Рядки Чогось мені, козаченьки, Мед-вино не п’ється: Десь-то син мій, Морозенко, З татарами б’ється! узято з
Рефреном у вірші «Всякому місту – звичай і права» є рядки
Першим твором нової української літератури є
Зав’язкою твору «Маруся» є
Рядки То покритка попідтинню З байстрям шкандибає, Батько й мати одцурались, Й чужі не приймають… суголосні з долею героїні твору
Поєднання історичної та любовної сюжетних ліній стало взірцем для написання твору
На прощу до Києва вирушають героїні обох творів у рядку
Ідея соборності України, пошуки суспільної сили, спроможної згуртувати й об’єднати націю, характерні для обох творів у рядку
«Апеляція! Та таку апеляцію напишіть, щоб у Красовського в носі закрутило, щоб йому свербіло!.. Я грошей не пожалію, аби мені Красов- ського в острог посадить...» – вигукує персонаж твору, у якому батько
Відчуття ліричного героя себе частинкою свого нескореного славетного народу згадано у рядку
У рядках поезії Андрія Малишка І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала, І рушник вишиваний на щастя, на долю дала... ужито
«Суперечність між одвічним ідеалом любові й тим беззастережним служінням абстрактній ідеї, доктрині, яке, мов ненаситний молох, зрештою вимагає зректися всього людського», розкрито у творі
«Йду поміж люди. Душа готова, струни тугі, наладжені, вона вже грає...» – розмірковує оповідач твору
У висловлюванні Василя Стуса «Його доля воістину трагічна. В історії світової літератури, мабуть, не знайдеться іншого такого прикладу, коли б поет віддав половину свого життя високій поезії, а половину – нещадній боротьбі зі своїм обдаруванням» ідеться про
На фото зображено персонажів твору
Рядки З поетичних бомбосховищ Виліз рій нових страховищ: Небурак і Антрухович, Риммарук, Б’уряк, Мал-кович… є прикладом
В уривку "Ясна, майже попеляста блондинка, з правильними рисами і дуже живими блискучими очима. Збудована була прегарно". сказано про
Поет-емігрант є автором вірша
Словами «А ще думаю: “Чому вони не одружилися, так одне одного чуючи?” “Тоді не було б тебе…” – шумить велика “татова” сосна» закінчується твір
Події в романі «Маруся Чурай» розгортаються в такій послідовності
Увідповідніть справжнє прізвище автора з персонажами його твору.
Справжнє прізвище автора
1 Іван Левицький 2 Григорій Квітка 3 Іван Тобілевич 4 Іван Лозов’ягін
Персонажі твору
А Марися та Степан Борулі
Б Омелько та Маруся Кайдаші
В Наум та Настя Дроти
Г Наталка та Гриць Сірки
Д Меланія та Михайло Черевані
Поєднайте рядки того самого поетичного твору.
Уривок твору
1 «Народився Бог на санях в лемківськім містечку Дуклі...»
2 «Ради тебе перли в душі сію Ради тебе мислю і творю…»
3 «Я на гору круту крем’яную Буду камінь важкий підіймать…»
4 «Сміються, плачуть солов’ї І б’ють піснями в груди...»
Уривок твору
А «Буду жити, поки жити Мені дозволить дух життя!»
Б «Маю я святе синівське право З матір’ю побуть на самоті…»
В «У долоні у Марії місяць – золотий горіх...»
Г «Відбились зорі у воді, Летять до хмар тумани…»
Д «Може, квіти зійдуть – і настане Ще й для мене весела весна…»
Співвіднесіть художні образи з назвою поетичного твору.
Художні образи
1 «незнані шляхи», «щасливі і сумні дороги»
2 «мули нешвидкі», «ясний сад»
3 «старі гаї», «місячні весняні ночі»
4 «росяниста доріжка», «солов’їні гаї»
Назва твору
А «Пісня про рушник»
Б «Ви знаєте, як липа шелестить...»
В «Задивляюсь у твої зіниці…»
Г «Два кольори»
Д «У теплі дні збирання винограду»
Співвіднесіть ім’я митця з висловлюванням про нього.
Митець
1 Іван Франко
2 Тарас Шевченко
3 Іван Нечуй- Левицький
4 Іван Котляревський
Висловлювання
А «У своєму творі поет повертає вас лицем до вічних аксіом (“Нема на світі України, Немає другого Дніпра… В своїй хаті своя правда…”) і нагадує нам вічні біблійні кари за переступ і зраду їх…»
Б «Поет висловлює впевненість у відродженні національної самосвідомості й гідності поневоленого, але не скореного великого європейського народу, щаслива будучина асоціюється в поета з колом “вольних народів”, де засяють і українці, де наш люд буде “хазяїном домовитим”…»
В «Та особливо його зацікавили горяни – люди з “багатою фантазією, із своєрідною психікою“. Адже гуцул і в ХХ ст. залишився “глибоким язичником“, він усе життя проводить “у боротьбі зі злими духами“, які населяють ліси, гори, води…»
Г «Крізь товщу століть задивляється в ту глибінь поет, що був дитям запорозького сміху, здатного попри всі нещастя на руїнах рідної Трої утверджувати волю до життя…»
Д «Саме такий контраст між покликанням людини та її щоденним життям постає в його творі, де на прикладі однієї родини показане життя українського пореформеного селянства з усіма труднощами й суперечностями…»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома