ЗНО. Будова тіла людини. Нервова система.

Додано: 9 березня 2021
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 71 раз
36 запитань
Запитання 1

Для організму людини характерна рівневість. На якому із рівнів організації організму структурні компоненти складаються із клітин та міжклітинної речовини, що мають спільне походження, подібну будову та виконують однакові функції:

варіанти відповідей

1. Молекулярному.

2. Клітинному.

3. Тканинному.

4. Організмовому.

Запитання 2

Для людини притаманні певні риси будови, що наближають її до організмів - представників тваринного світу. До якої групи тварин, із перерахованих тут, людина має найбільшу схожість:

варіанти відповідей

1. Хижих.

2. Приматів.

3. Китоподібних.

4. Гризунів.

Запитання 3

Еволюційні чинники антропогенезу поділяють на біологічні та соціальні. В якій із перерахованих тут груп названі тільки біологічні чинники:

варіанти відповідей

1. Мова, праця, спадкова мінливість.

2. Свідомість, мислення, природний добір.

3. Спадковість, абстрактне мислення, суспільний спосіб життя.

4. Мінливість, природний добір, спадковість.

Запитання 4

Розгляньте скелет тіла людини та встановіть якими цифрами на ньому показані ті частини, що зазнали найбільших змін у своїй конструкції при утворенні виду людина розумна:

варіанти відповідей

1. 2, 6, 17, 20, 23.

2. 3, 7, 10, 15, 20.

3. 1, 5, 14, 18, 21.

4. 1, 3, 5, 16, 19.

Запитання 5

У організмі людини є клітини, які утворюють залози. Яка тканина утворює такі структури та як там розташовані клітини:

варіанти відповідей

1. Епітеліальна, клітини розташовані по колу навколо проток.

2. Сполучна, клітини розташовані суцільними рівними рядами.

3. Сполучна, клітини розташовані вздовж органу, який вони оточують.

4. Епітеліальна, клітини розташовані далеко одна від одної, а проміжки між ними заповнені міжклітинною речовиною.

Запитання 6

Серед груп ознак виберіть ту, яка характеризує особливості будови тканин внутрішнього середовища. а - відсутня міжклітинна речовина, б - клітини можуть мати різну форму, в - клітини не мають ядра, г - міжклітинної речовини багато, вона може бути твердою, рідкою або еластичною, д - ці тканини вистеляють порожнини та покривають тіло на поверхні, е - ці тканини приймають участь у транспортуванні та запасанні поживних речовин, є - для цієї тканини притаманна збудливість та провідність:

варіанти відповідей

1. а, в, г.

2. в, д, є.

3. б, г, е.

4. г, е, є.

Запитання 7

Яка спільна властивість притаманна клітинам нервової та м'язової тканин:

варіанти відповідей

1. Збудливість.

2. Провідність.

3. Скоротливість.

4. Всі відповіді вірні.

Запитання 8

Сполучна та епітеліальна тканини мають спільну ознаку - здатність до ... . При цьому сполучна тканина утворюється в ембріогенезі із ..., а епітеліальна із ... . Вставте в текст пропущені слова:

варіанти відповідей

1. Регенерації, ектодерми, енто- та мезодерми.

2. Регенерації, мезодерми, мезодерми та ектодерми.

3. Регенерації, ектодерми та ентодерми, ендодерми та мезодерми.

4. Регенерації, мезенхіми, екто -, енто- та мезодерми.

Запитання 9

Серед видів м'язової тканини є посмуговані м'язи. Такий вид м'язової тканини характерний і для:

варіанти відповідей

1. Усіх хребетних тварин.

2. Членистоногих.

3. Круглих червів (особливий вид поздовжніх м'язів).

4. Всі відповіді вірні.

Запитання 10

Розгляньте зображення нейрона та визначте якими цифрами на ньому позначені відростки, що приймають та ті, що передають збудження, утворення, що відіграють роль "ізоляторів" та ті, що сприяють швидшому проходженню нервових збуджень, утворення, що визначає спадкові властивості клітини відповідно:

варіанти відповідей

1. 1, 3, 8, 5, 3.

2. 2, 5, 4, 7, 1.

3. 3, 4, 7, 2, 5.

4. 4, 1, 5, 7, 2.

Запитання 11

Чи можна за кількістю мітохондрій визначити тип м'язової тканини:

варіанти відповідей

1. Ні, вони всі місять однакову кількість мітохондрій.

2. Так, бо чим довше м'язове волокно (у скелетних м'язів), тим більше там мітохондрій.

3. Ні, бо мітохондрії не є важливою частиною м'язового волокна.

4. Так, найбільше мітохондрій містять посмуговані серцеві м'язи.

Запитання 12

Нервова тканина розвивається із:

варіанти відповідей

1. Ектодерми.

2. Ентодерми.

3. Мезодерми.

4. Мезенхіми.

Запитання 13

Розташуйте у відповідному порядку шлях нервового імпульсу по нейрону. а - аксон, б - синапс, в - тіло нейрона, г - дендрит:

варіанти відповідей

1. а, б, г, в.

2. б, г, в, а.

3. в, а, б, г.

4. г, б, в, а.

Запитання 14

Розгляньте малюнок і встановіть якими буквами на ньому позначено приклади рідкої сполучної та посмугованої м'язової тканини відповідно:

варіанти відповідей

1. а та в.

2. б та г.

3. б та д.

4. а та є.

Запитання 15

Нервові центри, які координують основні процеси в організмі людини розташовані:

варіанти відповідей

1. Тільки в головному мозку.

2. Тільки в спинному мозку.

3. В головному та спинному мозку.

4. В периферичних частинах нервової системи.

Запитання 16

Розгляньте малюнок та визначте, якими цифрами на ньому позначено білу та сіру речовину спинного мозку, передні та задні корінці спинномозкових нервів відповідно:

варіанти відповідей

1. 2, 3, 9, 7.

2. 3, 4, 5, 9.

3. 1, 4, 8, 7.

4. 4, 5, 7, 8.

Запитання 17

Спинномозкові нерви утворені:

варіанти відповідей

1. Передніми чутливими і задніми руховими корінцями.

2. Передніми і задніми чутливими корінцями.

3. Передніми і задніми руховими корінцями.

4. Передніми руховими і задніми чутливими корінцями.

Запитання 18

У хребетної тварини досліджували роботу спинного мозку та нервів, які від нього відходять. У нервові вузли, що розташовані по обидва боки від хребта вживлювали електроди. Яких реакцій НЕ слід очікувати при збудженні цих нервових вузлів:

варіанти відповідей

1. Прискорення серцебиття.

2. Сповільнення перестальтики кишечника.

3. Прискорення дихання.

4. Зниження кров'яного тиску.

Запитання 19

Сіра речовина спинного мозку:

варіанти відповідей

1. Має передні та задні стовпи.

2. Має бічні стовпи.

3. Містить тіла вставних нейронів.

4. Всі відповіді вірні.

Запитання 20

Розташуйте у відповідному порядку шлях нервового збудження при подразненні ахілесового сухожилка. а - збудження надходить у спинний мозок, б - імпульс передається із аксона вставного нейрона на дендрит рухового нейрона, в - збудження передається із пропріорецептора на аксон чутливого нейрона, г - відбувається скорочення м'яза та відсмикування п'яти, д - збудження передається із аксона чутливого нейрона на дендрит вставного нейрона:

варіанти відповідей

1. а, б, д, г, в.

2. в, д, а, б, г.

3. б, а, г, д, в.

4. г, д, в, б, а.

Запитання 21

Якщо на черевце спінальної жаби (жаба, у якої видалений головний мозок) пошкодити задні корінці спинного мозку і на черевце помістити шматочок фільтрувального паперу, змоченого хлорводневою кислотою, яка викликає зазвичай відчуття печії, то у жаби:

варіанти відповідей

1. Не буде виникати відчуття печії.

2. Жаба буде відчувати печію, але не зможе на неї прореагувати.

3. Жаба буде робити рухи лапками, щоб зняти папірець.

4. Ніякі рухи в цьому випадку неможливі, бо у жаби видалений головний мозок.

Запитання 22

У вузлах, які розташовуються на поверхні або в стінках внутрішніх органів, розташовуються:

варіанти відповідей

1. Дендрити перших нейронів симпатичного відділу.

2. Аксони перших нейронів симпатичного відділу.

3. Тіла других нейронів парасимпатичного відділу.

4. Аксони других нейронів парасимпатичного відділу.

Запитання 23

У хімічних синапсах утворюються спеціальні речовини при допомозі яких збудження передається із одного нейрона на інший. Яка речовина може бути переносником такого збудження, де накопичується ця речовина, та з якою структурою вона взаємодіє, що збудження виникло у наступному нейроні:

варіанти відповідей

1. Адреналін, постсинаптичні міхурці, рецептори пресинаптичної мембрани.

2. Ендорфін, міхурці синаптичної щілини, рецептори постсинаптичної мембрани.

3. Ацетилхолін, везикулах пресинаптичних бляшок, рецептори постсинаптичної мембрани.

4. Нема вірної відповіді.

Запитання 24

Розгляньте схему рефлекторної дуги та визначте якими цифрами на ній позначені відповідно тіла рухового, вставного та чутливого нейронів:

варіанти відповідей

1. 6, 5, 3.

2. 1, 4, 5.

3. 2, 6, 7.

4. 4, 6, 7.

Запитання 25

У нервовій системі розрізняють білу та сіру речовину. Які відділи центральної нервової системи мають зверху білу, а всередині сіру речовину:

варіанти відповідей

1. Спинний мозок та передній мозок.

2. Передній мозок та мозочок.

3. Стовбур мозку та мозочок.

4. Спинний мозок та стовбур мозку.

Запитання 26

У людини є ... пар черепно-мозкових нервів, які відходять від ... мозку та діляться на ..., ... та ... . Найбільшим серед них є ... нерв. Вставте в текст пропущені слова:

варіанти відповідей

1. 10, переднього, чутливі, рухові, змішані, блукаючий.

2. 12, стовбура, соматичні, вегетативні, змішані, окоруховий.

3. 10, проміжного, чутливі, рухові, змішані, підязиковий.

4. 12, стовбура, чутливі, рухові змішані, блукаючий.

Запитання 27

Розгляньте малюнок будови головного мозку людини. Встановіть, якими цифрами на ньому позначені відділи, які містять центри умовних рефлексів людини, координують рухи, регулюють тонус м'язів та містять центри дихання і серцебиття відповідно:

варіанти відповідей

1. 1, 3, 4, 6.

2. 1, 6, 4, 7.

3. 2, 3, 6, 7.

4. 2, 4, 5, 6.

Запитання 28

Якщо людина має здібності до музики, мистецтва, образного мислення, то можна припустити, що у неї:

варіанти відповідей

1. Краще розвинена ліва півкуля.

2. Краще розвинена права півкуля.

3. Добре розвинені обидві півкулі.

4. Слабо розвинені обидві півкуля.

Запитання 29

Встановіть відповідність між частками кори мозку та основними зонами, які в них розташовані. І - лобова, ІІ - тім'яна, ІІІ - скронева, ІV - потилична; а - зорова зона, б - зона шкірно-м'язової чутливості, в - слухова зона, г - нюхова та смакова зона, д - рухова зона:

варіанти відповідей

1. І - б, ІІ - д, ІІІ - в, а, ІV - г.

2. І - а, ІІ - б, ІІІ - в, г, ІV - д.

3. І - д, ІІ - б, ІІІ - в, г, ІV - а.

4. І - в, ІІ - а, ІІІ - г, д, ІV - б.

Запитання 30

Із перерахованих ознак утворіть дві групи, які будуть характеризувати соматичний (І) та автономний (ІІ) відділи нервової системи. 1 - підконтрольні свідомості людини, 2 - не підконтрольні свідомості людини, 3 - забезпечують роботу скелетних м'язів, 4 - здійснюють іннервацію органів чуття, 5 - забезпечують роботу внутрішніх органів:

варіанти відповідей

1. І - 1, 3, 4; ІІ - 2, 5.

2. І - 2, 3, 5; ІІ - 1, 4.

3. І - 3, 4; ІІ - 1, 2, 5.

4. І - 2, 4, 5; ІІ - 1, 3.

Запитання 31

У нервових вузлах, які розташовані поблизу хребта, знаходяться:

варіанти відповідей

1. Тіла чутливих нейронів.

2. Тіла других нейронів парасимпатичного відділу нервової системи.

3. Тіла других нейронів симпатичного відділу центральної нервової системи.

4. Тіла нейронів соматичного відділу нервової системи.

Запитання 32

Рефлекторна дуга утворена із кількох послідовно розташованих ділянок. Розгляньте схему рефлекторної дуги та визначте якими цифрами на ній позначена рецепторна зона, чутливий, вставний нерв та робочий орган відповідно:

варіанти відповідей

1. 1, 5, 7, 9.

2. 3, 4, 5, 6.

3. 2, 3, 6, 10.

4. 5, 7, 3, 9.

Запитання 33

В якому із відділів головного мозку відбувається взаємодія між нервовою та ендокринною системами регуляції роботи організму для підтримання його гомеостазу:

варіанти відповідей

1. Мозочку.

2. Проміжному мозку.

3. Середньому мозку.

4. Довгастому мозку.

Запитання 34

Симпатичний та парасимпатичний відділи нервової системи мають протилежний вплив на роботу організму. При цьому в стані спокою активніше працює:

варіанти відповідей

1. Парасимпатичний відділ.

2. Симпатичний відділ.

3. Обидва відділи працюють із однаковою активністю.

4. Нема правильної відповіді.

Запитання 35

Регулярне вживання алкоголю приводить до таких наслідків:

варіанти відповідей

1. Пригнічення синтезу ендорфінів.

2. Пригнічення синтезу дофамінів.

3. Пригнічення синтезу гама-аміномасляної кислоти.

4. Всі відповіді вірні.

Запитання 36

Який із чинників згубно впливає на стан нервової системи:

варіанти відповідей

1. Регулярні фізичні навантаження.

2. Перебування на свіжому повітрі.

3. Недотримання режиму сну та відпочинку.

4. Чергування розумової та фізичної праці.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест