ЗНО. Сенсорні системи.

Додано: 11 вересня
Предмет: Біологія, 11 клас
Копія з тесту: ЗНО. Сенсорні системи.
23 запитання
Запитання 1

Сенсорні системи відрізняються від рефлекторних дуг:

варіанти відповідей

1. Наявністю рецептора.

2. Відсутністю робочого органу.

3. Наявністю ділянки ЦНС, яка проводить аналіз збудження.

4. Наявністю чутливого нейрона.

Запитання 2

Яка із цих ділянок НЕ входить до складу аналізатора (сенсорної системи):

варіанти відповідей

1. Чутливий нерв.

2. Руховий нерв.

3. Рецептор.

4. Ділянка ЦНС.

Запитання 3

 Вії, брови, повіки, слізна залоза виступають для ока:

варіанти відповідей

1. Допоміжним апаратом.

2. Оптичною системою.

3. Руховою системою.

4. Системою для сприймання світла..

Запитання 4

 Яка структура ока виконує роль діафрагми, що регулює кількість світла, яке надходить до світлосприймаючого апарату:

варіанти відповідей

1. Кришталик.

2. Зіниця.

3. Передня волога камера ока.

4. Рогівка.

Запитання 5

 При якому освітленні збуджуються колбочки:

варіанти відповідей

1. Яскравому денному.

2. Сутінковому.

3. Слабкому.

4. Будь-якому освітленні.

Запитання 6

В оці людини світло заломлює:

варіанти відповідей

1. Зіниця.

2. Сітківка.

3. Кришталик.

4. Палички та колбочки.

Запитання 7

Чим відрізняються жовта та сліпа пляма на дні очного яблука:

варіанти відповідей

1. Тільки місцем розташування на дні очного яблука.

2. Тільки забарвленням клітин.

3. Сліпа пляма не має світлочутливих клітин.

4. Жовта пляма не має світлочутливих клітин.

Запитання 8

Які органи містяться в середньому вусі:

варіанти відповідей

1. Завитка з рецепторами.

2. Півколові канали.

3. Вушна раковина, слуховий прохід.

4. Слухові кісточки.

Запитання 9

 Які функції виконує зіниця ока:

варіанти відповідей

1. Сприяє розрізненню кольорів.

2. Регулює кількість світла, яка надходить до сітківки ока.

3. Сприяє чіткості зображення предметів на сітківці ока, пропускаючи лише центральні промені і усуває сферичну аберацію.

4. Сприяє чіткості зображення предметів на сітківці, пропускаючи всі промені, які надходять до ока.

Запитання 10

Які структури сполучає євстахієва (слухова) труба:

варіанти відповідей

1. Завитку і півколові канали.

2.  Внутрішнє і середнє вухо.

3. Внутрішнє вухо і носоглотку.

4. Середнє вухо і носоглотку.

Запитання 11

З порушенням функції якої структури ока пов'язаний дальтонізм:

варіанти відповідей

1. Паличок.

2. Колбочок.

3. Райдужки.

4. Зіниці.

Запитання 12

Де розташовані слухові рецептори в людини:

варіанти відповідей

1. У середньому вусі.

2. У барабанній перетинці.

3.  У перетинці овального вікна.

4. У кортієвому органі.(завитці)


Запитання 13

На сітківці в здоровому оці людини формується зображення:

варіанти відповідей

1. Збільшене, зворотне, спотворене.

2. Пряме, дійсне, зменшене.

3. Обернене, дійсне, збільшене.

4. Обернене, дійсне, зменшене.

Запитання 14

Встановіть відповідність між відділами органа слуху та їх функціями. 1 - зовнішнє вухо, 2 -  середнє вухо, 3 - внутрішнє вухо; а - перетворює звукові коливання на нервовий імпульс, б - очищає повітря від пилу, в - збільшує амплітуду коливань, г - збільшує силу коливань.

варіанти відповідей

1. 1 - в, 2 - г, 3 - б.

2. 1 - г, 2 - б, 3 - в.

3. 1 - а, 2 - в, 3 - г.

4. 1 - б, 2 - г, 3 - а.

Запитання 15

Якщо ми піднімаємося ліфтом догори, то барабанна перетинка:

варіанти відповідей

1. Буде вигинатися в бік зовнішнього слухового проходу.

2. Буде вигинатися в бік середнього вуха.

3. Буде вигинатися в бік слухової труби.

4. Не буде вигинатися в жоден бік.

Запитання 16

 Чи може людина сприймати звукові коливання, якщо в неї пошкоджений слуховий нерв:

варіанти відповідей

1. Так, вона чує, але слабше.

2. Ні, бо нервові імпульси не потрапляють до скроневої частки кори.

3. Ні, бо нервові імпульси не потрапляють до потиличної частки кори.

4. Так, бо чуємо ми вухами.

Запитання 17

Окрім елементів слухового аналізатора внутрішнє вухо також вміщує ще одну важливу аналізуючи структуру:


варіанти відповідей

1. Первинний аналізатор мови.

2. Корені нюхових рецепторів.

3. Вестибулярний апарат.

4. Чутливі нейрони мімічної мускулатури.

Запитання 18

За яким принципом взаємодіють між собою рецепторні утворення нюхового аналізатора та молекули пахучих речовин:


варіанти відповідей

1. Подібної хімічної будови.

2. «Ключа і замка».

3. «Протилежні заради притягуються».

4. Рецептор реагує на дотик молекули до будь-якої частини клітинної мембрани.

Запитання 19

У смаковій цибулині розташовуються:


варіанти відповідей

1. Опорні та чутливі клітини.

2. Аксони смакових рецепторних клітин.

3. Ділянки, в яких відбувається переключення збудження із першого на другий нейрони смакового нерва.

4. Смакові сосочки.

Запитання 20

Чутливі до різних смаків клітини розташовуються на різних ділянках язика. Знайдіть відповідність між ділянками язика та смаками, які вони можуть розрізняти: 1 - кислий, 2 -  солений, 3 - солодкий, 4 - гіркий; а - корінь язика, б - кінчик язика, в - по боках, ближче до кореня язика, г - по боках, ближче до кінчика язика.


варіанти відповідей

1. 1 - в, 2 - б, 3 - г, 4 - а.

2. 1 - в, 2 - г, 3 - б, 4 - а.

3. 1 - г, 2 - а, 3 - б, 4 - в.

4. 1 - г, 2 - в, 3 - б, 4 - а.

Запитання 21

Яка властивість сенсорних систем забезпечує їм можливість пристосувати рівень чутливості до інтенсивності подразника:


варіанти відповідей

1. Спеціалізація.

2. Адаптація.

3. Провідність.

4. Чутливість.

Запитання 22

Аналізатор – це:


варіанти відповідей

1. Рецептор.

2. Орган чуття.

3. Рецептор, чутливий нерв та зона кори півкуль, де збудження перетворюється у відчуття.

4. Рецептор та чутливий нерв.

Запитання 23

Як поділяються рецептор за характером подразнень:


варіанти відповідей

1. Фото-, хемо-, термо-, механорецептори.

2. Зовнішні та внутрішні.

3. Фоторецептори та зовнішні.

4. Хеморецептори та внутрішні.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест