмінаційні вершини

двоплановість зображення

наявність прологу

розповідь від третьої особи

відсутність діалогів

Запитання 16

Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.

В руках ціпок, за поясом сопілка –

На тлі шляхів знайомий силует.

Це йде мислитель, вчитель і поет,

Бо в далеч кличе звабниця мандрівка.

 

Увесь народ – його сім’я велика.

Вітчизни небо – це його намет.

Хоч тілом він похилий очерет –

Душа небес торкнулась сонцелика.

 

Степи прокреслив вільним летом птиці,

Скарби розсіяв золотим крилом.

Напившись мудрості з джерел криниці,

 

Він сам пролився світлим джерелом.

Тоді й тепер, в погоду і негоду,

Він б’є ключем з душі свого народу.

Рядки

Увесь народ – його сім’я велика. / Вітчизни небо – це його намет.

Хоч тілом він похилий очерет – / Душа небес торкнулась сонцелика

суголосні із життєвою позицією героя твору

варіанти відповідей

«Мойсей»

«Contra spem spero!»

«Я (Романтика)»

«Модри Камень»

«Intermezzo»

Запитання 17

Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.

В руках ціпок, за поясом сопілка –

На тлі шляхів знайомий силует.

Це йде мислитель, вчитель і поет,

Бо в далеч кличе звабниця мандрівка.

 

Увесь народ – його сім’я велика.

Вітчизни небо – це його намет.

Хоч тілом він похилий очерет –

Душа небес торкнулась сонцелика.

 

Степи прокреслив вільним летом птиці,

Скарби розсіяв золотим крилом.

Напившись мудрості з джерел криниці,

 

Він сам пролився світлим джерелом.

Тоді й тепер, в погоду і негоду,

Він б’є ключем з душі свого народу.

За жанром цей твір є

варіанти відповідей

посланням

піснею

сонетом

баладою

думою

Запитання 18

Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.

В руках ціпок, за поясом сопілка –

На тлі шляхів знайомий силует.

Це йде мислитель, вчитель і поет,

Бо в далеч кличе звабниця мандрівка.

 

Увесь народ – його сім’я велика.

Вітчизни небо – це його намет.

Хоч тілом він похилий очерет –

Душа небес торкнулась сонцелика.

 

Степи прокреслив вільним летом птиці,

Скарби розсіяв золотим крилом.

Напившись мудрості з джерел криниці,

 

Він сам пролився світлим джерелом.

Тоді й тепер, в погоду і негоду,

Він б’є ключем з душі свого народу.

У творі йдеться про автора рядків

варіанти відповідей

«Для нас вона в світі єдина, одна / В просторів солодкому чарі…»

«Хто ж бо зневажить страшну її сталь? / Той, в кого совість, як чистий кришталь»

«Та прийде час, і ти огнистим видом / Засяєш у народів вольних колі…»

«Я візьму той рушник, простелю, наче долю, / В тихім шелесті трав…»

«Господи, гніву пречистого / благаю – не май за зле. /Де не стоятиму – вистою…»

Запитання 19

Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.

В руках ціпок, за поясом сопілка –

На тлі шляхів знайомий силует.

Це йде мислитель, вчитель і поет,

Бо в далеч кличе звабниця мандрівка.

 

Увесь народ – його сім’я велика.

Вітчизни небо – це його намет.

Хоч тілом він похилий очерет –

Душа небес торкнулась сонцелика.

 

Степи прокреслив вільним летом птиці,

Скарби розсіяв золотим крилом.

Напившись мудрості з джерел криниці,

 

Він сам пролився світлим джерелом.

Тоді й тепер, в погоду і негоду,

Він б’є ключем з душі свого народу.

Ключовими до ідейного змісту поезії є всі слова рядка

варіанти відповідей

сопілка, море, скарби, джерело

поет, небо, душа, простори

учитель, очерет, душа, птах

шляхи, криниця, погода, негода

мислитель, мандрівка, народ, мудрість

Запитання 20

Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.

В руках ціпок, за поясом сопілка –

На тлі шляхів знайомий силует.

Це йде мислитель, вчитель і поет,

Бо в далеч кличе звабниця мандрівка.

 

Увесь народ – його сім’я велика.

Вітчизни небо – це його намет.

Хоч тілом він похилий очерет –

Душа небес торкнулась сонцелика.

 

Степи прокреслив вільним летом птиці,

Скарби розсіяв золотим крилом.

Напившись мудрості з джерел криниці,

 

Він сам пролився світлим джерелом.

Тоді й тепер, в погоду і негоду,

Він б’є ключем з душі свого народу.

У кожній строфі твору є

варіанти відповідей

порівняння

анафора

гіпербола

метафора

антитеза

Запитання 21

Увідповідніть назву твору з прислів’ям, що розкриває його ідею.

1 «Наталка Полтавка»

2 «Кайдашева сім’я»

3 «Мойсей»

4 «Intermezzo»

А Де багато господинь, то ту хату хоч покинь.

Б Воля дорожча за життя.

В Де чоловік старий, а жінка молода – там рідко згода бува.

Г Робота дратує, а природа лікує.

Д Роботящі руки гори вернуть.

варіанти відповідей

1В 2А 3Б 4Г

1А 2В 3Б 4Г

1В 2Б 3А 4Г

1В 2А 3Г 4Б

1В 2А 3Б 4Д

Запитання 22

Увідповідніть назви творів, що належать до одного літературного жанру.

Назва твору

1 «Катерина»

2 «Ви знаєте, як липа шелестить…»

3 «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

4 «Кайдашева сім’я»

Назва твору

А «Захар Беркут»

Б «Чого являєшся мені у сні?..»

В «Мойсей»

Г «Чорна рада»

Д «Три зозулі з поклоном»

варіанти відповідей

1В 2Б 3Г 4А

1Б 2В 3Г 4А

1В 2Г 3Б 4А

1В 2Б 3А 4Г

1В 2Б 3Г 4Д

Запитання 23

Увідповідніть назву твору з його художніми образами.

Назва твору

1 «Сом»

2 «Чари ночі»

3 «Пам’яті тридцяти»

4 «Лебеді материнства»

Художні образи

А сани, місяць, Дукля

Б весна, Фауст, молодість

В казка, син, Батьківщина

Г Оскіл, пан, гуси

Д українці, цвіт, Каїн

варіанти відповідей

1Г 2Б 3Д 4В

1Б 2Г 3Д 4В

1Г 2Д 3Б 4В

1Г 2Б 3В 4Д

1Г 2Б 3Д 4А

Запитання 24

Увідповідніть ім’я автора з уривком його твору.

Автор

1 Валер’ян Підмогильний

2 Юрій Яновський

3 Олесь Гончар

4 Григір Тютюнник

Уривок

А «Я виходжу з-за клубу в новенькому дешевому костюмі (три вагони цегли розвантажив з хлопцями-однокурсниками, то й купив) і з чемоданчиком у руці. І перше, що бачу – хату Карпа Яркового. А перед нею – молоденька сосна рівними рядочками на жовтому піску…»

Б «Наші кроки в кіно були спробами дитини, що вчиться ходити. Батьки наші винайшли фотографію. Ми цю фотографію пристосували до фіксування руху. Віддрукувавши позитиви, ми рухали їх перед щілиною в картоні…»

В «Моя мати – наївність, тиха жура і добрість безмежна. (Це я добре пам’ятаю!). І мій неможливий біль, і моя незносна мука тепліють у лампаді фанатизму перед цим прекрасним печальним образом…»

Г «Через кілька днів своєї розпачливої самотності він силоміць вирядився до інституту. Так, стипендію йому призначили. Й, замість радіти, він ображено подумав: вісімнадцять карбованців! Казали – двадцять п’ять. А сам він потай надіявся ще на більше…»

Д «Боязко й недовірливо відчинилися двері. Я зайшов до кімнати, тримаючи автомат напоготові. Натиснув ліхтарик, і в смузі електричного сяйва завмерла біля столу злякана мати, а ти біля високого ліжка застигла в подиві, закриваючи груди розпущеними косами…»

варіанти відповідей

1Г 2Б 3Д 4А

1Б 2Г 3Д 4А

1Г 2Д 3Б 4А

1Г 2Б 3А 4Д

1Г 2Б 3Д 4В

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест