Основними процесами у нервовій системі є:
Основними показниками нервових процесів є:
Для безумовних рефлексів притаманні певні ознаки. Які із перерахованих тут ознак НЕ характерні для безумовних рефлексів:
Безумовні рефлекси проявляються у відповідь на дію:
І.П. Павлов розробив теорію умовних рефлексів. Він вказав, що прояв умовного рефлексу починається із дії умовного подразника. Який із цих харчових подразників НЕ належить до умовних:
Умовні рефлекси виникають внаслідок утворення тимчасових зв'язків між відповідними кірковими центрами життєвих функцій (дихальний, слиновидільний та ін.) та сенсорними центрами (зоровий, слуховий та ін.) у корі мозку. В якому із наведених прикладів ми можемо бачити утворення такого зв'язку між центром слиновиділення та нюховою зоною в корі мозку:
Об'єднання безумовних рефлексів утворюють ..., а ланцюги, в які об'єднуюються умовні рефлекси є основою умінь, навичок і утворюють ... . Вставте в текст пропущені слова у відповідному порядку:
Свого часу І.П. Павлов писав про те, що гарний посуд та красиве сервірування столу покращують процеси травлення в організмі людини. Як ми можемо класифікувати умовні рефлекси, що стимулюють процеси слиновиділення та шлункового соковиділення в цьому випадку:
На фотографіях ви бачити людину в якої проявляються різні емоції. Ви можете легко розпізнати, які саме емоції показує людина на тій чи іншій фотографії. Це пов'язано із тим, що:
Багато дітей відвідують музичну чи художню школу, різні гуртки та спортивні секції. Там вони навчаються грі на музичних інструментах, пізнають різні техніки малювання, вчаться виготовляти моделі літаків чи конструювати роботів, виконувати гімнастичні вправи та інше. Чи є між цими видами діяльності щось спільне з точки зору вищої нервової діяльності:
Розгляньте схему. На ній зображені дуги харчового та зіничного рефлексів. Буквами а, б та в показано тимчасові зв'язки, які можуть утворюватися між цими центрами. Які умови повинні бути дотримані, щоб такі зв'язки утворилися і були такими, які позначені буквою в:
У маленької дитини є бажання торкатися до різних предметів. Коли вона торкається м'яких іграшок чи гумових кульок, у неї проявляються позитивні емоції. Дотик до колючого кактуса - негативні емоції. Наступного разу у дитини не буде бажання знову погладити кактус. Це приклад прояву:
1. В учнів є ряд умовних харчових рефлексів на час, вигляд, запах їжі та інші. Але коли учень вже повертається зі школи і починається процес шлункового соковиділення, товариш телефонує і повідомляє, що потрібно негайно повернутися до школи, щоб здати навчальні матеріали за пропущені уроки, бо в іншому разі він має шанс отримати дуже низький бал із цього предмету у табель. Учень повертається до школи, соковиділення припиняється. 2. У мешканців будинку є чітко вироблені умовні рефлекси на розташування вимикачів, тому вони можуть знаходити їх без візуального сприймання. В будинку зробили капітальний ремонт і вимикачі буле переміщені на нові місця. За певний проміжок часу мешканці будинку вже безпомилково знали нове місце розташування вимикачів, а про старе їх місце і не згадували. Важливою умовою пристосування організму до мінливих умов середовища є гальмування умовних рефлексів. Проаналізуйте наведені приклади та вкажіть які типи гальмування вони відповідно демонструють:
Зовнішнє гальмування, на відміну від внутрішнього, НЕ приводить до:
Прогресивному розвиток мови, як засобу комунікації, у людини сприяли:
У людини в лівій півкулі розташовані дві мовні зони. Їх називають за прізвищами вчених, які їх відкрили та дослідили. Порушення роботи якої із цих зон приводить до того, що у людини втрачається здатність розуміти зміст слова, але є здатність вимовляти слова:
Коли людина дивиться на м'яч, то вона бачить, що він круглий, твердий, кольоровий, має запах натуральної шкіри, з якої він виготовлений. Про який процес у корі ми можемо говорити в цьому випадку:
Чи може дитина, яка не має елементарних уявлень про будову молекули, уявити собі будову молекули глюкози, чи хоча б води, якщо їй сказати хімічні формули цих речовин:
1. Учень першого класу розв'язує задачу у якій сказано, що у двох братів було по певній кількості яблук і треба визначити, скільки яблук було у них разом. 2. Учень восьмого класу зображає розташування електронів на різних енергетичних рівнях у хімічного елементу Алюмінію. В якому із цих прикладів ми має випадок абстрактного мислення:
На уроці хімії учні вивчають про сірководень. Учитель розповідає учням про будову молекули, дає інформацію про фізичні та хімічні властивості цієї речовини. Відомо, що сірководень має запах тухлих яєць. Чи можуть учні усвідомити цей матеріал, якщо вчитель не буде їм демонструвати сірководень та давати його нюхати:
Вчені розрізняють кілька видів научіння. До якого із цих видів можна віднести момент научіння, коли учень раптом знайшов короткий шлях розв'язання складної математичної задачі:
Для того, щоб зрозуміти будову атома хімічного елемента, важливою умовою є розумова діяльність в основі якої лежить:
Для покращення процесів розумової діяльності важливу роль відіграє:
За тривалістю зберігання інформації пам'ять поділяють на кілька видів. Якщо ми почули 10 слів і з них через 30 секунд змогли відтворити 7+2 слова, то мова іде про пам'ять:
Для того, щоб довести теорему із геометрії, учень повинен використати пам'ять:
Вищу нервову діяльність людини забезпечують:
Характеризуючи особливості вищої нервової діяльності різних людей, Павлов виділяв певні параметри для процесів збудження та гальмування. До цих параметрів НЕ належить:
Для якого із типів темпераменту притаманні такі характеристики нервових процесів "сильний, рухливий, врівноважений":
Люди із таким типом темпераменту легко пристосовуються до мінливих умов середовища, активні, ініціативні, комунікабельні, швидко приймають рішення, вміють уникати конфліктів. Що можна сказати про тип темпераменту таких людей:
Біологічне значення сну полягає в тому, що:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома