Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. Рівні організації біологічних систем. Властивості живого.
І варіант
Вибрати правильну відповідь
1. Найзагальніша властивість живого – це : а)дихання б)рух в)упорядкованість г)самовідтворення.
2. До життєвих функцій організмів належить: а)живлення б)саморегуляція в)упорядкованість г)самооновлення.
3. Наука про гриби: а)вірусологія б)ботаніка в)мікологія г)зоологія
4. Неклітинні форми життя вивчає наука: а) іхтіологія б) альгологія в) бактеріологія г) вірусологія.
5. Вимерлі організми досліджує наука: а)систематика б)еволюційне вчення в)палеонтологія г)екологія.
6. Здатність живих істот сприймати впливи довкілля і певним чином на них відповідати – це а)мінливість б)спадковість в)подразливість г)адаптивність.
7. Рівень, який визначається взаємовідносинами організмів одного виду між собою, називається: а)організмовий б)популяційно-видовий в)екосистемний г)біосферний.
8.Термін «біологія» запропонував: а)Ч.Дарвін б)Ж.Ламарк в)К.Лінней г)Е.Геккель.
9. На малюнкузображені біологічні об’єкти, позначені цифрами. Укажіть правильну послідовність об’єктів за підвищенням рівнів організації.
1 |
2 |
3 |
|
|
|
а) 1-2-3 б)2-1-3 в) 3-2-1 г)3-1-2
10. Установіть відповідність між наведеними прикладами структур та рівнями їхньої організації:
1.сосновий ліс 2.конвалія травнева 3 гемоглобін 4.листок
А. молекулярний Б. клітинний В. органно-тканинний
Г. організмовий Д. екосистемний
Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. Рівні організації біологічних систем. Властивості живого.
ІІ варіант
Вибрати правильну відповідь
1. Фундаментальна властивість живого – це : а)дихання б)живлення в)упорядкованість г)самооновлення.
2. До життєвих функцій організмів належить: а) саморегуляція б)рух в)упорядкованість г)самовідтворення.
3. Позначте біологічну дисципліну, яка вивчає життя на клітинному рівні: а)екологія б)палеонтологія в)цитологія г)іхтіологія.
4. Наука про водорості: а)вірусологія б)альгологія в)мікологія г)зоологія.
5. Наука про спадковість і мінливість живих організмів – це: а)бріологія б)цитологія в)гістологія г)генетика.
6. Сукупність якісних змін, які зумовлюють формування організмів упродовж життя, називається: а)рух б)ріст в)розвиток г)розмноження.
7. Рівень організації живої матерії, який забезпечує взаємодію різних органів, що об’єднуються в системи органів – а)популяційно-видовий б)організмовий в)органо-тканинний г)екосистемний.
8.Термін «екологія» запропонував: а)Ч.Дарвін б)Ж.Ламарк в)К.Лінней г)Е.Геккель.
9. На малюнку зображені біологічні об’єкти, позначені цифрами. Укажіть правильну послідовність об’єктів за зниженням рівнів організації.
1 |
2 |
3 |
|
|
|
а) 1-2-3 б)2-1-3 в) 3-2-1 г)3-1-2
10. Установіть відповідність між наведеними прикладами структур та рівнями їхньої організації:
1.лейкоцит 2.березовий гай 3.корінь рослини 4.амеба
А. молекулярний Б. клітинний В. органно-тканинний
Г. організмовий Д. екосистемний