Корінь у рослин вперше з'явився у:
Корені виконують у рослин кілька функцій. Одна із них - утримання рослини у грунті. Але людина використовує зараз для промислового вирощування деяких рослин (рання цибуля на перо) метод гідропоніки - вирощування рослин у поживному водному розчині. То чи потрібно таким рослинам корінь:
У картоплі та жоржин у підземних органах запасаються поживні речовини. Ці речовини вони використовують для проростання рослини наступного року. У якої із цих рослин ці підземні органи із запасами поживних речовин є видозміненими коренями:
Розгляньте малюнок та вкажіть яка властивість кореня тут зображена:
У якої із цих груп рослин нема головного кореня:
Усім відомий шкільний дослід по пророщуванню насінини квасолі. Якщо насінину квасолі пророщувати на вологій тканині упродовж тривалого часу (10 - 15 днів), то у проростка можна спостерігати утворення та розвиток:
Якщо рослину виростили із листка (так вирощують рослини бегонії чи узамбарської фіалки), то ми НЕ виявимо в неї коренів:
Усі разом корені рослини утворюють кореневу систему. У якій групі перераховано вірно ознаки мичкуватої кореневої системи:
При вирощуванні капусти молоді рослини спочатку пікірують, а пізніше підгортають. Утворення та активний ріст яких видів коренів відповідно стимулюють при такому обробітку рослин:
Для коренів притаманний позитивний геотропізм. У клітин якої зони кореня є властивості визначати дію магнітних полів та напрям росту кореня:
У цій зоні кореня розташовані клітини, в яких відбувається диференціація і на поперечному перерізі кореня в цій зоні можна уже помітити відмінності між клітинами зовнішнього та внутрішнього шару, які почали формуватися. В якій саме зоні кореня ми можемо спостерігати такі особливості:
Клітини якої зони кореня забезпечують надходження до надземної частини рослини розчинів поглинутих коренем поживних речовин:
Відомо, що кореневі волоски поглинають із середовища розчини поживних речовин. Кількість кореневих волосків у рослин, які ростуть у різних середовищах, є різною. В якій із цих груп рослин ми будемо бачити дуже велику кількість кореневих волосків та повну їх відсутність відповідно:
В якій із цих груп вірно розташовані зони кореня, починаючи від кореневої шийки:
Розгляньте малюнок та визначте якими цифрами на ньому показані головний, бічні та додаткові корені відповідно:
У кореневій системі розрізняють бічні корені. Вони можуть утворюватися на головному, інших бічних та додаткових коренях. В якій зоні кореня відбувається утворення бічних коренів:
Яка тканина утворює кору кореня:
Кореневі волоски вбирають розчини поживних речовин із грунту. Потім ці розчини надходять до клітин центрального циліндра. Які клітини кореня забезпечують їх надходження власне вже до центрального циліндра:
Будь-які частини рослини утворюються за участю твірної тканини. Який вид твірної тканини забезпечує утворення бічних коренів та потовщення кореня у багаторічних рослин відповідно:
Які тканини утворюють центральний циліндр кореня:
Коли ми розрізаємо морквину, то на поперечному перерізі чітко видно зовнішній шар та світліший за забарвленням центральний циліндр. В якому із цих шарів коренеплоду є великі запаси поживних речовин:
По якій із цих тканин центрального циліндра кореня рухаються догори вода та розчинені в ній мінеральні речовини:
Зона кореневих волосків у проростків рослини, що розвивається із насінини, розташовується близько до поверхні ґрунту. Коли корінь росте, то всисна зона кореня із кореневими волосками заглиблюється. Це зумовлено тим, що:
У коренеплодах та кореневих бульбах відкладаються про запас поживні речовини, наприклад, вуглеводи крохмаль та інулін. Які тканини кореня сприяють надходженню цих поживних речовин до кореня:
Рослини по-різному пристосувалися до життя. У одних із них є маленькі ... корені, якими вони чіпаються за нерівності кори дерев і так піднімають своє стебло догори. Це притаманно для ... . Інші проростають у невеликих заглибленнях кори і їх корені просто звисають у повітря, як в ... . Ще інші вростають своїми коренями, які називаються ... у гілки дерев і беруть із них необхідні речовини. Так робить ... . Прочитайте текст та встановіть групу, в якій пропущені слова розташовані у відповідному порядку:
Відомо, що болото погано пропускає повітря і корені рослин, що там ростуть не можуть забезпечити свої клітини необхідною кількістю кисню. Як же ж ці рослини можуть виживати в таких умовах:
Чому рослини можуть утворювати кілька кореневих бульб, але завжди тільки один коренеплід:
У рослини кукурудзи на стеблі утворюються корені, але досягнувши рівня ґрунту вони припиняють свій ріст і не здатні поглинати воду та поживні речовини. Навіщо кукурудзі такі корені:
Господиня купила дуже красиву орхідею. Але їй не сподобався невеликий прозорий пластмасовий горщик і вона замінила його красивим керамічним. Корені рослини вона ретельно обгорнула родючим пухким грунтом. Проте, рослина почала втрачати листки, квіти і набула дуже непривабливого вигляду. Які помилки зробила господиня у догляді за рослиною:
Встановіть відповідність між перерахованими тут видами рослин та видозмінами кореня, які для них характерні. І - петрушка; ІІ - плющ; ІІІ - жоржини; ІV - повитиця. А - дихальні корені; Б - кореневі бульби; В - коренеплоди; Г - корені-присоски; Д - корені-причіпки.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома