Тести для визначення рівня вихованості учнів 4 клас
Розділ І
Ціннісне ставлення особистості до суспільства й держави
а) Україна
б) Америка
2. Назва «Україна» походить:
а) із давньогрецької мови
б) із праслов’янської мови від сполучення слова «країна» з прийменниками «у» або «в».
3. Столиця України – це місто:
а) Харків
б) Київ
4. Державні символи України – це:
а) Державний Герб, Державний Гімн, Державний Прапор
б) зброя.
5. Національні народні рослини-символи України – це:
а) шипшина, жасмин
б) калина, верба, мальви, соняшник.
6. З давніх-давен побут українців прикрашали:
а) прислів’я та приказки
б) писанки, вишиванки, килимки, витинанки.
7. Дитина має право на:
а) освіту, відпочинок, життя, власне ім’я
б) скоєння поганих вчинків.
8. Українці – народ:
а) волелюбний і мирний, працьовитий і співучий
б) поганий, злий.
9. В Україні проживає:
а) 50 національностей
б) понад 100 національностей.
10. Національний одяг жінок-українок складається з :
а) плаття, черевиків, хустки
б) сорочки, запаски чи плахти, вінка, хустки або очіпка, постолів.
11. Національний одяг чоловіка-українця складається з:
а) чобіт, сорочки, жакета
б) сорочки, штанів-шароварів, пояса, шапки, постолів чи чобіт.
12. Закон про охорону дитинства Україна прийняла:
а) 1991 року
б) 2001 року
13. Першим космонавтом незалежної України є:
а) Леонід Каденюк
б) Юрій Гагарін
14. Головний обов’язок школяра – це:
а) гарно вчитися
б) гратися, відпочивати.
Розділ ІІ
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей
1. Щоб рідні, друзі, вчителі, однокласники ставилися до вас уважно, по-доброму, ви повинні бути:
а) ввічливими, добрими, культурними, охайними
б) грубими, сердитими, брудними.
2. «Людина починається з добра!» - це рядки з вірша:
а) Л.Забашти
б) Лесі Українки
3. Милосердна й добра людина – та, яка:
а) допоможе нещасному, поділиться шматком хліба, порятує хворого, захистить скривдженого
б) не допомагає людям.
4. Слова ввічливості – це:
а) щастя, добро, зло
б) Добридень!, Будь ласка, До побачення.
5. Товариш, який заглядає у кімнати, шафи, шухляди стола без дозволу, вважається:
а) допитливим
б) невихованим.
6. Щоб досягти успіху, потрібно бути:
а) лінивим, байдужим
б) наполегливим, працьовитим, байдужим.
7. Складова успіху – це:
а) натхнення, талант, працьовитість, досвід
б) байдужість, лінощі, пустощі.
8. Справжній товариш – той, який:
а) не реагує на чужу біду
б) завжди прийде на допомогу.
9. Критерії моралі – це:
а) жорстокість, байдужість, насильство
б) справедливість, честь, добро, відповідальність.
10. Право – це:
а) система загальнообов’язкових правил поведінки, встановлених державною владою, що виражають інтереси та потреби більшості громадян
б) формально визначене правило поведінки загального характеру, що приймається, змінюється й скасовується державою.
11. Значення слова «прощати» - це:
а) прощати іншим кривди
б) завдати школи іншим.
12. Чепурушками називають тих дітей, які:
а) дотримуються особистої гігієни, доглядають за своїми речами
б) гарно одягаються.
13. Мистецтво розмови починається з:
а) уміння слухати іншого
б) переривання розмови.
14. Людина, яка знає правила спілкування, ніколи:
а) не завдасть болю гострим словом чибайдужістю
б) не буде доброю, милосердною.
Розділ ІІІ
Ціннісне ставлення до природи
1. Про охорону природи повинні дбати:
а) державні органи з охорони природи
б) всі люди.
2. Кожен необдуманий вчинок може нанести природі:
а) нищівного удару
б) краси.
3. З 1992 року територія України оголошена :
а) зоною екологічної кризи
б) зоною чистоти
4. Конституційний обов’язок кожної людини:
а) не заподіювати шкоду природі
б) нищити природу.
5. До Червоної книги України заносяться рослини і тварини, які:
а) дуже красиві
б) зникли в природі, рідкісні.
6. Обов’язок берегти природу включає в себе:
а) охороняти, раціонально використовувати багатства природи
б) забруднювати та негативно впливати на навколишнє середовище.
7. Людині потрібно щодоби близько:
а) 10 л води
б) 13 л води.
8. Зорі, місяць, сонце, вода, повітря – це:
а) жива природа
б) нежива природа.
9. Щоб стати природі другом, потрібно:
а) очистити джерельце, посадити дерево, квіти
б) руйнувати пташині гнізда, ламати гілки дерев.
10. Природоохоронні об’єкти створені людьми – це:
а) музеї
б) ботанічні сади, заповідники.
11. Непоправної шкоди всій природі України завдала:
а) посуха
б) аварія на Чорнобильській АЕС
12. За дотриманням прийнятих природоохоронних законів здійснює контроль:
а) кожна людина
б) екологічна поліція.
13. Оберігає і вирощує ліс:
а) журналіст
б) лісник.
14. 20 кг макулатури зберігають від зрубування 1 дерево. Скільки дерев збереже 1 тонна макулатури?
а) 10 дерев
б) 50 дерев.
Розділ ІV
Ціннісне ставлення до праці
1.Праця:
а) прикрашає людину
б) робить людину лінивою.
2. Досягненню передує:
а) інтуїція
б) наполеглива праця.
3. Найпоширенішою працею в усі століття була праця:
а) хлібороба
б) інженера.
4. Люди кожної професії повинні:
а) добросовісно виконувати свою роботу
б) трудитися для свого блага.
5. Найдорожчий подарунок до свята, той, який:
а) дорого коштує
б) виготовлений своїми руками.
6. «Хвору» книгу необхідно:
а) здати на макулатуру
б) «полікувати».
7. Продає квитки в тролейбусі, автобусі:
а) перукар
б) кондуктор.
8. Працює в магазині:
а) продавець
б) кухар.
9. Пише статті до газет:
а) фотограф
б) журналіст.
10. Програміст:
а) складає комп’ютерні програми
б) займається рекламою товару.
11. Астронавт:
а) управляє бізнесом
б) вивчає космос.
12. Кібернетик:
а) складає комп’ютерні програми
б) створює роботів.
13. Головна праця для учня – це:
а) його відпочинок
б) його навчання.
14. Право на працю мають:
а) окремі люди
б) всі люди країни.
Розділ V
Ціннісне ставлення до себе
1. Дитина повинна бути до себе:
а) байдужою
б) вимогливою, самокритичною.
2. Навички раціонального харчування – це:
а) дотримання режиму харчування
б) харчування багато разів на день.
3. Навички рухової активності - це:
а) нерегулярні заняття фізичною культурою
б) регулярні заняття спортом.
4. Навички самоконтролю – це:
а) неконтрольовані прояви гніву
б) уміння правильно виражати свої почуття.
5. Основою життя людини, її успіху є:
а) дотримання норм і правил поведінки
б) порушення правил поведінки, неповага до символів.
6. Бути вихованим – означає:
а) не звертати увагу на інших
б) бути уважним до інших, делікатним, скромним, ввічливим.
7. У школі учневі треба:
а) вітатись з усіма працівниками школи
б) вітатись тільки зі своєю вчителькою.
8. Якщо учень зайшов до класу, то:
а) повинен мовчки сісти за парту
б) повинен привітатись з усіма хто присутній.
9. На Різдво ви:
а) фарбуєте писанки
б) щедруєте, колядуєте.
10. Людина почувається здоровою якщо:
а) не хоче їсти
б) у неї нічого не болить і хороший настрій.
11. Кращий відпочинок 0 це:
а) ігри на свіжому повітрі
б) перегляд телепередач.
12. Якщо учень запізнився на урок, він:
а) швидко сідає на своє місце
б) вибачається, просить дозволу зайти до класу.
13. Пішоходи повинні ходити:
а) краєм проїжджої частини справа
б) тротуарами, тримаючись їх правої сторони.
14. Усе , що працює за допомогою електричного струму:
а) можна вмикати самому
б) має бути справним.