Гаметофіт домінує над спорофітом у:
У спорових рослин залежність процесу запліднення від води зумовлена тим, що:
Ця рослина має невисоке, нерозгалужене стебло, дрібні зелені листочки, які густо покривають верхню частину стебла, ризоїди, що проникають у ґрунт. За описом можна припустити, що це:
Поділіть на дві групи перераховані ознаки будови зозулиного льону та сфагнуму відповідно. а) стебло розгалужене; б) листки мають вертикальні пластинки, утворені клітинами, в яких відбувається фотосинтез; в) на верхівці розвивається багато архегоніїв; г) стебло густо покрите дрібними зеленими листочками; д) у антеридіях розвиваються сперматозоїди; е) на верхівці стебла розвивається один спорофіт; є) стебло мутовчасто галузиться; и) нема ризоїдів; і) ніжка спорофіту коротка.
Встановіть відповідність між позначеннями на малюнку та термінами, які відповідають цим позначенням: а) спорофіт; б) коробочка із спорами; в) протонема; г) чоловічий гаметофіт; д) жіночий гаметофіт; е) сперматозоїд; є) спора, що проростає; ж) спора.
У якої із цих груп рослин гаметофіт має найбільшу тривалість життя:
У якої із цих рослин гаметофіт дводомний:
Побудуйте логічні пари, використовуючи знання про особливості будови спорофіту та гаметофіту у вищих спорових рослин: А) плаун булавовидний; Б) сфагнум; В) хвощ польовий; Г) зозулин льон; Д) папороть чоловіча; - а) гаметофіт розвивається у ґрунті впродовж 12 -15 років; б) пилок переноситься при допомозі вітру; в) гаметофіт – дводомна багаторічна рослина; г) спори розвиваються у спорангіях, які утворюються на нижній поверхні листків і прикриті індузіями; д) спороносні колоски розвиваються на весняних пагонах, які після висівання спор швидко гинуть; е) гаметофіт не має ризоїдів і його нижня частина з часом відмирає, а верхівка підростає.
Доповніть речення. Стебло плауна булавовидного …. Воно густо покрите дрібними …, росте своє … і … галузиться. На верхівці … пагонів утворюються попарно …, які складаються із спорофілоносних листочків. На нижній поверхні спорофіл утворюються … спори. Коли спори потрапляють у ґрунт, вони повинні утворити мутуалістичні зв’язки із ґрунтовими...:
Фотосинтез у хвоща польового відбувається у:
Побудуйте логічні пари, використовуючи знання про використання спорових рослин: А) папороть чоловіча; Б) хвощ польовий; В) плаун булавовидний; Г) сфагнум – а) як паливо у металургійній промисловості; б) спори використовуються як дитяча присипка; в) трава має сечогінні властивості; д) із кореневищ виготовляють глистогінні препарати.
У папороті щитника чоловічого гаметофіт:
За розташуванням сорусів на листках папороті визначають:
Спорофіт папороті щитника чоловічого:
Листки папороті:
Запліднення у папороті відбувається:
Знайдіть відповідність між етапами життєвого циклу папороті та термінами, якими вони позначаються: а) спорофіт; б) спорангії на листку; в) архегоній та антиридій; г) зародок; д) спорангій; е) заросток; є) спора, що проростає.
Чоловічими статевими органами у вищих спорових є:
Найбільше мохів зустрічається:
Спорофіт у зозулиного льону розвивається:
Воду у листках моху сфагнуму накопичують:
Торф має бактерицидні властивості тому, що:
Доросла рослина плауна булавовидного, який зображений на цьому малюнку, представлена:
Розташуйте у відповідному порядку етапи розвитку плауна, починаючи від стадії утворення зиготи: а) утворення гамет; б) проростання спори; в) утворення заростка; г) утворення зиготи; д) формування спорофіту; е) формування гаметофіту; є) утворення спороносних колосків; и) утворення архегоній та антеридій; і) утворення гаплоїдних спор.
Спорофіт у хвоща польового складається із:
Літній пагін хвоща, на відміну від весняного:
Спори хвоща можуть проростати:
Розгляньте малюнок із зображенням хвоща польового та вкажіть, якими буквами на ньому позначені відповідно весняний спорофіт, літній спорофіт та гаметофіт:
Із відмерлих папоротеподібних, хвощеподібних, плауноподібних та мохоподібних утворилися поклади кам’яного вугілля. Яка із груп рослин є зайвою у цьому переліку:
Торф, на відміну від кам’яного вугілля, формувався:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома