Для будь-якого живого організму потрібні органічні та мінеральні речовини. Рослина своїми коренями може вбирати із ґрунту тільки мінеральні речовини. А звідки вона бере органічні речовини:
За способом отримання поживних речовин живі організми поділяють на кілька груп. Встановіть відповідність між групою рослин та особливостями отримання ними поживних речовин. І - фотоавтотрофи; ІІ - сапротрофи; ІІІ - напівпаразити; ІV - паразити. А - отримують речовини, яких їм не вистачає, із тіла інших живих рослин; Б - самі утворюють органічні речовини із неорганічних за рахунок енергії сонця; В - отримують речовини, яких їм не вистачає, із тіла комах; Г - отримують всі необхідні для їх життя речовини із тіла іншої рослини; Д - отримують необхідні для їх життя речовини із відмерлих органічних решток.
Серед рослин є хижаки. Яка із цих груп містить перелік рослин, що належать до цієї групи:
Для створення органічних речовин рослині потрібні С, Н та О. Які речовини є постачальниками цих хімічних елементів до рослини:
У рослин розрізняють мінеральне та повітряне живлення. Які структури відповідних органів забезпечують ці процеси у рослині:
Процес фотосинтезу відбувається у дві фази. Їх називають ... та ... . У першій фазі побічним продуктом є ..., який частково використовується потім рослиною, але більша його кількість виводиться назовні. А продуктом другої фази є ..., яка частково є джерелом ... для рослини, а основна частина використовується для побудови тіла та відкладається про запас. Прочитайте текст та вставте пропущені слова у відповідному порядку:
Розгляньте рівняння реакції та встановіть, який процес у рослині воно відображає.
6СО2 + 6Н2О = С6Н12О6 + 6О2
В процесі фотосинтезу рослина використовує енергію Сонця. А при яких процесах у рослині ця енергія вивільняється:
Відомо, що в процесі фотосинтезу виділяється кисень. Яка речовина є постачальником кисню, що утворюється при фотосинтезі:
У процесі фотосинтезу відбувається перенесення Гідрогену, що утворюється при фотолізі води, до місця синтезу глюкози. Яка речовина забезпечує цей процес:
Розгляньте рівняння та встановіть помилку, яка в ньому допущена. і процес, який воно відображає.
С6Н12О6 + 6О2 + Е = 6СО2 + 6Н2О
Який продукт, що утворюється в процесі фотосинтезу, використовується рослиною в процесі дихання як джерело енергії:
Яка із цих газуватих речовин виділяється тоді, коли рослина вивільняє енергію для своїх потреб і поглинається тоді, коли вона запасає енергію у вигляді хімічних зав'язків органічних речовин:
Дихання у рослин відбувається в два етапи: зовнішнє та внутрішнє дихання. Які структури рослинного організму забезпечують проходження кожного із цих етапів відповідно:
Чи всі клітини рослинного організму здійснюють процес окиснення органічних речовин і чому:
У рослин виділяють продихову та кутикулярну транспірацію. Ці процеси відбуваються із різною інтенсивністю. Коли кутикулярна транспірація буде відбуватися активніше, ніж продихова:
Корінь поглинає воду, а листок її активно випаровує. Чому ж рослина так не береже речовину, яка необхідна їй для фотосинтезу:
Дуже часто у рослин, які ростуть у жаркому сухому кліматі, можна побачити опушені листки. Яку роль відіграють волоски на листках у житті цих рослин:
Відомо, що кореневі волоски поглинають із грунту воду із розчиненими в них мінеральними речовинами. Встановіть у якій групі вірно вказано шлях цих речовин до клітин листка, в яких відбувається фотосинтез:
Які із цих груп рослин мають обмежений та необмежений ріст відповідно:
У циклі розвитку вищих спорових рослин виділяють два покоління. Вони існують незалежно одне від одного. проте, є група спорових, у яких ці два покоління розташовані на одному організмі. Як називаються ці покоління у циклі розвитку спорових рослин та в якої групи рослин ці покоління не розділені у просторі:
У процесі розвитку насінних рослин виділяють кілька етапів. Ці етапи ще об'єднують у періоди. До якого періоду належить етап, коли у рослини відбувається утворення основних органів і вона утворює перші квітки:
У рослин розрізняють кілька видів рухів. До якого із цих видів ми можемо віднести рухи пелюсток кульбаби, які закриваються при зменшенні інтенсивності світла (в другій половині дня, або навіть і вранці, якщо стоїть похмура погода):
Коли на дворі стоїть спекотна і суха погода, а за календарем липень, то можна, проходячи алеєю в парку, де ростуть акації, почути потріскування та спостерігати, як із дерева падають насінини, а стулки плода на дереві скручуються в спіраль. До якого виду рухів належить це явище:
У життєдіяльності усіх живих організмів важливу роль відіграє процес виділення. При цьому організм позбувається тих речовин, які йому вже не потрібні, а часто і шкідливі для нього. Рослини ж в процесі життєдіяльності утворюють речовини, які можуть успішно використовувати, тому виділяють не всі ці речовини повністю, а в незначних кількостях. Яка із таких речовин, що є побічним продуктом фотосинтезу, використовується і самою рослиною для іншого процесу і якого саме:
У хвойному лісі ми відчуваємо специфічний запах, що зумовлений фітонцидами, які виділяють ці дерева. Яку роль відіграють ці речовини у житті хвойного лісу:
Листки кімнатної рослини бегонії, щавлю, квасениці мають кислий смак, бо містять у своїх клітинах кристалики оксалату кальцію. Яке значення мають ці речовини у житті рослин:
На мембранах усіх клітин є відповідні білки, що виконують роль рецепторів. Вони реагують на певні види речовин і, залежно від їх реакції, клітина пропускає, або не пропускає ці речовини до цитоплазми. До якого типу регуляції можна віднести такі процеси в організмі:
Добре відомо, що рослини, які ростуть на родючих грунтах і мають всі необхідні їм речовини, будуть мати більші розміри та дадуть кращий урожай, порівняно із тими рослинами, які ростуть на бідних на поживні речовини грунтах. Чому ж ці рослини мають різні розміри, якщо вони належать до одного виду і генетично є однаковими? Який тип регуляції життєвих функцій тут має місце:
На квітниках ми садимо рослини різних видів для того, щоб вони цвіли від ранньої весни до перших заморозків. Це рослини різних видів. Звідки ж ці рослини "знають" хто і коли повинен цвісти:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома