ЗНО. Птахи

Додано: 3 березня 2021
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 194 рази
30 запитань
Запитання 1

Найбільшими за розмірами є птахи, які:

варіанти відповідей

1. Добре літають.

2. Добре плавають на поверхні води.

3. Будують свої гнізда на деревах.

4. Вторинно втратили здатність до польоту.

Запитання 2

Передні кінцівки птаха видозмінилися у зв'язку із пристосуванням до польоту. Тому вони:

варіанти відповідей

1. Втратили пальці.

2. Мають форму букви Z.

3. Мають пір'яний покрив, який складається із махових та покривних пер.

4. Всі відповіді вірні.

Запитання 3

Шкіра птаха більше нагадує шкіру:

варіанти відповідей

1. Риби, бо має лусочки.

2. Амфібій, бо має залози.

3. Рептилій, бо не має залоз, але є рогові лусочки.

4. Нема правильної відповіді.

Запитання 4

Птахи взимку можуть збільшувати об'єм повітря, що знаходиться між пір'ям. Це повітря відіграє роль теплоізолятора і допомагає зберігати тепло біля тіла птаха. Яким шляхом птахам вдається збільшувати цей об'єм:

варіанти відповідей

1. Завдяки активним рухам кінцівок.

2. Завдяки скороченню м'язів, які зв'язані із пір'ям.

3. Завдяки тому, що при зниженні температури у них пір'я набуває меншого об'єму.

4. Завдяки тому, що у них регулярно відбувається линяння.

Запитання 5

Встановіть відповідність між видами пер та їх описом. 1 - контурні махові пера, 2 - контурні покривні пера, 3 - пухові пера, 4 - пух; а - мають короткий пеньок. Опахала утворені в нижній частині борідками першого порядку, а у верхній - борідками першого та другого порядку, б - пеньок короткий, на кінці очина є пучок борідок першого порядку, в - вздовж стрижня розташовані тільки борідки першого порядку, г - на стрижні є тільки борідки другого порядку, які утворюють пухке опахало, д - на стрижні є борідки першого та другого порядку, яку утворюють опахало.

варіанти відповідей

1. 1 - в, 2 - а, 3 - б, 4 - г.

2. 1 - д, 2 - а, 3 - в, 4 - б.

3. 1 - б, 2 - г, 3 - а, 4 - д.

4. 1 - а, 2 - в, 3 - д, 4 - г.

Запитання 6

У водоплавних птахів, на відміну від тих, що живуть на суходолі:

варіанти відповідей

1. Краще розвинена куприкова залоза.

2. Є пухові пера, які вони можуть розтирати на "пудру".

3. Є плавальні перетинки між пальцями задніх кінцівок.

4. Всі відповіді вірні.

Запитання 7

Встановіть групу ознак, що характеризують особливості будови скелету птаха у зв'язку із пристосуванням до польоту. а - кістки мають великий вміст мінеральних речовин, б - у кістках є кістковий мозок, в - кістки не зростаються між собою, тому частини тіла птаха дуже рухливі, г - у черепі дорослого птаха нема зубів на щелепах, д - порожнини кісток заповнені повітрям, е - кістки тонкі, а тому легкі, є - хребет не поділений на відділи:

варіанти відповідей

1. а, в, д.

2. б, г, е.

3. г, д, е.

4. в, г, є.

Запитання 8

Порівнюючи скелети птахів та рептилій, можна виявити такі відмінності:

варіанти відповідей

1. У птахів більше шийних, але менше хвостових хребців.

2. У птахів хребет має більше відділів, ніж у рептилій.

3. У птахів менше шийних, але більше хвостових хребців.

4. У птахів поперекові та крижові хребці не зростаються між собою.

Запитання 9

Розгляньте малюнок та встановіть якими цифрами на ньому позначено складний криж, кисть, кіль та ключиці відповідно:

варіанти відповідей

1. 2, 8, 5, 12.

2. 8, 1, 3, 15.

3. 7, 3, 14, 16.

4. 5, 2, 11, 15.

Запитання 10

Яка із перелічених тут груп птахів має кіль, але ніколи не літає:

варіанти відповідей

1. Страуси.

2. Горобині.

3. Ківі.

4. Пінгвіни.

Запитання 11

У птахів задня кінцівка має кістку, якої нема у рептилій та амфібій. Ця кістка називається ... і утворена в результаті зрощення кісток ... . Вставте в текст пропущені слова у відповідному порядку:

варіанти відповідей

1. Вилочка, ключиць.

2. Цівка, стопи.

3. Кіль, грудини.

4. Лопатка, ключиць.

Запитання 12

Форма дзьоба у птахів різна. І це зумовлено тим, що вони:

варіанти відповідей

1. Мають різні пристосування для будівництва гнізда.

2. Мають різні розміри тіла, а тому і розмір дзьоба відрізняється.

3. Живляться різним кормом і по-різному добувають його.

4. Нема вірної відповіді.

Запитання 13

Мускулистий шлунок у птахів утворився як наслідок пристосування до:

варіанти відповідей

1. Утворення великої кількості травних ферментів.

2. Подрібнення їжі.

3. Розміщення одночасно великої кількості їжі.

4. Тривалого утримування їжі у цьому відділі, поки вона повільно перетравлюється.

Запитання 14

До органів дихання птахів належать повітряні мішки. Яку роль вони відіграють у процесі дихання птаха:

варіанти відповідей

1. Містять тільки кисень і тому покращують надходження його в кров.

2. Містять повітря, яке робить тіло птаха легшим.

3. Є органами, у яких активно відбувається газообмін між кров'ю та повітрям повітряних мішків.

4. Забезпечують надходження у легені збагаченого киснем повітря під час видиху.

Запитання 15

До особливостей будови головного мозку птахів, які відрізняють їх від такого відділу у рептилій, належить:

варіанти відповідей

1. Поділ головного мозку на п'ять відділів.

2. Наявність кори мозку, яка повністю покриває передній мозок.

3. Слабо розвинений мозочок.

4. Наявність у мозку клітин нейронів та нейроглії.

Запитання 16

У птахів видільна система немає:

варіанти відповідей

1. Нирок.

2. Сечового міхура.

3. Сечоводів.

4. Клоаки.

Запитання 17

Особливості будови яких систем організму птахів забезпечують їх теплокровність:

варіанти відповідей

1. Кровоносної та дихальної.

2. Дихальної та травної.

3. Покривів тіла та органів виділення.

4. Статевої та м'язової.

Запитання 18

Продуктом життєдіяльності птахів є:

варіанти відповідей

1. Сечовина.

2. Сечова кислота.

3. Гуанін.

4. Всі перераховані тут речовини.

Запитання 19

У птахів є добре розвинені органи чуття. проте, кожен вид птахів має свої особливості у їх розвитку. Встановіть групу, в якій один із перерахованих там видів має добрий зір, а інший - добрий нюх (що не дуже характерно для більшості птахів):

варіанти відповідей

1. Горобець та ластівка.

2. Сова та яструб.

3. Сокіл та гриф.

4. Куріпка та чапля.

Запитання 20

Розгляньте схему будови яйця птаха та встановіть якими цифрами на ньому позначені елементи, що містять запас поживних речовин, запас води та запас повітря, що необхідні для розвитку зародка:

варіанти відповідей

1. 2, 3, 6.

2. 1, 2, 4.

3. 2, 6, 7.

4. 1, 3, 5.

Запитання 21

За типом розвитку птахи поділяються на нагніздні та виводкові. Де переважно будують свої гнізда нагніздні птахи:

варіанти відповідей

1. На деревах та кущах.

2. На воді серед заростей очерету.

3. На землі.

4. У норах.

Запитання 22

У кожній системі органів птахів є зміни в будові, що звязані із їх пристосуванням до польоту. Встановіть відповідність між системами органів та змінами, які в них відбулися. 1 - опорно-рухова, 2 - травна, 3 - дихальна, 4 - кровоносна, 5 - видільна, 6 - статева; а - легені в польоті не змінюють свій обєм, б - нема сечового міхура, в - нема зубів, г - серце чотирикамерне, д - нема червоного кісткового мозку, е - добре розвинений мозочок, є - у самки є тільки лівий яєчник:

варіанти відповідей

1. 1 - в, 2 - г, 3 - а, 4 - д, 5 - є, 6 - е.

2. 1 - г, 2 - а, 3 - є, 4 - в, 5 - д, 5 - б.

3. 1 - д, 2 - в, 3 - а, 4 - г, 5 - б, 6 - є.

4. 1 - е, 2 - д, 3 - а, 4 - б, 5 - г, 6 - в.

Запитання 23

Всі птахи поділяються на осілі, кочові та перелітні. Який період у житті цих птахів відрізняє їх між собою:

варіанти відповідей

1. Парування та спорудження гнізда.

2. Насиджування та вигодовування пташенят.

3. Підготовка до зими.

4. Зимівля.

Запитання 24

Місцем зимівлі птахи обирають ті території, де:

варіанти відповідей

1. Тепліше.

2. Є достатньо корму.

3. Є матеріали для спорудження гнізда.

4. Є всі перераховані тут умови.

Запитання 25

Сигналом для перельотів птахів є:

варіанти відповідей

1. Зниження температури повітря.

2. Зміна тривалості світлового дня.

3. Зменшення кількості корму.

4. Всі відповіді вірні.

Запитання 26

При спорудженні гнізда та вигодовуванні пташенят разом тримаються пари у:

варіанти відповідей

1. Нагніздних птахів.

2. Виводкових птахів.

3. В усіх видів птахів.

4. Нема вірної відповіді.

Запитання 27

Серед груп ознак виберіть ту, що характеризує пінгвінів. І покриви тіла: 1 - добре розвинені пухові пера, 2 - пера перетворилися на лускоподібні утвори, 3 - пера розташовані на тілі рідко, щоб не заважати плавати. ІІ будова скелета: 1 - всі хребці хребта зрослися між собою, 2 - на грудині є кіль, 3 - кіль відсутній. ІІІ кінцівки: 1 - передні кінцівки перетворилися на ласти, 2 - між пальцями задніх кінцівок нема плавальних перетинок, 3 - передні кінцівки мають добре сформовані махові пера.

варіанти відповідей

1. 2, 3, 1.

2. 3, 3, 1.

3. 2, 2, 1.

4. 2, 3, 2.

Запитання 28

Встановіть відповідність між групами птахів та особливостями їх будови. 1 - лелекоподібні, 2 - горобцеподібні, 3 - страуси, 4 - курині; а - дрібні та середнього розміру птахи, часто гарно співають, б - тіло покрите лускоподібно зміненими пір'їнами, в - мають довгі ноги та дзьоб, г - мають короткі ноги та дзьоб, кістки важкі, погано літають, д - крила короткі і служать при швидкому бізі як органи рівноваги.

варіанти відповідей

1. 1 - а, 2 - в, 3 - б, 4 - д.

2. 1 - в, 2 - а, 3 - д, 4 - г.

3. 1 - б, 2 - г, 3 - в, 4 - д.

4. 1 - д, 2 - г, 3 - а, 4 - в.

Запитання 29

Розгляньте малюнок та встановіть відповідність між головами птахів та кінцівками, які їм належать:

варіанти відповідей

1. 1 - а, 2 - в, 3 - г, 4 - б.

2. 1 - в, 2 - а, 3 - б, 4 - г.

3. 1 - г, 2 - в, 3 - б, 4 - а.

4. 1 - б, 2 - а, 3 - г, 4 - в.

Запитання 30

Птахи відіграють важливу роль у природі. А саме:

варіанти відповідей

1. Вони є їжею для людини.

2. Вони оберігають сільськогосподарські угіддя від хижаків.

3. Вони регулюють чисельність шкідників полів та лісів.

4. Всі відповіді вірні.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест