ЗНО 2021. ЛІТЕРАТУРА 27 варіант

Додано: 30 листопада 2020
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 1 раз
24 запитання
Запитання 1

В уривку

Да яворинка упала, да когось вона вбила,

Да убила вона вдовиного сина.

Да лежить син неділю, да лежить син другую,

Да й на третю неділю вилетіли три зозулі:

Да й що одна біленька – то моя миленька,

Да й що друга біліша – то сестра рідніша,

Да й що третя сивенька – то моя ненька

є образи, наявні також у творі

варіанти відповідей

«Засвіт встали козаченьки»

«Дума про Марусю Богуславку»

«Ой Морозе, Морозенку»

«Ой летіла стріла»

«Віють вітри, віють буйні»

Запитання 2

О, якби в дурні мені не пошитись, Щоб без свободи не міг я лишитись, – переймається ліричний герой твору

варіанти відповідей

Василя Стуса

Григорія Сковороди

Івана Котляревського

Тараса Шевченка

Івана Франка

Запитання 3

Історія кохання безіменного вояка й словацької дівчини Терези – тема твору

варіанти відповідей

«Тигролови»

«Модри Камень»

«Я (Романтика)»

«Три зозулі з поклоном»

«Valse mеlancolique»

Запитання 4

«Обурений Яків де Бальмен малює карикатуру. На передньому плані величезна афіша з написом “Соте й останнє підкорення Кавказу”, а нижче дрібнішими літерами: “Великий спектакль перед походом генералів”», – сказано про художника, якому присвячено твір

варіанти відповідей

Пантелеймона Куліша

Івана Нечуя-Левицького

Ольги Кобилянської

Тараса Шевченка

Лесі Українки

Запитання 5

Думою тугу розвіюю, / щоб був я завжди такий, / яким мене мати вродила / і благословила в світи, – благає Господа ліричний герой поезії

варіанти відповідей

Василя Голобородька

Дмитра Павличка

Василя Стуса

Андрія Малишка

Василя Симоненка

Запитання 6

«Та й бриклива ж ти, Мотре, хоч я тебе колись любив за той перець. Вже дуже наперчила!» – докоряє дружині персонаж твору

варіанти відповідей

Івана Котляревського

Пантелеймона Куліша

Івана Нечуя-Левицького

Панаса Мирного

Івана Карпенка-Карого

Запитання 7

Вислів «Воли в ярмі, та й ті ревуть, а то щоб душа християнська всяку догану, всяку кривду терпіла й не озвалась!» суголосний з назвою

варіанти відповідей

пригодницького роману

історичного роману

урбаністичного роману

роману у віршах

соціально-психологічного роману

Запитання 8

У формі спогадів написано обидва твори в рядку

варіанти відповідей

«Майстер корабля» і «Місто»

«Тигролови» і «Зачарована Десна»

«Модри Камень» і «Тигролови»

«Місто» і «Модри Камень»

«Майстер корабля» і «Зачарована Десна»

Запитання 9

На малюнку зображено епізод твору

варіанти відповідей

«Тигролови»

«Камінний хрест»

«Модри Камень»

«Кавказ»

«Захар Беркут»

Запитання 10

Не захотів «вертатись на сталінську “родіну” тому, що підлість, цинізм і жорстокість більшовиків не знає меж» автор твору, де персонажами є

варіанти відповідей

доктор Тагабат і комунар Андрюша

Григорій Многогрішний і Наталка Сірко

Степан Радченко й Зоська

Софія Дорошенко й Марта

Мокій Мазайло й Уля Розсоха

Запитання 11

«Гуцульщина вимальовується перед нами такою, якою її бачили самі гуцули, які глибоко вірили, ніби природа одухотворена, жива, дійова, вся заселена злими чи добрими духами», – сказано про твір

варіанти відповідей

Лесі Українки

Івана Нечуя-Левицького

Михайла Коцюбинського

Василя Стефаника

Юрія Яновського

Запитання 12

Маніфестом українського модернізму літературознавці називають твір

варіанти відповідей

«De libertate»

«Зачарована Десна»

«Заповіт»

«Valse mеlancolique»

«Ти знаєш, що ти – людина?»

Запитання 13

Сільську ідилію «теплих днів збирання винограду» зобразив автор рядків

варіанти відповідей

«Ви знаєте, як сплять старі гаї?– / Вони все бачать крізь тумани»

«Її він стрів. На мулах нешвидких / Вона верталась із ясного саду»

«І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала»

«Він вилазив на грушу, / і рвав у пазуху гнилиці»

«Чому ж стоїш без руху ти, / Коли ввесь світ співає?»

Запитання 14

Мрія про «загірну комуну» перетворюється на «дорогу в нікуди», коли персонаж переступає через людяність у творі

варіанти відповідей

Миколи Куліша

Івана Багряного

Миколи Хвильового

Олександра Довженка

Юрія Яновського

Запитання 15

Характерні ознаки постмодернізму відчутні в рядках

варіанти відповідей

«Мріють крилами з туману лебеді рожеві, / Сиплють ночі у лимани зорі сургучеві»

«Дівчино! Як небо її голубе, / люби її кожну хвилину. / Коханий любить не захоче тебе, / коли ти не любиш Вкраїну»

«І уже в душі моїй / В сяйві мрій / В’ються хмелем арабески, / Миготять камеї, фрески, / Гомонять-бринять пісні / Голосні / І сплітаються в гротески»

«Це місто – макдональд. / В його берегах / зливаються кетчупу ріки, / що їх найзухваліший, рідкісний птах / не зможе здолати довіку»

«Ніч у сніговій завії / крутиться довкола стріх. / У долоні у Марії / місяць – золотий горіх»

Запитання 16

Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.

Килинам простіше. Хоч всяке бува, Хоч часом тужливо й зрадливо –

Вони молодички чіпкі, як трава, Й здаються щасливі. Можливо.

Бо що головне? В полі – бульба, в печі – Наваристий борщ вічносущий,

Та щоб чоловік уночі на плечі, Путящий та в міру питущий.

Щоб діти слухняні й свекруха незла, До свята – пиріг та обнова,

І щоб у хліві неодмінно була Породиста дійна корова.

Килинам простіше… Цей світ – для килин,

У ньому й порядок килинський.

А ти… Звідки, Мавко, з яких праглибин

Явилась ти в ліс цей волинський?

Жіночі образи у вірші є алюзією на твір

варіанти відповідей

Лесі Українки

Івана Нечуя-Левицького

Григора Тютюнника

Михайла Коцюбинського

Ольги Кобилянської

Запитання 17

Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.

Килинам простіше. Хоч всяке бува, Хоч часом тужливо й зрадливо –

Вони молодички чіпкі, як трава, Й здаються щасливі. Можливо.

Бо що головне? В полі – бульба, в печі – Наваристий борщ вічносущий,

Та щоб чоловік уночі на плечі, Путящий та в міру питущий.

Щоб діти слухняні й свекруха незла, До свята – пиріг та обнова,

І щоб у хліві неодмінно була Породиста дійна корова.

Килинам простіше… Цей світ – для килин,

У ньому й порядок килинський.

А ти… Звідки, Мавко, з яких праглибин

Явилась ти в ліс цей волинський?

У рядках «Килинам простіше… Цей світ – для килин, / У ньому й порядок килинський…» провідним художнім засобом є

варіанти відповідей

оксиморон

персоніфікація

порівняння

паралелізм

тавтологія

Запитання 18

Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.

Килинам простіше. Хоч всяке бува, Хоч часом тужливо й зрадливо –

Вони молодички чіпкі, як трава, Й здаються щасливі. Можливо.

Бо що головне? В полі – бульба, в печі – Наваристий борщ вічносущий,

Та щоб чоловік уночі на плечі, Путящий та в міру питущий.

Щоб діти слухняні й свекруха незла, До свята – пиріг та обнова,

І щоб у хліві неодмінно була Породиста дійна корова.

Килинам простіше… Цей світ – для килин,

У ньому й порядок килинський.

А ти… Звідки, Мавко, з яких праглибин

Явилась ти в ліс цей волинський?

У вірші протиставлено

варіанти відповідей

духовне та приземлене, буденне

ефектне та потворне, низьке

корисливе та звичайне, наївне

хаотичне та чітко впорядковане

убоге, бідне та заможне

Запитання 19

Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.

Килинам простіше. Хоч всяке бува, Хоч часом тужливо й зрадливо –

Вони молодички чіпкі, як трава, Й здаються щасливі. Можливо.

Бо що головне? В полі – бульба, в печі – Наваристий борщ вічносущий,

Та щоб чоловік уночі на плечі, Путящий та в міру питущий.

Щоб діти слухняні й свекруха незла, До свята – пиріг та обнова,

І щоб у хліві неодмінно була Породиста дійна корова.

Килинам простіше… Цей світ – для килин,

У ньому й порядок килинський.

А ти… Звідки, Мавко, з яких праглибин

Явилась ти в ліс цей волинський?

Ідею твору виражено в рядках

варіанти відповідей

«Килинам простіше… Цей світ – для килин, / У ньому й порядок килинський»

«Звідки, Мавко, з яких праглибин / Явилась ти в ліс цей волинський?»

«Вони молодички чіпкі, як трава, / Й здаються щасливі. Можливо»

«Та щоб чоловік уночі на плечі, / Путящий та в міру питущий»

«І щоб у хліві неодмінно була / Породиста дійна корова»

Запитання 20

Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.

Килинам простіше. Хоч всяке бува, Хоч часом тужливо й зрадливо –

Вони молодички чіпкі, як трава, Й здаються щасливі. Можливо.

Бо що головне? В полі – бульба, в печі – Наваристий борщ вічносущий,

Та щоб чоловік уночі на плечі, Путящий та в міру питущий.

Щоб діти слухняні й свекруха незла, До свята – пиріг та обнова,

І щоб у хліві неодмінно була Породиста дійна корова.

Килинам простіше… Цей світ – для килин,

У ньому й порядок килинський.

А ти… Звідки, Мавко, з яких праглибин

Явилась ти в ліс цей волинський?

Порушену в поезії проблему можна передати рядками

варіанти відповідей

«Нерівня душ – це гірше, ніж майна»

«Страшні слова, коли вони мовчать»

«Я на вбогім сумнім перелозі / Буду сіять барвисті квітки»

«Два кольори мої, два кольори: / Червоне – то любов, а чорне – то журба»

«Лови летючу мить життя! / Чаруйсь, хмелій, впивайся»

Запитання 21

З’ясуйте, кому з авторів належить уривок твору.

Автор

1 Олесь Гончар 2 Юрій Яновський 3 Микола Куліш 4 Остап Вишня

Уривок із твору

А «Ви були коли-небудь на річці на Осколі, що тече Харківщиною нашою аж у річку Північний Донець? Не були? Побувайте!»

Б «Побачу ото неправильно писану афішу або вивіску – і досади тобі на цілий день. А які жахливі афіші трапляються, як перекручують українську мову»

В «Ти – як жива. Бо далекі Рудні гори скрізь ідуть за мною, ближчають із кожним днем, щодалі ширше розгортаючись у своїй трагічній чарівності» Г «Благословенна будь, моя незаймана дівице Десно, що, згадуючи тебе вже много літ, я завжди добрішав, почував себе невичерпно багатим і щедрим»

Д «То-Ма-Кі – це звуть так мене – Товариш Майстер Кіно – найвище звання для кінематографіста»

варіанти відповідей

1–В, 2–Д, 3–Б, 4–А 

1–Д, 2–В, 3–Б, 4–А 

1–В, 2–Б, 3–Д, 4–А 

1–В, 2–Д, 3–А, 4–Б 

1–В, 2–Д, 3–Б, 4–Г 

Запитання 22

Поєднайте епізоди того самого твору.

Епізод твору

1 дочка боярина закохується в сільського хлопця

2 мольфар розганяє грозові хмари з градом

3 чоловік стає членом земської управи

4 селянин отримав у спадок шмат неродючого горба

Епізод твору

А молодик рятує дівчину від розлюченої ведмедиці

Б парубок закохується в «польову царівну»

В чоловік одчайдушно танцює на подвір’ї польку

Г хлопчик і дівчинка з ворожих родів пасуть вівці

Д батько з сином приїжджають на хутір заможного козака

варіанти відповідей

1–А, 2–Г, 3–Б, 4–В 

1–Г, 2–А, 3–Б, 4–В 

1–А, 2–Б, 3–Г, 4–В 

1–А, 2–Г, 3–В, 4–Б 

1–А, 2–Г, 3–Б, 4–Д 

Запитання 23

Визначте, який мистецький напрям (стиль) притаманний літературному твору

Мистецький напрям

1 романтизм 2 реалізм 3 експресіонізм 4 бароко

Назва твору

А «Intermezzo»

Б «Камінний хрест»

В «De libertate»

Г «Мартин Боруля»

Д «Чорна рада»

варіанти відповідей

1–Д, 2–Г, 3–Б, 4–В

1–Г, 2–Д, 3–Б, 4–В

1–Д, 2–Б, 3–Г, 4–В

1–Д, 2–Г, 3–В, 4–Б

1–Д, 2–Г, 3–Б, 4–А

Запитання 24

Увідповідніть ім’я письменника з висловлюванням про його твір.

Ім’я письменника

1 Валер’ян Підмогильний

2 Олександр Довженко

3 Григір Тютюнник

4 Микола Хвильовий

Висловлювання

А «”Любові всевишній присвячується” – недарма такий епіграф дає автор. У творі любов оточено якимсь неземним ореолом, далеким од звичного, побутового розуміння; передаючи цю любов, митець показує: як у житті, так і в розлуці Марфа й Михайло ”отак одне одного” чули»

Б «Назва твору віддзеркалює загальну авторську настанову на виділення гіпертрофованого ”я” центрального персонажа. Сюжетний складник відходить на другий план, натомість увагу зосереджено на змалюванні розколотої особистости людини»

В «…Через трагічні обставини “помістив” у цей страхітливий ешелон смерті – спецешелон ОГПУ–НКВД – себе, свою долю, вивищуючи її до образу-символу непокірної і гордої, волелюбної і сплюндрованої України»

Г «Про те, як прагнула селянська молодь сама ”вийти в люди”, здобуваючи колись недосяжну науку, і водночас як розуміла свою місію у відвоюванні зрусифікованого царизмом міста, усуненні антагонізму між містом і селом, розповів письменник у своєму найвидатнішому творі…» Д «З вершини власної людської зрілости головний герой прагне усвідомити свою природу, перші враження від пізнання світу, нелегку долю придеснянських хліборобів, закоханих у працю; національні звичаї, їхні первісні джерела»

варіанти відповідей

1–Г, 2–Д, 3–А, 4–Б 

1–Д, 2–Г, 3–А, 4–Б 

1–Г, 2–А, 3–Д, 4–Б 

1–Г, 2–Д, 3–Б, 4–А 

1–Г, 2–Д, 3–А, 4–В 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест